Skip to content Skip to footer

بررسی اولیه خودروهای امودا 5 و E5

 

یک برند چینی دیگر در آستانه ورود به بازار انگلستان است و رقیبی برای کونا محسوب می‌شود.

  امودا می‌تواند واقعاً جالب باشد، به خصوص به این دلیل که خودروهای بنزینی و برقی را با قیمت‌های بسیار رقابتی ارائه می‌دهد. نمونه‌ی بارز آن، خودروی شاسی‌بلند خانوادگی امودا ۵ است که در حال حاضر مشاهده می‌کنید و دارای یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی است.

 

 

امودا یک برند جدید است که توسط شرکت چینی چری برای فتح بازار اروپا تأسیس شده است. این برند از سال ۲۰۲۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و تحویل مدل‌های بنزینی ۵ و برقی E5 از تابستان امسال از طریق ۶۴ نمایندگی در انگلستان، از جمله نمایندگی‌های بزرگی مانند Peter Vardy و Listers، آغاز خواهد شد.

مدل ۵، خودروی شاسی‌بلند خانوادگی اصلی این برند است که قیمتی مشابه با نیسان جوک و فورد پوما دارد، اگرچه طول ۴.۴۲ متری آن را بیشتر با نیسان قشقایی و فورد کوگا هم‌رده می‌کند.

از نظر طراحی، امودا ۵ بی‌تفاوت و تقریباً در بی‌نظیری قابل توجه است. با انتخاب هر شاسی‌بلند مدرن و خمیده‌ای، به نظر می‌رسد که نشانه‌ای در امودا ۵ وجود دارد که شبیه آن باشد. به طور خاص، مدیران تویوتا ممکن است کمی ابرو بالا بیندازند.!

 

 

کراس‌اور برقی جدید امودا E5 که در اینجا می‌بینید، اولین مدلی است که در کنار امودا ۵ بنزینی به انگلستان می‌رسد.

فروش این خودرو از تابستان امسال آغاز می‌شود و امودا E5 با طول ۴.۴۲ متر، رقیبی برای خودروهای برقی مانند هیوندای کونا الکتریکی، فولکس‌واگن ID.3 و رنو مگان ETech محسوب می‌شود.

با قیمتی که انتظار می‌رود از ۳۳,۵۰۰ پوند برای مدل پایه Comfort شروع شود و تا ۳۵,۵۰۰ پوند برای مدل فول Noble بالا رود، قیمت‌گذاری و تجهیزات این خودرو نیز به اندازه‌ای جذاب است که بتواند برای نسخه‌های بالاتر MG 4 EV دردسرساز شود.

 

 

نکته جالب این است که E5 از باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) BYD Blade استفاده می‌کند، به این معنی که تنها تعداد کمی سلول استفاده نشده وجود دارد – در واقع تنها ۱ کیلووات ساعت، بنابراین ظرفیت کل ۶۱.۴ کیلووات ساعت است، در حالی که ظرفیت قابل استفاده ۶۰.۴ کیلووات ساعت است. این باتری همراه با موتور الکتریکی ۲۰1 اسب بخاری که چرخ‌های جلو را تامین می‌کند، باعث می‌شود برد WLTP به ۴۱۳ کیلومتر برسد.

تست رانندگی کوتاه ما نشان داد که برد واقعی در تابستان با وجود رانندگی در جاده‌های سریع‌تر، می‌تواند به ۳۶۷ کیلومتر برسد.

سرعت شارژ تا ۸۰ کیلووات است، بنابراین شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد با یک شارژر سریع حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

برای درک بهتر اندازه E5 در میان انبوه خودروهای خانوادگی رقیب، باید بگویم که تقریباً هم‌اندازه نیسان قشقایی است. 

 

Leave a comment