Skip to content Skip to footer

مرسدس ویژن AMG نویدبخش آینده عملکرد الکتریکی

 

این خودروی مفهومی دارای بدنه‌ای خمیده و آیرودینامیک، عناصر نورپردازی جسورانه و پیشرانه برقی است. مرسدس از ویژن AMG رونمایی کرده است، مفهومی که نشان‌دهنده تمایل برند عملکردی این شرکت برای تغییر به سمت پیشرانه الکتریکی در دهه آینده است.

بدنه‌ی براق روی یک فاصله بین دو محور کشیده قرار گرفته است که تناسب‌های چشمگیری را ارائه می‌دهد. چراغ‌های جلو با لوگوی ستاره سهpointed مرسدس هماهنگ هستند، در حالی که چراغ‌های عقب شبیه به محفظه‌های پس‌سوز جت‌های جنگنده به نظر می‌رسند.

 

 

مرسدس-ای‌ام‌جی، بخش عملکرد محور برند آلمان، تحول چشمگیری را آغاز کرده است و از موتورهای با حجم زیاد که شهرت خود را برای لذت بردن از رانندگی به دست آورده بود، به سمت پیشرانه‌های کوچک‌تر و هیبریدی شدن حرکت می‌کند.

C63 AMG بعدی قرار است موتور V8 4.0 لیتری توربوشارژ نسل قبلی خود را با یک موتور 2.0 لیتری خطی توربو هیبریدی معاوضه کند. اما دیری نخواهد پایید که AMG به طور کامل از موتورهای احتراقی دور خواهد شد و مفهوم Vision AMG که امروز رونمایی شد، نگاهی اجمالی به آینده کاملا برقی AMG ارائه می دهد، که مرسدس ادعا می کند از سال 2025 آغاز خواهد شد.

 

 

Vision AMG دارای بدنه‌ای زیبا با سطوح صاف و آیرودینامیک و فاصله بین دو محور بلند است. شیشه‌های عقب و جانبی به همان رنگ نقره‌ای Alubeam بدنه رنگ‌آمیزی شده‌اند که بر ظاهر براق خودرو تاکید می‌کند و در عین حال توانایی شیشه‌ها را برای دیدن بیرون کاهش می‌دهد. شکل کلی این خودروشبیه مفهوم EQXX است و مرسدس می‌گوید یک اسپویلر فعال در عقب وجود دارد، اگرچه هیچ یک از تصاویر آن را به صورت باز شده نشان نمی دهد.

مرسدس جزئیات کمی در مورد نیروی محرکه Vision AMG فاش کرد، جز اینکه برقی است، روی پلتفرم جدیدی به نام AMG.EA سوار است و باتری پرقدرت ولتاژ بالا و موتورهای شار محوری [axial flux motors] جمع و جور و سبک وزن که در EQXX نیز یافت می شود، دارد.

در حالی که بدنه Vision AMG شبیه یک سنگ صیقلی به نظر می رسد، عناصر گرافیکی چاشنی زیادی به آن اضافه کرده اند. دماغه دارای پنلی است که شبیه جلوپنجره سنتی AMG Panamericana است، با نوارهای نور LED که یادآور اسلت های عمودی مدل های بنزینی هستند. یک نوار نورانی نازک واحدهای چراغ جلوی اصلی را به هم متصل می کند که به شکل لوگوی ستاره سه گوش نمادین مرسدس طراحی شده است. چراغ‌های عقب نیز دارای سه لوله استوانه‌ای هستند که شبیه محفظه‌های پس‌سوز درخشان یک جت جنگنده به نظر می‌رسند و در زیر یک دیفیوزر عقب تهاجمی قرار دارند.

 

Leave a comment