Skip to content Skip to footer

مازراتی گرن کابریو فولگوره ۲۰۲۵، پیشگام روزهای آفتابی

 

آخرین خودروی برقی مازراتی که یک کانورتیبل سقف جمع شونده است، این کمپانی لوکس ایتالیایی را به داشتن خط تولید کاملی از خودروهای برقی نزدیک‌تر می‌کند.

با رونمایی از گرن کابریو فولگوره در شهر آفتابی Modenaایتالیا، به نظر می‌رسد هواشناسی شهر مودنا، زادگاه مازراتی، باید منتظر تابستانی با آسمان آبی باشد.

معرفی گرن کابریو، یک کانورتیبل خیره‌کننده

گرن کابریو فولگوره که انتظار می‌رود یک مدل ۲۰۲۵ باشد، نسخه برقی مدل GranCabrio بنزینی است و ارتباط نزدیکی با کوپه گرن توریزمو فولگوره دارد. در واقع، این دو خودرو آنقدر به هم شباهت دارند که از طراحی بیرونی مجسمه‌مانند و قوای محرکه برقی ۸۱۸ اسب بخاری مشترک بهره می‌برند. نیروی این موتور برقی توسط یک باتری ۸۳.۰ کیلووات ساعت تامین می‌شود. انتظار می‌رود عملکرد این قوای محرکه تقریباً مشابه GranTurismo Folgore باشد. این یعنی زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۲.۷ ثانیه، طی مسافت ۴۰۰ متر در کمتر از ۱۱ ثانیه و برد حرکتی حدود ۳۸۵ کیلومتر با هر بار شارژ.

 

 

مانند همتای کوپه خود، گرن کابریو فولگوره از معماری ۸۰۰ ولتی و باتری با شکل منحصر به فرد این برند استفاده می‌کند که برخلاف اکثر خودروهای برقی، یک صفحه تخت نیست. در عوض، این باتری به شکل حرف T طراحی شده است تا در فضایی که در غیر این صورت محل قرارگیری گیربکس و تونل انتقال قدرت بود، جای گیرد. این طراحی به حفظ ارتفاع مناسب صندلی سرنشینان کمک می‌کند که در خودروهای برقی با چیدمان سنتی باتری، اغلب شاهد ارتفاع زیاد صندلی هستیم.

کابین گرن کابریو برقی شامل فضایی لوکس، مواد سازگار با محیط زیست و ویژگی‌های فناوری مطلوب است. سقف پارچه‌ای این خودرو به سرعت تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت جمع می‌شود و برای اشغال کمترین فضای ممکن در صندوق عقب طراحی شده است. فضای کافی برای سرنشینان در صندلی‌های جلو وجود دارد، اما در حالی که صندلی‌های عقب قابلیت جای دادن افراد بزرگسال را دارند، حدس می‌زنیم برای اکثر افراد چندان راحت نخواهد بود.

 

 

اگرچه چرم در دسترس است، گرن کابریو فولگوره به طور استاندارد با روکش صندلی‌های با حس ابریشمی ساخته شده از Econyl عرضه می‌شود. Econyl یک الیاف مصنوعی ساخته شده از نایلون بازیافتی است که دارای سوراخ‌های لیزرکاری شده‌ای است که طرحی چشمگیر را ایجاد می‌کند. اگر به دنبال یک سفر لذت‌بخش با سقف باز زیر ستاره‌ها هستید، مازراتی گرمکن گردن را برای دو صندلی جلو تعبیه کرده است تا در صورت سرد شدن هوا احساس ناراحتی نکنید.

صندلی‌های جلو قابلیت تنظیم ۱۸ جهته دارند و فرمان چرم‌دوزی شده دارای شیفترهای آلومینیومی برس خورده و دکمه استارت-استاپ در سمت چپ است. صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم سرگرمی اطلاعاتی و کنترل‌های لمسی جداگانه برای تنظیمات آب و هوا به صورت استاندارد تعبیه شده است. همچنین یک صفحه کیلومتر دیجیتال ۱۲.۲ اینچی، Apple CarPlay و Android Auto (هر دو به صورت بی‌سیم)، هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی Sonus Faber با ۱۶ بلندگو به صورت استاندارد وجود دارد؛ سیستم صوتی Sonus Faber با ۱۹ بلندگو به صورت آپشنال قابل سفارش است.

 

 

رینگ و لاستیک با اندازه‌های متفاوت به صورت استاندارد ارائه می‌شود. رینگ‌های ۲۰ اینچی جلو با لاستیک‌های با عرض ۲۶۵ و رینگ‌های ۲۱ اینچی عقب با لاستیک‌های با عرض ۲۹۵. حداقل شش طرح مختلف رینگ ارائه می‌شود که در چهار رنگ مختلف نیز موجود است. لاستیک‌های با مقاومت کم در برابر غلتیدن به صورت آپشنال در دسترس هستند که برای بهبود برد خودرو طراحی شده‌اند، اما حدس می‌زنیم این لاستیک‌ها چسبندگی خودرو در پیچ‌ها را کاهش دهند.

ویژگی‌های کمک‌راننده نیز در این خودرو وجود دارد، لوگوی نیزه‌ شکل جلو که نماد مازراتی است، حسگری را برای کروز کنترل تطبیق‌پذیر پنهان می‌کند. ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ حرکت بین خطوط و یک سیستم دوربین ۳۶۰ درجه برای نمای بیرونی خودرو نیز به صورت استاندارد وجود دارد.

 

ترجمه : تیم نگارش و ترجمه دل افکار

Leave a comment