Skip to content Skip to footer

فروش تسلا در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ با وجود افزایش تولید، کاهش یافت

 

نتایج سه‌ماهه‌ی شرکت خودروسازی برقی تسلا نشان‌دهنده‌ی افت قابل توجهی در فروش است، به‌طوری که این شرکت در حالی که ۴۳۳,۳۷۱ خودرو تولید کرده، تنها موفق به فروش ۳۸۶,۸۱۰ دستگاه شده است.

بر اساس آمار اولیه‌ای که تسلا امروز منتشر کرد، به نظر می‌رسد این شرکت حداقل در سه‌ ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ با مشکل فروش خودرو مواجه بوده است. این آمار که مربوط به تعداد خودروهای تولید شده و تحویل داده شده تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۴ است، خود گویای همه چیز است: در حالی که تعداد کل خودروهای تولید شده به ۴۳۳,۳۷۱ دستگاه می‌رسد، تنها ۳۸۶,۸۱۰ دستگاه تحویل داده شده است.

اگرچه تسلا آمار مدل‌های خاص را تفکیک نمی‌کند، اما مجموع فروش مدل‌های سدان Model 3 و شاسی‌بلند Model Y را به همراه «سایر مدل‌ها» که شامل سدان بزرگ‌تر Model S و شاسی‌بلند Model X می‌شود، لیست می‌کند. در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴، تسلا ۴۱۲,۳۷۶ دستگاه Model 3/Y تولید کرده، اما تنها موفق به فروش ۳۶۹,۷۸۳ دستگاه از آن‌ها شده است. از سایر مدل‌ها نیز ۲۰,۹۹۵ دستگاه تولید شده و ۱۷,۰۲۷ دستگاه تحویل داده شده است.

 

 

آخرین نتایج سه‌ماهه‌ی فروش تسلا نه تنها بسیار پایین‌تر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ است، بلکه با پیش‌بینی‌های تحلیلگران نیز فاصله‌ی زیادی دارد. به گزارش CNBC، میانگین پیش‌بینی‌های تحلیلگران برای فروش تسلا در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ حدود ۴۵۷,۰۰۰ دستگاه بوده است. در همین بازه زمانی سال گذشته، این خودروساز برقی نیز خودروهای بیشتری نسبت به تعداد فروخته‌ شده تولید کرد، اما این اختلاف بسیار کمتر بود (کل تولید ۴۴۰,۸۰۸ دستگاه، فروش ۴۲۲,۸۷۵ دستگاه).

تسلا کاهش فروش در ابتدای سال ۲۰۲۴ را به عوامل متعددی نسبت می‌دهد. این شرکت علاوه بر اختلالاتی در برخی کارخانه‌های خارجی خود، راه‌اندازی تولید مدل جدید Model 3 در کارخانه‌ی Fremont کالیفرنیا را نیز از دلایل نتایج ناامیدکننده‌ی سه‌ماهه‌ی اول می‌داند.

تسلا اعلام کرده است که نتایج مالی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ را پس از تعطیلی بازار در روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل منتشر خواهد کرد.

 

Leave a comment