Skip to content Skip to footer

جدیدترین خودروها در نمایشگاه CES 2024 رونمایی شد

نمایشگاه Consumer Electronics میزبان انواع مختلفی از رونمایی های هیجان انگیز از هوندا EV تا تاکسی پرنده هیوندای بوده است.

اولین نمایشگاه اتومبیل در سال 2024 اصلاً یک نمایشگاه اتومبیل نیست!

نمایشگاه CES در لاس وگاس،  (نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی) به عنوان بخشی از گسترش فناوری به وسیلهٔ تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند، مدت‌هاست که توسط صنعت خودرو به عنوان یک فرصت برای قرار گرفتن در لبه تغییرات جامعه‌ای که افزایش الکتریفیکیشن ها را به همراه دارد، پذیرفته شده است.

رادارها، حسگرها، دوربین‌ها و نرم‌افزارها می‌توانند چیزهای پیچیده‌ای برای نمایش و ایجاد صداهای هیجان‌انگیز باشند. و البته هوش مصنوعی مولد (AI) که در ماشین شما نصب می شود، به نظر ترسناک می رسد!

Honda 0 Series concepts

اما همچنان خودروهای بزرگ و داستان‌های مهم آنها در نمایشگاه CES جریان دارد. بزرگترین عنوان جدید خودرو از سوی هوندا اعلام شد: سدان سری 0، یک پروژه هیجان‌انگیزتر از نام آن.

هوندا رویکرد خود را برای توسعه EV با یک جفت کانسپت جدید به طور کامل بازنگری کرده است. کارایی، تعامل و عملی بودن اولویت‌های نسل بعدی مدل‌های جهانی این برند است که وعده داده شده است درسال 2026 وارد بازار اروپا شوند.

 

Supernal S-A2

هیوندای بخش خودروهای پرنده سوپرنال، S A2 خود را نشان داد، چشم‌اندازی برای دنیایی که در آن می‌توانید اوبر را به آسمان ببرید. 

توضیحات بیشتر درباره این تاکسی پرنده را در این لینک مطالعه کنید.

 

 

لوک دانکرولکه مدیر طراحی گروه هیوندای گفت: «نکته مهم در مورد CES این است که فقط یک نمایشگاه تجاری با هدف فروش محصولات جدید نیست. “شما در مورد پنجره ای رو به آینده صحبت می کنید. CES یک نمایش نوآوری است که چشم اندازی به آنچه انجام می دهیم و محیط زیست ارائه می دهد. ما فقط به اتومبیل ها و رقابت ها نگاه نمی کنیم، بلکه توانایی ها در طراحی و تناسب شرکت ها برای آینده هم مورد توجه است. این چیزی است که من از آن لذت می برم: رفتن از دنیای خودرو به دنیای نوآورانه، به آینده.

بی‌ام‌و و مرسدس بنز هم در نمایشگاه CES حضور داشتند، دومی ویژگی‌های فزاینده‌تری را به نرم‌افزار اطلاعات سرگرمی خود اضافه کرد و اولی تا حد زیادی با توسعه برخی عینک‌های واقعیت افزوده که می‌توانید در حین رانندگی استفاده کنید و مواردی مانند دستورات ناوبری را مشاهده کنید . این ها گزینه های هوشمندانه ای است، با این حال ادعای بی ام و مبنی بر اینکه چنین عینک هایی مانند گوشی های هوشمند در آینده در همه جا حاضر خواهند شد، کمی بلند پروازانه بود.

به هر حال، بسیاری از داستان‌های بزرگ در CES مربوط به حسگرها و سیستم‌ عامل ها هستند، از جمله Mobileye و Luminar . کار آن‌ها شاید چشم نواز نباشد اما فناوری را فراهم می‌کند که توسعه‌هایی فراتر از موارد قبل دربردارد، به ویژه در رابطه با رانندگی خودکار که از اهمیت بسیار بزرگتری نسبت به اینکه آیا یک خودرو هواپیما می‌شود یا نه، برخوردار است.

دنیای خودرو به شدت و به سرعت در حال تغییر است و این موضوع درهیچ کجا به اندازه نمایشگاه CES روشن نیست.

Afeela saloon concept

جوینت ونچر سونی و هوندا نسخه به روز شده ای از کانسپت سالن Afeela خود را ارائه کردند که تغییرات جزئی استایل خود را نشان می دهد. به عنوان مثال، دوربین‌های نمای جانبی با آینه‌های معمولی جایگزین شده‌اند، و قسمت‌های جلو و عقب نیز بهینه‌سازی شده‌اند تا ظاهری زاویه‌دارتر داشته باشند. مشخصات فنی نیز تایید شده است، به طوری که این EV میزبان یک موتور 241 اسب بخاری در هر محور و یک باتری 91 کیلووات ساعتی است که قادر به شارژ مجدد تا سرعت 150 کیلووات است.

این خودروهمچنین از تعدادی مشارکتهای مشهور از دنیای فناوری بهره مند خواهد شد. Polyphony Digital، توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی Gran Turismo، تخصص خود را با شبیه‌سازی برای کمک به توسعه خودرو ارائه می‌کند، در حالی که سرویس OpenAI مایکروسافت زیربنای دستیار دیجیتالی داخلی آن خواهد بود.

 

 

 

Kia electric vans

اما شاید جالب‌ترین داستان مربوط به کیا باشد، که برنامه‌های خود را برای ورود به بخش خودروهای تجاری در سال 2025 با PBV‌، اولین مورد از سری ون‌های جدید، که در دهه آینده عرضه خواهد شد، ارائه کرد.

این خودرو قرار است به عنوان رقیب فورد ترانزیت سفارشی و فولکس واگن ترانسپورتر عرضه شود. بر اساس یک نسخه اقتباس شده از معماری E GMP، که زیربنای هیوندای Ioniq 5 و کیا EV6 است، بسیار قابل تنظیم است.

 

Leave a comment