Skip to content Skip to footer

رونمایی فورد از نسخه ویژه موستانگ به مناسبت شصت سالگی برای ۲۰۲۵

 

خب، طرفداران فورد موستانگ در نمایشگاه‌های خودرو، آماده‌ی فخر فروشی با برچسب جدید روی شیشه ماشین‌تان شوید: ۱ از ۱۹۶۵. این تعداد موستانگی است که فورد با بسته‌ی ویژه شصت سالگی تولید خواهد کرد، مجموعه‌ای از نشان‌ها و خطوط که ادای احترامی به موستانگ ۱۹۶۵ است.

این پکیج از تابستان امسال قابل سفارش خواهد بود و تولید آن در اواخر سال جاری آغاز می‌شود – قیمت هنوز اعلام نشده است – و به‌صورت انحصاری برای مدل‌های GT پریمیوم کوپه و کانورتیبل عرضه می‌شود.

 

 

 

خودروهای شصت سالگی به رنگ قرمز، سفید یا آبی (حدس می‌زنید چرا؟) رنگ‌آمیزی شده‌اند و تزئینات بیرونی آن با رنگ‌های خاکستری، قرمز و نقره‌ای همراه است. برجسته‌ترین ویژگی بصری، چرخ‌های ۲۰ اینچی خاکستری تیره پنج‌پر با قالپاق مرکزی آلومینیومی قرمز است که یادآور قالپاق‌های مرکزی مدل‌های ۱۹۶۵ است.

به همین ترتیب، نشان‌های روی گلگیرها و صندوق عقب یادآور نشان‌های “میناکاری” مدل ۶۵ هستند. (میناکاری، همانطور که بی‌شک می‌دانید، تکنیکی است که در آن از خمیر شیشه‌ی رنگی برای ایجاد طرح‌هایی استفاده می‌شود که سپس در کوره با دمای حدود ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد پخته می‌شوند. محققان درباره‌ی اینکه آیا این تکنیک به دوران سلسله‌ی مینگ یا یوآن برمی‌گردد بحث می‌کنند، اما مطمئناً تا اوایل قرن ۱۵ میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفت – که مطمئناً برای شما تازگی ندارد، اما ارزش تکرار را دارد.) طرح‌های جانبی می‌توانند نقره‌ای یا قرمز باشند.

 

 

مدل شصت سالگی همچنین چراغ‌های جلوی دودی نایت پونی و جلوپنجره‌ی مشبکی دریافت می‌کند که فورد می‌گوید “یادآور مدل اصلی ۱۹۶۴ است.” که این نکته، جای خوبی است تا به سردرگمی مردم در مورد اینکه آیا موستانگ ۱۹۶۴ وجود داشته است یا خیر اشاره کنیم. تنها چیزی که می‌دانیم این است که فورد ساخت موستانگ را در مارس ۱۹۶۴ آغاز کرد و خودروهایی که تا جولای آن سال ساخته شدند، کاملاً با مدل‌های ۱۹۶۵ متفاوت بودند، حتی دو موتور مختلف را نیز ارائه می‌دادند، اما فورد هرگز رسماً نگفت که مدل ۱۹۶۴ وجود داشته است و همه شروع به نامیدن آن خودروهای اولیه ۱۹۶۴.۵ کردند.

 

 

این بدان معناست که اگر اکنون یک موستانگ ۲۰۲۴ را تا اواسط تابستان خریداری کنید، به نوعی یک مدل سالگرد نیز به دست می‌آورید.

Leave a comment