Skip to content Skip to footer

فراری 12 سیلندری جدید، قدرتی معادل 830 اسب بخار را به روش سنتی ارائه می دهد

 

فراری در نحوه ی ترکیب سنت و فناوری پیشرفته به طور مساوی بی نظیر است. این موضوع شاید در هیچ جای دیگری به اندازه خودروی جدید آن، 12 سیلندری، جانشین 812 سوپرفست، مشهود نباشد. فراری روز پنجشنبه از 12 سیلندری و 12 سیلندری اسپایدر در میامی رونمایی کرد. و همانطور که از نامش پیداست، همه چیز در مورد آن موتور 12 سیلندر است.

این موتور 6.5 لیتری با زاویه 65 درجه، آخرین تکامل از موتور V-12 با کد F140 فراری است که برای اولین بار دو دهه پیش در انزو استفاده شد. در اینجا، این موتور 819 اسب بخار قدرت تنفس طبیعی را در 9250 دور در دقیقه و 500 پوندفوت گشتاور را در 7250 دور در دقیقه تولید می کند و خط قرمز آن روی 9500 دور در دقیقه تنظیم شده است. همچنین هیچ کمکی هیبریدی وجود ندارد – فراری توانسته است بدون تکیه بر الکتریکی سازی، تمام استانداردهای آلایندگی مرتبط را رعایت کند.

 

 

این موتور از نظر کلی شبیه به موتور 812 Competizione است، با میله های اتصال تیتانیومی و سیستم سوپاپ که از بالابرهای هیدرولیک معمولی صرف نظر کرده و به سیستم سفت و سخت با انگشتی های غلتکی روی سوپاپ ها مجهز شده است. با این حال، یک سیستم منحصر به فرد به نام “Aspirated Torque Shaping” وجود دارد که از الکترونیک برای تغییر منحنی گشتاور در دنده های سوم و چهارم استفاده می کند.

این موتور با یک گیربکس دو کلاچه هشت سرعته که در قسمت عقب نصب شده است، جفت می شود که نوید دهنده تعویض دنده 30 درصد سریعتر از گیربکس 812 است. با توجه به اینکه 812 یکی از سریع ترین خودروهای دنده ای در جاده بود، فقط می توانیم تصور کنیم که تعویض دنده با این گیربکس چه احساس خارق العاده ای دارد. استفاده از لاستیک های بلندتر 21 اینچی به طور موثر باعث کاهش ضریب دنده ها به میزان 5.0 درصد می شود که به شتاب بهتر کمک می کند. فراری زمان صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را 2.9 ثانیه و زمان صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت را کمتر از 7.9 ثانیه ذکر می کند. مدل اسپایدر نیز به سختی کندتر است و به ترتیب در این تست ها زمان های 2.95 و 8.2 ثانیه را ثبت می کند. حداکثر سرعت برای هر دو مدل بیش از 211 مایل در ساعت (حدود 340 کیلومتر بر ساعت) است.

 

 

از نظر اندازه، 12 سیلندری در اکثر ابعاد کمی بزرگتر از 812 سوپرفست است، اگرچه فاصله بین دو محور آن یک اینچ کوتاهتر است. طراحی آن شبیه به چیزی است که در Roma دیده ایم، با جزئیات فنی بیشتر. پنل مشکی جلوی کاپوت و بین چراغ ها به پنل پلکسی گلاس موجود در نمونه های اولیه 365 GTB/4 دیتونا اشاره دارد. در کل، حال و هوای کلی خودرو شبیه به دیتونا است.

در داخل، شما فرمان فراری را با دکمه های فراوان دریافت می کنید، اما برخلاف بسیاری از مدل های جدید این برند، یک نمایشگر مرکزی اطلاعات سرگرمی نیز وجود دارد. در غیر این صورت، کابین خیلی با چیزی که در Purosangue دیده ایم متفاوت نیست، به جز اینکه صندلی های عقب را ندارد.

همانطور که انتظار می رود، 12 سیلندری از تمام آخرین سیستم های کنترل شاسی فوق پیشرفته فراری بهره می برد، از جمله سیستم کنترل لغزش جانبی 8 (Side Slip Control 8) که برای تخمین سریعتر سطوح چسبندگی لاستیک طراحی شده است. همچنین سیستم فرمان چهار چرخ مستقل هوشمند نیز وجود دارد که می تواند چرخ های عقب را در جهت مخالف از یکدیگر هدایت کند. همانطور که قبلا ذکر شد، اندازه چرخ ها از 20 به 21 اینچ افزایش یافته است و لاستیک های 275/35ZR21 در جلو و 315/35ZR21 در عقب نصب می شوند. خریداران می توانند لاستیک های میشلن Pilot Sport S 5 یا گودیر Eagle F1 Supersport را انتخاب کند.

 

Leave a comment