Skip to content Skip to footer

چری Exeed 08 MPV برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن

 

کمپانی چری امروز تصاویری از محصول جدید خود یعنی Exeed E08 را منتشر کرد. این MPV جدید با نیروی محرکه‌ی احتمالا تمام برقی، در نمایشگاه خودروی پکن که هفته‌ی آینده برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد. به نظر می‌رسد این خودرو قرار است بخشی از سری Exlantix باشد.

Exeed 08 اولین خودرویی است که به طور مشترک توسط تیم‌های طراحی Exeed اروپا و شانگهای توسعه یافته و بر اساس زبان طراحی Wind Aesthetics 2.0 کمپانی Exeed ساخته شده است. اگرچه این خودرو از نوع جعبه‌ای شکل است، به نظر می‌رسد به شدت بهینه‌سازی شده و از ویژگی‌های کاهش مقاومت هوا مانند دوربین‌های جانبی بهره می‌برد.

 

 

در قسمت جلوی خودرو، E08 از طراحی الهام‌گرفته‌ شده از خانواده‌ی “پروانه سایبری” استفاده می‌کند. تزئینات جلوپنجره‌ی این خودرو از لوسترها الهام گرفته شده و خوشه‌های چراغ جلو نیز شکلی شبیه به حرف F دارند. نمای جانبی Exeed 08 دارای خط پنجره‌ی بسیار صاف و بدنه‌ی آن نیز نسبتاً صاف به جز چند خط تا به نظر می‌رسد. درهای عقب بسیارپهن هستند و باز شدن آن‌ها دسترسی مستقیم به ردیف سوم و همچنین ردیف دوم را فراهم می‌کند. در قسمت عقب، خوشه‌های نور به شکل بومرنگ به همراه نورپردازی بیشتر در اطراف بیشتر فضای شیشه‌ای درِ صندوق عقب، مشاهده می‌شود.

 

 

با توجه به طراحی می‌توانیم فرض کنیم که این خودرو برای رقابت با MPV هایی مانند Li Mega و XPeng X9 ساخته شده است، اگرچه به احتمال زیاد قیمت Exeed E08 پایین‌تر خواهد بود.

Exeed در حال حاضر هم در چین و هم در بازارهای خارج از کشور به فروش می‌رسد و یک برند لوکس زیرمجموعه‌ی چری است. مجموعه‌ی محصولات این شرکت کمی گیج‌کننده است و به دو بخش تقسیم می‌شود: برند اصلی Exeed که شامل خودروهای بنزینی و برقی با افزایش برد (REEV) است و بخش دیگر Exeed Exlantix که شامل خودروهای کاملا برقی و نسخه‌های با افزایش برد می‌شود.

 

 

به احتمال زیاد E08 به مدل‌های ES و ET در Exlantix که در چین با نام Sterra شناخته می‌شود، ملحق خواهد شد. بر این باوریم که این خودرو یکی از خودروهایی است که به همراه سه مدل دیگر، در مراسم پیش‌فروش Exlantix ET معرفی شده است. این بدان معناست که E08 به احتمال زیاد روی پلتفرم تمام برقی رده بالای E0X چری قرار خواهد گرفت. قیمت احتمالا از حدود ۲۵۰,۰۰۰ یوآن (۳۴,۵۵۰ دلار آمریکا) شروع می‌شود و بعید است تحویل‌ها قبل از اوایل سال آینده آغاز شود.

 

Leave a comment