Skip to content Skip to footer

سازنده تاکسی LEVC، کابین ون لوکس ۸ نفره را معرفی کرد

 

 

LEVC، سازنده تاکسی‌های لندن، طراحی داخلی ون برقی لوکس و ۸ نفره آینده خود را معرفی کرده است که قرار است طی دو سال آینده وارد انگلستان شود.

این ون که LEVC L380 نام دارد، با الهام از ایرباس A380، بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان، نامگذاری شده است و اولین خودرویی است که بر اساس معماری جدید با قابلیت فضایی (SOA) شرکت Geely ساخته شده است.

در داخل L380، صندلی‌هایی با روکش چرم و آلکانترا با حداکثر ظرفیت ۸ نفر و جزئیات کرومی وجود دارد که به گفته شرکت، از «دنیای سفرهای هوایی لوکس» الهام گرفته شده است. این صندلی‌ها همچنین می‌توانند به طور کامل تا شوند تا مسافران بتوانند در طول مسیر بخوابند. هر مسافر به یک صفحه نمایش بزرگ که در پشت صندلی جلویی تعبیه شده، دسترسی دارد. همچنین در تکیه‌گاه‌های دست، تبلت‌هایی وجود دارد که به احتمال زیاد برای کنترل اطلاعات نمایش داده شده روی نمایشگرهای سرگرمی جلویی استفاده می‌شوند.

 

ویژگی‌های دیگر این خودرو شامل یک سانروف پانوراما بزرگ به مساحت ۲.۱۸ متر مربع، دریچه‌های تهویه که LEVC می‌گوید به شکل «چینی Ruyi» هستند و نورپردازی داخلی محیطی که می‌تواند شبیه بارش شهاب‌سنگ باشد، می‌شود.

همچنین نشانه‌های طراحی متعددی از بناهای معروف لندن در این خودرو به کار رفته است. LEVC می‌گوید نمادهایی مانند Tower Bridge و Big Ben را می‌توان به عنوان بخشی از طراحی نورپردازی محیطی در کابین مشاهده کرد، در حالی که گفته می‌شود طراحی چرخ‌های بیرونی تحت تأثیر London Eye بوده است.

قبلاً تأیید شده بود که L380 در بازارهای خارج از چین به فروش می‌رسد، جایی که اکنون وارد مرحله تولید شده است. نسخه انگلستان تا سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. پلتفرم SOA با قابلیت پذیرش خودروهای برقی با طول بین ۴.۸۶ تا ۵.۹۵ متر طراحی شده است تا فضای داخلی، سهولت دسترسی، نرمی حرکت و برد را بهینه کند. این پلتفرم قرار است زیربنای مجموعه‌ای از وسایل نقلیه تجاری و مسافربری بزرگ جدا از تاکسی TX و ون VN5 ساخت انگلستان باشد.

 

 

جزئیات منتشر شده توسط رسانه‌های چینی نشان می‌دهد که L380 دارای ابعاد ۵۳۱۶ میلی‌متر طول، ۱۹۹۸ میلی‌متر عرض، ۱۹۴۰ میلی‌متر ارتفاع و وزن ۲۸۰۵ کیلوگرم است.

هشت صندلی آن در چهار ردیف دو نفره چیده شده‌اند، به گونه‌ای که صندلی‌های عقب‌ قابلیت جمع شدن و قرارگیری در جای خود را دارند و ردیف سوم نیز برای افزایش فضای پا سرنشینان به عقب و جلو حرکت می‌کند. همچنین یک مدل ۶ نفره لوکس‌تر نیز عرضه خواهد شد که بدون شک با تجهیزات و قابلیت‌های لازم برای رقابت با Lexus LM جدید ارائه می‌شود.

 

 

LEVC جزئیات فنی کامل را سال آینده تأیید خواهد کرد، اما گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که L380 با همان موتور الکتریکی جلوی ۲۶۸ اسب بخاری که در MPV EM90 از برند خواهر ولوو استفاده می‌شود، به همراه انتخابی از باتری ۷۳ کیلووات ساعت یا ۱۲۰ کیلووات ساعت برای GALERÍA حداکثر برد ۴۳۲ مایل ارائه خواهد شد.

LEVC تأیید کرده است که پلتفرم SOA از خودروهای برقی با بیش از ۵۳۶ اسب بخار از یک قوای محرکه دو موتوره و چهارچرخ محرک پشتیبانی می‌کند، اما هنوز نگفته است که آیا L380 گزینه‌های خروجی متفاوتی ارائه خواهد کرد یا خیر.

 

Leave a comment