Skip to content Skip to footer

جگوار تولید تمام خودروهای بنزینی خود را قبل از ورود خودروهای برقی جدید متوقف می‌کند

 

شرکت جگوار در راستای آماده‌سازی برای ورود سه خودروی الکتریکی جدید، تولید خودروهای احتراق داخلی خود شامل F-Pace، E-Pace و XF را در ماه ژوئن متوقف خواهد کرد.

طبق گزارش Road & Track، جگوار قصد دارد تا زمان ورود نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود، عرضه خودروهای بنزینی فعلی را ادامه دهد.

محصولات فعلی در سال‌های آینده با سه مدل جدید جایگزین خواهند شد که روی پلتفرم جدید JEA (معماری الکتریکی جگوار) ساخته می‌شوند. اولین مدل از این سه، یک خودروی GT الکتریکی چهار نفره است.

 

 

جگوار با هدف تبدیل شدن به یک تولیدکننده‌ی صرفاً الکتریکی تا سال ۲۰۲۵، در حال تجدید قوا است. این اقدام شامل توقف تولید محصولات فعلی و حرکت به سمت خودروهای لوکس‌تر است. به این معنی که تولید سدان بنزینی XF و کراس‌اورهای E-Pace و F-Pace در اواخر امسال متوقف خواهد شد (خودروی اسپرت F-Type پیش‌تر در مدل سال ۲۰۲۴ آخرین نسخه‌ی خود را عرضه کرده بود).

جو ابرهرت، رئیس و مدیرعامل جگوار لندروور در آمریکای شمالی، اخیراً به Road & Track گفت: «اکثر محصولات ما در ماه ژوئن از خط تولید خارج می‌شوند، اما فروش آن‌ها برای مدت طولانی‌تری ادامه خواهد داشت. ما برنامه‌ی تولید را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که تا زمان ورود خودروهای جدید، عرضه مداوم خودروها را داشته باشیم. ما سعی داریم زمان‌بندی را به گونه‌ای تنظیم کنیم که تا زمان عرضه‌ی محصولات جدید، حجم کافی برای فروش داشته باشیم و انتقال [به محصولات جدید] به درستی انجام شود.»

برای تحقق این انتقال بدون مشکل، برخی از مدل‌های موجود پس از پایان تولید، تا زمان ورود خودروهای برقی، بیش از یک سال به فروش خواهند رسید. این خودروساز تأیید کرده است که سه مدل جدید برای پلتفرم JEA برنامه‌ریزی شده است که اولین آن‌ها یک خودروی GT چهار در خواهد بود. جگوار قول داده است که این خودرو را قبل از پایان سال جاری به نمایش بگذارد و تحویل آن از سال ۲۰۲۵ آغاز شود. طبق گفته‌ی Automotive News، آدرین ماردل، مدیرعامل جگوار لندروور، در تماس با سهام‌داران ماه گذشته تأیید کرد که دومین مدل الکتریکی جدید در اواخر سال ۲۰۲۵ و سومین مدل در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

به نظر می‌رسد که خودروی GT بدون نام (که در تصویر تیزر بالا نشان داده شده است) رقیب سدان‌های الکتریکی لوکس و پرقدرت دیگری مانند پورشه تایکان و آئودی e-tron GT باشد. زمانی که جگوار در آوریل ۲۰۲۳ از این GT رونمایی کرد، قیمت احتمالی آن را حدود ۱۰۰,۰۰۰ پوند، که با نرخ ارز فعلی معادل ۱۲۷,۰۰۰ دلار است، اعلام کرد. این شرکت هنوز مشخصات قدرت را تأیید نکرده است، اما ادعا کرده که GT قدرتمندترین جگوار تاریخ خواهد بود. با توجه به اینکه قدرتمندترین نسخه‌ی F-Type دارای ۵۷۵ اسب بخار قدرت است، انتظار می‌رود که GT دارای قدرتی بالاتر از ۶۰۰ اسب بخار باشد. گفته می‌شود که برد این خودروی جدید ۴۳۰ مایل است، اگرچه این عدد احتمالاً با استفاده از تست WLTP اروپا تعیین شده است. ما فکر می‌کنیم که برد این خودرو با استفاده از روش تست EPA، کمتر از ۴۰۰ مایل باشد.

علاوه بر خودروهای احتراق داخلی، تولید کراس‌اور الکتریکی قدیمی جگوار I-Pace نیز تا پایان سال متوقف خواهد شد. I-Pace که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، دارای یک باتری ۹۰.۰ کیلووات ساعتی است که طبق رده‌بندی EPA تا ۲۴۶ مایل برد دارد – با توجه به قیمت پایه ۷۳,۲۷۵ دلاری I-Pace، این عدد در بازار فعلی خودروهای لوکس الکتریکی، چندان قابل توجه نیست.

 

Leave a comment