Skip to content Skip to footer

هیوندای از تاکسی پرنده 2028 خود رونمایی کرد

 

Supernal S-A2، طراحی شده توسط Luc Donckerwolke، می تواند سرویس جایگزین سواری در شهرهای شلوغ را تسهیل کند.

بازوی حمل و نقل هوایی هیوندای، سوپرنال، قصد دارد هواپیمای جدید S A2 خود را در سال 2028 پیش از آنچه که انتظار دارد افزایش زیادی در تقاضا برای هواپیماهای الکتریکی به عنوان جایگزینی برای تاکسی در شهرها باشد، به تولید برساند.

سوپرنال اس A2 که به عنوان یک هواپیمای برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) توصیف می‌شود، در نمایشگاه CES لاس وگاس رونمایی شد و دنباله‌ای از S A1 است که برای اولین بار در سال 2020 نمایش داده شد. این هواپیما می‌تواند تا 5 نفرافراد به همراه خلبان را در خود جای دهد.

طراحی S A2 توسط مدیر طراحی گروه هیوندای، لوک دانکرولکه رهبری شده است و توسط طراح به عنوان “auto meets aero” توصیف شده است.

S A2 جدیدترین توسعه از این گروه می باشد که فراتر از خودروهای سواری است، چیزی که در CES توسط این گروه با راه اندازی بخش خودروهای تجاری جدید کیا نیز دیده شد.

 

 

پروژه سوپرنال توسط رئیس هیوندای، جیوون شین، که بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در ناسا گذراند، رهبری می‌شود.

شین گفت که پیش‌بینی‌های صنعت هوانوردی نشان می‌دهد که توسعه عظیمی از هواپیماهای eVTOL در آینده به عنوان جایگزین تاکسی وجود دارد.

نکته آخر چیزی است که Shin به عنوان یک مزیت بزرگ برای گروه هیوندای در ورود به هوانوردی می‌داند: و آن تجربه در تولید انبوه وسایل نقلیه است. شین گفت: «هواپیمایی سنتی پیچیده و با نیروی کار بسیار زیاد است، بنابراین مقایسه تولید هواپیما [با خودرو] دشوار است.

چگونه می‌توانیم از بخش خودرویی تولید انبوه برای حمل و نقل هوایی استفاده کنیم؟» برای این منظور، سوپرنال با بخش خودروسازی در زمینه تولید، و همچنین فناوری باتری و پیشرانه و تیم طراحی گسترده‌تر هیوندای کار می‌کرد.

دانکرولکه گفت که طراحی هواپیما به جای ماشین «مثل حضور در یک فروشگاه اسباب‌بازی بزرگ‌تر است».

او همچنین میگوید: «من خودم را به عنوان یک طراح صنعتی و طراح وسایل متحرک تعریف می کنم. ما در هیوندای چیزی بیش از اتومبیل تولید می کنیم. آینده گروه ما به ما این امکان را می دهد که خیلی بیشتر از تحرک هوایی شهری انجام دهیم. من چنین پروژه‌ای را نه تنها برای طراحی هواپیما، بلکه برای بازگشت به طراحی خودروهایی با افق وسیع‌تر نیز مفید میدانم.

من از سه طراح [ماشین] خود استفاده کردم و هدف این بود که آنها را از منطقه امن خود خارج کنم. یک طراح که در منطقه امن خود باقی می ماند در حال تبدیل شدن به یک استایلیست قدیمی است. ما باید همه چالش ها را بپذیریم تا از راه حل های طراحی و استایل معمولی که کلیشه های دنیای خودرو هستند خارج شویم.

USP S A2 دارای انرژی الکتریکی است تا اطمینان حاصل شود که بسیار ساکت تر از هلیکوپترهای سنتی و هواپیماهای سبک است. سوپرنال می گوید که آن را به اندازه یک ماشین ظرفشویی بی صدا می داند، در هنگام برخاستن عمودی 65 دسی بل و در هنگام کروز 45 دسی بل. این تاکسی پرنده می تواند با سرعت 120 مایل در ساعت و در ارتفاع 1500 فوتی حرکت کند، همچنین برای پرش های کوتاه تر بین 25-40 مایل طراحی شده است.

 

Leave a comment