Skip to content Skip to footer

برندهای مطرح دنیا در نمایشگاه پکن 2024

 

رانندگی خودکار یکی دیگر از موارد مهم در چین است، جایی که مسافران ساعت‌ها را در ترافیک پر توقف می‌گذرانند. همکاری، کلید واژه‌ی ترکیب نرم‌افزار AD با مجموعه‌ای از خودروهای عمدتا رده بالا است. اتحادهای اخیراً شکل گرفته شامل پونی.ای با تویوتا است که به زودی تویوتا با هواوی و مومنتا؛ Haomo DriveGBT و Great Wall Motor؛ GAC/Aion و Didi (رقیب اصلی Uber در اینجا)؛ و Horizon Robotics و فولکس واگن، می‌باشد.

 

 

این شرکت نرم‌افزاری چینی در مدت زمان کم و با بودجه‌ای ناچیز، استعدادهای خودران کانسپت کاملاً جدید فولکس واگن ID.Code 01 (پایین) را توسعه داد. این CUV شیک و براق که با شعار “برای چین در چین” ساخته شده است، دارای یک فرمان جمع شونده و یک ربات جاروبرقی است که خودرو را در زمان پارک تمیز می‌کند. زیرمجموعه‌ی جدید ID.UX که تنها برای چین در نظر گرفته شده است، در اواخر امسال وارد بازار خواهد شد و با همتای فولکس واگن از کراس‌اور محلی Cupra Tavascan به رقابت خواهد پرداخت.

 

MG EXE181 Concept

این موشک آیرودینامیکی و آینده‌نگر از MG، سازنده مشهور خودروهای اسپرت بریتانیایی که اکنون متعلق به SAIC Motor چین است، می‌آید. این کانسپت ابرخودروی باورنکردنی کشیده، ادای احترامی به EX181 است، یک آزمایشگاه بهینه‌سازی شده که با رسیدن به سرعت 254 مایل در ساعت در فلات نمکی Bonneville در سال 1959 با راننده مسابقه فرمول 1، فیل هیل پشت فرمان، رکورد سرعت زمینی را ثبت کرد. بازآفرینی مدرن ضریب درگ تنها 0.181 دارد و گفته می‌شود در 1.9 ثانیه از صفر به 62 مایل در ساعت می‌رسد.

 

 

 

کانسپت های نیسان ایو و ایپوک

نیسان در نمایشگاه پکن دو کانسپت سدان را به نمایش گذاشت: ایو هیبریدی شارژی و ایپوک برقی. جزئیات زیادی در مورد قوای محرکه فاش نشد، اما این کانسپت‌ها به طور شگفت‌انگیزی آماده تولید به نظر می‌رسند، با آینه‌های جانبی و چراغ‌های LED خیره کننده اما عجیب و غریب.

 

 

نیسان اپیک و ایرا

نیسان همچنین دو کانسپت شاسی‌بلند را معرفی کرد: ایرا هیبریدی شارژی و اپیک برقی. گفته می‌شود ایرا دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ متحرک و سیستم تعلیق بادی فعال است، در حالی که اپیک را می‌توان به عنوان منبع تغذیه سیار برای کمپ‌سایت‌ها و مهمانی‌ها استفاده کرد. هر دو شاسی‌بلند دارای طراحی جسورانه‌ی قسمت جلو با مجموعه‌ای از چراغ‌های LED عمودی هستند.

 

 

تویوتا bZ3X و تویوتا bZ3C

دو کراس‌اور برقی جدید تویوتا برای بازار چین معرفی شدند. مشخصات فنی زیادی منتشر نشده است، اما bZ3C دارای خط سقف شیب‌دار برای ظاهری کوپه مانند است، در حالی که bZ3X بدنه‌ای جعبه‌ای سنتی‌تر دارد. قسمت جلوی هر دو مدل طراحی آشنایی را با سایر تویوتاهای اخیر مانند کمری ۲۰۲۵ و کراون سینیا دارد، در حالی که کابین‌ها دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ بر روی داشبورد ساده هستند.

 

 

مینی آسمَن یک خودروی برقی کوچک با طراحی جسورانه در داخل و خارج

این مدل جدید که تنها برقی است و بخش زیادی از ظاهر جذاب کانسپت Aceman را حفظ کرده است، بین هاچ‌بک استاندارد Cooper و شاسی‌بلند Countryman قرار می‌گیرد.

همیشه خوشحال کننده است که طراحی یک خودروی کانسپت به خوبی به مرحله‌ی تولید انبوه برسد و این دقیقاً همان چیزی است که برای مینی آسمَن جدید اتفاق افتاده است. این مدل جدید کاملاً برقی که فرم نهایی آن رونمایی شده، تقریباً به همان اندازه کانسپت قبلی Aceman جذاب به نظر می‌رسد. عاشقش باشید یا از آن متنفر باشید، این ظاهر زاویه‌دارتر قطعاً متمایز است و فضای داخلی نیز از همان حس مینیمالیستی پیروی می‌کند که در سایر مدل‌های بازطراحی‌شده اخیر مینی دیده‌ایم.

 

Leave a comment