Skip to content Skip to footer

هیوندای Ioniq 5 مدل 2025 با باتری بزرگتر و برف‌پاک‌کن عقب معرفی شد

 

کراس‌اور برقی هیوندای Ioniq 5 در مدل 2025، به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای از جمله طراحی اصلاح‌شده، ویژگی‌های جدید و نسخه‌ی N Line با ظاهری اسپرت‌تر دریافت می‌کند.

پس از سه سال حضور در بازار، هیوندای Ioniq 5 برای مدل 2025، به‌روزرسانی‌های قابل توجهی دریافت می‌کند که انتظار می‌رود در ایالات متحده عرضه شود. این به‌روزرسانی‌ها علاوه بر تغییرات ظاهری در قسمت‌های جلو و عقب، شامل باتری بزرگ‌تر، فضای داخلی بازنگری‌شده و نسخه‌ی جدید N Line با ویژگی‌های اسپرت در داخل و خارج می‌شود.

هیوندای نسخه‌ی کره‌ای Ioniq 5 را که در اینجا نشان داده شده است، معرفی کرد، اما انتظار می‌رود که این مشخصات و ویژگی‌ها عمدتاً به نسخه‌ی آمریکایی نیز منتقل شود. نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی این خودرو در ماه جاری در کره به فروش می‌رسد و ما فکر می‌کنیم طی چند ماه آینده به نمایندگی‌های آمریکا برسد.

 

 

باتری بزرگ‌تر، برد بیشتر

Ioniq 5 برنده‌ی جایزه‌ی 10Best در حال حاضر از یک باتری با ظرفیت 77.4 کیلووات ساعت استفاده می‌کند و مدل جدید این ظرفیت را به 84.0 کیلووات ساعت افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود این تغییر، برد خودرو را به طور قابل توجهی افزایش دهد. برد نسخه‌ی تک‌موتور دیفرانسیل عقب در حال حاضر 303 مایل است و انتظار می‌رود با باتری جدید به حدود 325 مایل برسد؛ نسخه‌ی دو موتور دیفرانسیل تمام ‌چرخ محرک در حال حاضر 260 مایل برد دارد و این میزان می‌تواند به 280 مایل افزایش یابد.

هیوندای به مدل پایه Standard Range فعلی با باتری کوچک‌تر 58.0 کیلووات ساعت اشاره‌ای نکرد. احتمالاً این مدل حذف شود، اما باید منتظر خبرهای بیشتر درباره‌ی سرنوشت این نسخه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تر باشیم.

 

 

به‌روزرسانی‌های دیگر

سپرهای جدید جلو و عقب، عمده‌ی تغییرات ظاهری در نمای خارجی را تشکیل می‌دهند. این سپرها طول خودرو را 0.8 اینچ افزایش می‌دهند و همچنین چرخ‌های جدید و اسپویلر عقب بازطراحی‌شده نیز وجود دارد. همچنین از اضافه شدن برف‌پاک‌کن برای شیشه‌ی عقب هیجان‌زده هستیم، زیرا در نسخه‌ی بلندمدت Ioniq 5 که در اختیار داشتیم، این ویژگی وجود نداشت و تمیز کردن لکه‌ها از روی شیشه‌ی عقب به راحتی امکان‌پذیر نبود.

در فضای داخلی نیز تعدادی تغییرات قابل توجه وجود دارد. فرمان، یک واحد جدید با همان چراغ‌های پیکسلی Ioniq 6 است و دکمه‌های کنترل آب‌وهوا و سیستم سرگرمی روی کنسول مرکزی بازآرایی شده‌اند. دکمه‌های جدیدی برای صندلی‌های گرم‌شونده و سایر کنترل‌ها روی کنسول وسط تعبیه شده است و پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه به محل مناسب‌تری منتقل شده است. صندلی‌های عقب اکنون دارای قابلیت تاشدن از راه دور هستند. هیوندای می‌گوید نرم‌افزار جدیدی برای سیستم سرگرمی با نام Connected Car Navigation Cockpit تعبیه شده است.

هیوندای می‌گوید طبق گفته‌ی آن‌ها، سیستم تعلیق را دوباره تنظیم کرده و تقویت‌های ساختاری را اضافه کرده است. همچنین عایق صوتی بیشتری وجود دارد که به منظور کاهش صدای موتور الکتریکی عقب تعبیه شده است. ویژگی‌های کمک‌راننده از جمله دستیار حفظ لاین و دستیار پارک به‌روزرسانی شده‌اند و فرمان اکنون دارای قابلیت تشخیص دست است.

 

 

Ioniq 5 N Line

هیوندای برای پر کردن فاصله‌ی بین Ioniq 5 استاندارد و Ioniq 5 N با عملکرد بالا، نسخه‌ی جدیدی با نام N Line معرفی کرده است. این نسخه دارای سپرهای با طراحی منحصر به فرد، کیت بدنه و چرخ‌های 20 اینچی است تا ظاهری کمی تهاجمی‌تر به آن ببخشد. در داخل، این نسخه از فرمان، صندلی‌های اسپرت، پدال‌های اسپرت‌تر و دوخت قرمز در همه جا استفاده می‌کند.

هنوز نمی‌دانیم که آیا Ioniq 5 N Line نسبت به مدل استاندارد قدرت بیشتری خواهد داشت یا خیر، اما مطمئناً به قدرت 641 اسب بخاری Ioniq 5 N نمی‌رسد.

 

Leave a comment