Skip to content Skip to footer

استون مارتین تا اواخر دهه ۲۰۳۰ به فروش خودروهای بنزینی ادامه دهد

 

لورنس استرول، رئیس هیئت مدیره اجرایی استون مارتین، پس از درخواست قبلی برای عرضه کامل خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰، اکنون می گوید که مشتریان خواهان صدای غرش موتور و بوی بنزین در خودروهای اسپرت خود هستند. با کاهش سرعت پذیرش خودروهای برقی، برخی از خودروسازان در حال بازنگری برنامه های قبلی خود برای برقی سازی هستند. استون مارتین یکی از این شرکت هاست، همانطور که لورنس استرول، رئیس هیئت مدیره اجرایی شرکت در مصاحبه ای با Autocar توضیح داد.

استون مارتین در آوریل ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۳۰ دیگر خودروهای جدید با موتور احتراقی تولید نخواهد کرد. در آن زمان، این شرکت برنامه ریزی کرده بود تا اولین خودروی برقی خود را تا سال ۲۰۲۵ و اولین مدل هیبریدی plug-in خود را در سال ۲۰۲۴ به فروش برساند. اما اکنون استرول می گوید که عرضه اولین خودروی برقی این شرکت از سال ۲۰۲۵ به اوایل ۲۰۲۷ به تعویق افتاده است. استرول به Autocar گفت: “ما برنامه ریزی کرده بودیم تا در اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه را آغاز کنیم و برای این کار آماده بودیم، اما به نظر می رسد هیاهوی بیشتری در مورد خودروهای برقی وجود دارد، چه به لحاظ سیاسی و چه به دلایل دیگر، تا تقاضای مصرف کننده، به ویژه با توجه به قیمت های استون مارتین.”

 

 

علاقه به مدل های هیبریدی plug-in

به جای تمرکز روی خودروهای برقی، این شرکت یک پلتفرم جدید برای خودروهای برقی توسعه داده است که توانایی ساخت چهار نوع خودروی برقی را دارد: یک گرند تورر، یک شاسی بلند، یک کراس اوور و یک سوپر اسپرت موتور وسط. در حالی که نه استرول و نه استون مارتین تأیید نکرده اند که اولین خودروی برقی این برند چه خواهد بود، به نظر می رسد قبل از اینکه شاهد یک خودروی اسپرت برقی از این برند باشیم، یک خودروی شاسی بلند برقی استون مارتین را ببینیم.

این شرکت در عوض بر سرمایه گذاری روی فناوری هیبریدی plug-in تمرکز خواهد کرد. آنها قصد دارند از این فناوری برای تسهیل گذر به سمت برقی سازی استفاده کنند. اولین مدل هیبریدی این شرکت Valhalla با ۹۹۸ اسب بخار قدرت خواهد بود. این نیرو از یک موتور V8 دو توربوشارژ ۴.۰ لیتری ساخت AMG و یک جفت موتور الکتریکی تامین می شود. استرول می گوید که مشتریان خواهان صدای غرش موتور و بوی بنزین در خودروهای اسپرت خود هستند.

 

 

 طبق گزارش سایت Autocar ، بیشتر فناوری PHEV استون مارتین حول محور موتورهای V8 و V12 مرسدس AMG خواهد بود. استرول به این نشریه گفت که مشتریان در آن سطح قیمتی علاقه کمتری به موتورهای V6 دارند.

ما ایده داشتن خودروهای بیشتر با موتور V8 و V12 را دوست داریم، اما استون مارتین تا چه زمانی قصد دارد تولید آنها را ادامه دهد؟ استرول در همان مصاحبه گفت: “تا زمانی که به ما اجازه ساخت خودروهای بنزینی داده شود، آنها را خواهیم ساخت. فکر می کنم حتی اگر کم باشد، همیشه تقاضا وجود خواهد داشت.” او “به هیچ وجه کاهش تقاضا” را در اطراف خودروهای هیبریدی plug-in نمی بیند.

 

ترجمه : تیم نگارش و ترجمه دل افکار

Leave a comment