Skip to content Skip to footer

لوکانو 7 پلاگین هیبریدی در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد 

لوکانو یا جیکو زیر برند چری که به طور خاص برای بازارهای خارج از کشور ساخته شده است، انتظار می‌رود در تابستان 2024 وارد بازار بریتانیا شود. اولین مدل آن، جیکو 7، نسخهٔ هیبریدی شارژی (PHEV) تغییر نام یافته‌ی چری تانو سو 06 است که به تازگی در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی شد. این خودروی جدید ممکن است در ماه ژوئن 2024 با قیمت تقریبی 40,000 پوند انگلیس (50,000 دلار آمریکا/354,000 یوان) در انگلستان عرضه شود.

لازم به ذکر است که Jaecoo در اوایل این ماه اعلام کرد که J7 آن‌ها در مالزی شروع به پذیرش رزرو می‌کند و خریداران می‌توانند از بین مدل‌های دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک یکی را انتخاب کنند. انتظار می‌رود اولین سری از این خودروها در سه ماهه سوم سال جاری به مشتریان مالزیایی تحویل داده شود.

از نظر ظاهری، جیکو یا لوکانو 7 تفاوتی با چری تانو سو 06 ندارد. تنها تفاوت قابل توجه، جایگزین شدن لوگوی چری با لوگوی “جیکو” در جلوپنجره است. به‌عنوان مرجع، چری تانو سو 06 مدل 2024 دارای ابعاد 4538/1898/1680 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2672 میلی‌متر است. انتظار می‌رود جیکو J7 نیز همین اندازه‌ها را داشته باشد. در نمای جانبی، این خودروی جدید از طراحی سقف شناور به همراه دستگیره‌های درب مخفی و رینگ‌های پنج پره استفاده می‌کند. سانروف پانوراما نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

 

 

قوای محرکه‌ی این خودرو از یک سیستم هیبریدی شارژی شامل یک موتور 1.6T و دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. این موتور حداکثر 194 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو 8 ثانیه است. همچنین از هفت حالت رانندگی در مسیرهای مختلف پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، برد ترکیبی آن 1200 کیلومتر و برد خالص برقی آن حدود 100 کیلومتر تخمین زده می‌شود. در حال حاضر، چری مشخصات دقیق قوای محرکه را به طور رسمی تایید نکرده است.

 

 

فضای داخلی خودرو نیز با چری تانو سو 06 مطابقت دارد. در داخل کابین یک پنل ابزار دیجیتال 10.25 اینچی، یک صفحه نمایش کنترل مرکزی عمودی 14.8 اینچی و یک فرمان D شکل به چشم می‌خورد. سیستم کمک رانندگی سطح 2 نیز با قابلیت‌هایی مانند کنترل تطبیقی حرکت در بزرگراه، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و تشخیص نقاط کور برای این خودرو در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، امکاناتی مانند گرمکن صندلی، تهویه صندلی و محفظه سردکن در کنسول وسط نیز برای این خودرو ارائه می‌شود.

 

Leave a comment