Skip to content Skip to footer

تویوتا کمری ۲۰۲۵ دقیقاً همان چیزی است که باید باشد

 

محصولات کمری همگی هیبریدی می شوند و در همه مدل ها شاهد پیشرفت هایی هستیم.

به طور معمول کسی از یک تویوتا کمری جدید انتظار انقلاب ندارد. تویوتا دهه ها پیش فرمول سدان سایز متوسط خود را کامل کرد و هر نسل بعدی، یک بهبود تکمیلی نسبت به نسل قبل بوده است. اما این کمری جدید نسل نهم، یک انقلاب آرام را به همراه دارد – این خودرو تنها به صورت هیبریدی عرضه می شود.

این یک اتفاق مهم برای خودرویی است که حتی در عصر سلطه شاسی بلندهای امروزی، تنها در ایالات متحده سالانه حدود ۳۰۰,۰۰۰ دستگاه به فروش می رساند. در حال حاضر، مدل های هیبریدی حدود ۲۰ درصد از فروش کمری را تشکیل می دهند، یعنی کمی کمتر از ۶۰,۰۰۰ دستگاه از ۲۹۰,۰۰۰ دستگاه فروخته شده در سال گذشته. این رقم قرار است حدود ۲۳۰,۰۰۰ دستگاه افزایش یابد.

تویوتا ما را به سن دیگو برد تا ۲۰۲۵ کمری را در کنار چندین مدل جدید دیگر تست کنیم. زمان ما با این سدان جدید محدود بود، اما چند ساعت رانندگی در جاده های کوهستانی نزدیک شهر مرزی تکاته و اطراف شهر سن دیگو، برداشت اولیه خوبی به ما داد. به عبارت ساده، کمری جدید دقیقاً همان چیزی است که باید باشد.

 

 

 

مانند پریوس جدید، کمری نیز از نسخه ای از سیستم هیبریدی نسل پنجم تویوتا (THS 5) بهره می برد، اگرچه موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری را با نسخه بازسازی شده از موتور ۲.۵ لیتری مدل قدیمی جایگزین می کند. این موتور که دارای نسبت تراکم فوق العاده بالای ۱۴.۰:۱ است، به تنهایی ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ پوند فوت گشتاور تولید می کند. کل خروجی سیستم با ترکیب دو واحد موتور-ژنراتور THS به ۲۲۵ اسب بخار افزایش می یابد. کمری با سیستم تمام چرخ محرک، یک موتور الکتریکی اضافی برای چرخ های عقب اضافه می کند که خروجی کل را به ۲۳۲ اسب بخار می رساند.

در غیر این صورت، کمری جدید از نظر فنی با نسل قبلی خود تفاوت اساسی ندارد. این خودرو از همان پلتفرم با بدنه جدید و فضای داخلی بازطراحی شده با جدیدترین سیستم سرگرمی تویوتا استفاده می کند. تمام آخرین سیستم های کمک راننده تویوتا به صورت استاندارد ارائه می شوند (همانطور که باید باشد)، به علاوه شاسی و سیستم ترمز اصلاح شده. به جز پیشرانه، انقلابی رخ نداده است، و این چیز خوبی است.

 

 

مارک دژونگ، مهندس ارشد کمری، گفت که شعار تیم او “سدان تا هسته” بوده است. آنها می دانند که یک کمری چیست و باید چه باشد، و وظیفه خود را بهبود بخشیدن به چیزی می دانستند که قبلاً به خوبی کار می کرد. آنها به طور کامل در این کار موفق شدند.

کمری جدید بدون توجه به سطح تریم، بسیار عالی عمل می کند. دژونگ می گوید یکی از ایده ها در کالیبراسیون پیشرانه، ایجاد احساس شبیه به خودروهای برقی در هنگام شتاب گیری بوده است. این بدان معناست که پاسخ فوری و در عین حال نرم به فشار روی پدال گاز. کمری این ویژگی را ارائه می دهد و نکته تعجب آور این است که واقعاً سریع به نظر می رسد.

 

Leave a comment