Skip to content Skip to footer

همکاری نیسان و میتسوبیشی برای ساخت یک خودروی برقی برای آمریکا

 

نیسان و میتسوبیشی که از قبل بخشی از یک اتحاد بزرگ خودروسازی به همراه رنو هستند، حالا قصد دارند از این همکاری برای دستیابی به موفقیت بیشتر در بازار آمریکا استفاده کنند.

این دو برند در طول سال‌های گذشته همکاری چندانی روی مدل‌های اختصاصی برای بازار آمریکا نداشته‌اند، البته به جز نیسان روگ که پایه‌ی ساخت میتسوبیشی اوتلندر به حساب می‌آید. اما حالا، نیسان و میتسوبیشی برنامه‌هایی برای همکاری روی مدل‌های جدیدی دارند که برای آمریکا ساخته خواهند شد.

در هفته‌ی جاری، نیسان از برنامه‌ی سه ساله‌ی خود برای عرضه‌ی هفت مدل جدید در آمریکای شمالی و همچنین به‌روزرسانی اکثر خط تولید خود در آمریکا تا سال ۲۰۲۶ خبر داد. بخشی از این برنامه شامل استفاده از یک سیستم محرک هیبریدی-شارژی بر اساس قوای محرکه‌ی توسعه‌یافته توسط میتسوبیشی است. با توجه به وجود مدل اوتلندر PHEV، شاید این فناوری به نسخه‌ی پرفروش‌تر روگ نیز راه پیدا کند.

 

 

میتسوبیشی نیز از یک خودروی برقی جدید بر اساس پلتفرم الکتریکی نیسان بهره‌مند خواهد شد. احتمالاً این پلتفرم همان چیزی است که در کراس‌اور آریا استفاده می‌شود.

 

ارائه‌ی استراتژی جدید نیسان با نام «Arc» نشان می‌دهد که در سال‌های آینده، نیسان و میتسوبیشی به طور مشترک روی نسل بعدی یک وانت‌بار که در مکزیک ساخته خواهد شد، کار خواهند کرد. این خودرو ممکن است جایگزینی برای وانت میان‌ سایز فعلی نیسان فرونتیر باشد و همینطور برای میتسوبیشی تریتون هم‌‌اندازه‌ی آن که در بازارهای خارجی فروخته می‌شود، صدق کند.

حتی تصویری گذرا از این وانت‌بار جدید در ویدیوی معرفی نیسان وجود دارد که به طور واضح silhouette یک وانت با کابین جادار و اندازه‌ی کوتاه قسمت بار را نشان می‌دهد. در مورد قوای محرکه‌ی این خودرو، گزینه‌های برقی و هیبریدی-شارژی در نظر گرفته شده‌اند. نیسان پیش‌تر از یک کانسپت عجیب و غریب و مهیج Surf-Out رونمایی کرده بود که یک خودروی برقی با قسمت بار کاربردی را به نمایش می‌گذاشت.

 

Leave a comment