Skip to content Skip to footer

نمایشگاه اتومبیل پکن موفقیتی بزرگ برای برندهای داخلی

 

بازار آمریکای شمالی همچنان برای خودروسازان چینی سرزمین ممنوعه باقی مانده است، اما پیشرفت‌های فنی آن‌ها ارزش دیدن دارد. مدل‌ها و شرکت‌های جدید نیز همینطور.

یک خودروی برقی مناسب با قیمت کمتر از ۷۵۰۰ دلار آمریکا؟ مشکلی نیست؛ در چین انبوهی از این خودروها وجود دارد. یک اسمارت برقی (به یاد آن میکروکار سه سیلندر می‌افتید؟) با قوای محرکه قدرتمند ۶۴۶ اسب بخاری؟

هیبریدی‌های قابل شارژ با برد ۱۲۵۰ مایل؟ BYD، چری و Geely با افتخار آن‌ها را ارائه می‌کنند. اولین بسته انرژی حالت جامد با برد بالا و آماده تولید جهان؟ این فناوری در چین توسعه یافته و ساخته شده است و قرار است نهایتا تا سال آینده وارد بازار شود. یک شاسی‌بلند لوکس که می‌تواند در دریاچه شنا کند، یا یک ماشین پرنده با باتری؟

به سادگی – یانگ‌وانگ U8 گران‌قیمت روی آب شناور می‌شود، در حالی که XPeng Aeroht فوق سبک مانند یک بادباد پرواز می‌کند. به جای دیگری برای اخبار جعلی نگاه نکنید؛ اینها و سایر وسایل نقلیه رویایی در نمایشگاه اتومبیل پکن که چند روزی ست برای عموم افتتاح شده است، واقعی هستند.

 

SMART #5 CONCEPT.

یک بار دیگر، خودروسازان داخلی سنگ تمام گذاشتند تا به نظر برسد این نمایشگاه اکنون به بزرگترین نمایشگاه خودرو در جهان تبدیل شده است. نمایشگاه اتومبیل چین که سالانه به صورت متناوب با نمایشگاه شانگهای برگزار می‌شود، هرگز باعث تعجب و خوشحالی نمی‌شود. در سال 2024، شاهد برندهای بی‌سابقه‌ای مانند Onvo، فانگ چنگ بائو، مونا و استلاتو، به همراه انبوهی از مدل‌های جدید در تمام بخش‌ها و طیف گسترده‌ای از فناوری‌های پیشرفته، چه مبتنی بر نرم‌افزار و چه ناشی از سخت‌افزارهای نوآورانه هستیم.

 

 

اما همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد عالی نیست. تعداد زیاد تولیدکنندگان و محصولات در تلاش برای به دست آوردن جای پایی محکم در بازاری که از قبل اشباع شده است، هستند. عرضه بیش از حد و تقاضای رو به کاهش به طور مداوم باعث جنگ‌های قیمتی بی‌رحمانه می‌شود، هر چه می‌گذرد طراحی داخلی و خارجی خودروها شباهت بیشتری پیدا می‌کند و اگرچه دولت در صورت امکان از این صنعت حمایت می‌کند، تنها حدود دوازده شرکت از نزدیک به ۱۰۰ شرکت برای بقا در فرآیند گزینش اجتناب‌ناپذیر به اندازه کافی مناسب هستند.

 

 

با این حال، در حال حاضر، این جامعه در حال جشن گرفتن است. با کنار رفتن محدودیت‌های همه‌گیری کووید، اقتصاد تقریباً به مسیر خود بازگشته است، اعتماد مصرف‌کننده دوباره جلب شده است و به لطف تقویت غرور ملی، برندهای محلی به سرعت در حال پیشرفت هستند. مقامات نیز با تمدید یارانه‌ها و تسریع توسعه زیرساخت شارژ که قرار است تا سال ۲۰۲۸ از ۱.۱ میلیون به ۱.۵ میلیون نقطه اتصال افزایش یابد، همکاری می‌کنند.

 

 

 در ادامه با گزارش های کامل تر همراه ما باشید.

Leave a comment