Skip to content Skip to footer

نمایشگاه اتومبیل پکن 2024

 

ارزان‌ترین مدل بدون آلایندگی – پاسخ چین به خودروی کی ژاپنی – در حال حاضر قیمتی کمتر از ۶۰۰۰ دلار دارد. چهار مورد از پرفروش‌ترین خودروهای NEVs سال گذشته قیمتی زیر ۱۱۰۰۰ دلار دارند.

همزمان، صنعت خودرو در حال عرضه انبوه خودروهای انرژی نو (NEV، مخفف خودروهای ترکیبی شارژی) با قیمت مناسب است. ارزان‌ترین مدل بدون آلایندگی – پاسخ چین به خودروی کی ژاپنی – در حال حاضر قیمتی کمتر از ۶۰۰۰ دلار دارد. چهار مورد از پرفروش‌ترین خودروهای NEVs سال گذشته قیمتی زیر ۱۱۰۰۰ دلار دارند و سه مدل دیگر نیز وجود دارند که قیمت آن‌ها کمتر از ۲۱۰۰۰ دلار است. در حالی که Wuling Hongguang محبوب برای صادرات بسیار ابتدایی است، مدل‌های دیگر مانند BYD Seagull با قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار و GAC Aion S با قیمت ۲۰,۵۰۰ دلار، رقیبان خارجی را نگران می‌کنند.

باطری های حالت جامد و تعویض باطری

علاوه بر تامین کنندگان مستقل باطری مانند CATL، Gotion و Whale، خودروسازان چینی در ساخت بسته‌های انرژی خود به متخصص تبدیل شده‌اند. در پکن، شرکت Nio از جدیدترین بسته انرژی WeLion با قدرت ۱۵۰ کیلووات خود رونمایی کرد. این محصول تا زمانی که یک استارت‌آپ ناشناخته به نام Talent New Energy باطری حالت جامد لیتیوم فلزی خود را معرفی نکرد، سر تیتر اخبار بود. این سلول باورنکردنی ادعا می‌شود تا ۲۰۰۰ کیلومتر (حدود ۱۲۵۰ مایل) برد دارد.

 

BYD OCEAN M.

سریع‌ترین خودروی در حال شارژ دیگر یک تسلا یا تایکان جدید نیست، بلکه Zeekr 001 است که برای تکمیل شارژ استاندارد ۱۰ تا ۸۰ درصد تنها در ۱۱ دقیقه از ۴۰۰ به ۸۰۰ ولت می‌رسد. مشکل اینجاست که برای طی کردن ۲۹۶ مایل بعدی به یک شارژر فوق‌سریع ۶۰۰ کیلوواتی کمیاب نیاز دارد، بنابراین Geely (شرکت مادر Zeekr) قول داده است تا پایان سال ۱۰۰۰ عدد از این ایستگاه‌های اتصال ویژه را نصب کند.

BYD از نسل دوم باطری Blade خود رونمایی کرد که اولین خانه‌ی آن هاچ‌بک داغ Ocean M (در پایین) است، که بر اساس معماری جدید دیفرانسیل عقب ساخته شده و شبیه رقیب هیوندای N به نظر می‌رسد.

اگر شارژ کردن برای شما جذاب نیست، تعویض باطری ممکن است گزینه جذاب‌تری باشد. حداقل این مدل کسب و کاری است که توسط Nio و شرکای سیستمی آن یعنی چانگان، JAC، چری و Geely به همراه ولوو و پولستار ارائه می‌شود. با وجود اینکه Nio می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۵ تعداد ۴۰۰۰ ایستگاه تعویض باطری را در سراسر جهان راه‌اندازی کند، موفقیت تجاری ممکن است به دلیل پیشرفت سریع فناوری باطری، بسته‌بندی یکسان برای همه خودروها که کارایی را پایین می‌آورد و هزینه‌های بالای زیرساخت مستقل، با مشکل مواجه شود.

