Skip to content Skip to footer

میکرولینو خودروی جمع و جور سوئیسی

 

کمپانی کوچک‌ساز سوئیسی میکرو، سازنده‌ی ماشین حبابی الکتریکی بامزه میکرولینو، به تازگی در نمایشگاه ژنو از نسخه‌ی قابل تولید میکرولینو لایت رونمایی کرد. این خودرو با حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت، نصف مدل استاندارد میکرولینو سرعت دارد، اما در برخی کشورهای اروپایی افراد بالای ۱۴ سال می‌توانند با گواهینامه‌ی موتور آن را برانند. مدل پایه‌ی این خودرو از تابستان امسال با اجاره ماهانه‌ی ۱۴۹ فرانک سوئیس (حدود ۱۵۶ یورو یا ۱۶۹ دلار) در دسترس خواهد بود.

 

 

هرچند میکرولینو لایت در ابتدا اروپا را هدف قرار داده، اما مِرلین اوبوتر، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد بازاریابی میکرو می‌گوید این خودرو شرایط ثبت را در آمریکا به عنوان یک «خودروی برقی محله‌ای» (NEV) دارد و امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۴ اولین میکرولینوها را به آنجا برساند.

 

 

ماشین‌های کوچک شهری مثل میکرولینو لایت برای کسانی ساخته شده‌اند که هرگز خودروی سایز کامل خود را با یک دوچرخه‌ی برقی عوض نمی‌کنند، اما به دنبال وسیله‌ی نقلیه‌ی راحت‌تری برای رانندگی در شهرهای شلوغ با خیابان‌های باریک هستند. با پارک کردن یک خودروی کوچک شهری می‌توان فضایی به اندازه‌ی پارک سه تا شاسی‌بلند را آزاد کرد و وزن سبک آن‌ها باعث مصرف انرژی بسیار کمتر از یک خودروی برقی معمولی می‌شود. این خودروها برای رفت و آمدهای شهری به محل کار، خریدهای کوتاه، رساندن بچه‌ها به مدرسه و بردن حیوانات خانگی به پارک عالی هستند.

 

Leave a comment