 

 

با وجودی که گفته می‌شود این شرکت به ازای هر خودروی فروخته شده، هزاران دلار ضرر می‌کند، برند جدید Onvo که در نمایشگاه اتومبیل چین معرفی شد و فایرفلای که سال آینده عرضه می‌شود و منحصراً برای مشتریان اروپایی در نظر گرفته شده است، هر دو از سیستم تعویض باطری بهره می‌برند. آیا Nio هرگز سودآور خواهد شد؟ از زمان تأسیس این شرکت در سال ۲۰۱۴، مجموع فروش هنوز از ۵۰۰۰۰۰ دستگاه فراتر نرفته است و این برای بازیگری که سرمایه‌گذاری خود را روی ۱۰ مدل شبیه به هم پخش می‌کند، خبر خوبی نیست (به غیر از دو زیر برند).

وفور برندهای داخلی

BYD (مخفف Build Your Dreams) سال گذشته در چین 2.5 میلیون خودرو فروخت، که افزایشی 43 درصدی داشت و این قهرمان داخلی را از فولکس واگن (2.2 میلیون)، تویوتا (1.7 میلیون) و هوندا (1.2 میلیون) جلو انداخت. دو برند چینی دیگر در لیست 10 برند برتر سال 2023 چانگان بودند که در زمینه خودروهای کوچک و متوسط ​​مقرون به صرفه تخصص دارد (1 میلیون) و Geely، یک شرکت چندبرندی دیگر (915000). در نمایشگاه پکن، BYD مدل‌های Qin L و Seal 06 PHEV را به نمایش گذاشت، اما بدون شک ورود قابل توجه دیگری، کراس‌اور خوش‌چهره Sea Lion 07 (پایین) بود که با یک کابین واقعاً لوکس و قیمتی agreссив، تسلا مدل Y پرفروش را به چالش می‌کشد.

 

 

تمامی مدل‌های ساخته شده توسط BYD و زیرمجموعه‌های آن، اثر ولفگانگ اِگر (که سابقا در آلفا، سئات، لانچیا، لامبورگینی و آئودی فعالیت می‌کرد) و تیم او هستند. طراحان اروپایی و آمریکایی مورد علاقه‌ی این دهه در چین هستند. کار آن‌ها که از همان روز اول تحت تأثیر خط تولید پورشه قرار گرفته است، ممکن است تقلیدی به نظر برسد، اما فروش خوبی دارد.

 

 

 

علاوه بر برند اصلی و سه کانال آن، تجار رویایی مستقر در شنژن در حال پرورش سه بخش مجلل هستند: YangWang، Denza و Fang Cheng Bao، یک برند جوان با تمرکز بر فضای باز که در ژوئن گذشته راه اندازی شد. YangWang خودروهای لوکس تمام برقی مانند رقیب U8 G کلاس به قیمت 140,000 دلار، ابرخودروی U9 (بالا) که هنوز وارد مرحله تولید نشده است و سدان سایز S کلاس U7 را که در اینجا رونمایی شد، به فروش می‌رساند.

Denza در نهایت پنج خط تولید تحت حروف اختصاری D، E، N، Z و A خواهد داشت که طیف وسیعی از خودروهای برقی و هیبریدی شارژی پریمیوم را ارائه می‌دهد. آخرین تلاش آن، شوتینگ بریک رده بالای Z9 GT است که به طور آشکار از پورشه تایکان و پانامرا الهام گرفته شده است.

Fang Cheng Bao (به چینی یعنی “فرمول پلنگ”) در نمایشگاه اتومبیل چین، Bao 3، یک SUV برقی جمع و جور و فانتزی با قیمتی حدود 27000 دلار و رودستر Super 9 (پایین) را که یک مدل تک‌ساخت است و کمی شبیه SLR مک‌لارن استیرلینگ موس یا ایتال‌دیزاین آزتک بازسازی‌شده به نظر می‌رسد، راه‌اندازی کرد.

 

 

در ادامه همراه ما باشید..

Leave a comment