Skip to content Skip to footer

فیات با الهام از پاندا، آینده خود را با چندین مدل مفهومی به نمایش گذاشت

 

فیات امروز چندین مدل مفهومی را رونمایی کرد که نه تنها از مدل معروف پاندا از دهه 1980 الهام گرفته شده اند، بلکه جهت طراحی محصولات آینده این برند ایتالیایی را نیز پیش نمایش می دهند. مدیرعامل فیات، الیور فرانسوا، برنامه های آینده شرکت را در یک ویدیوی یوتیوب شرح داد که شامل این واقعیت است که مدل های جدید یک پلتفرم جهانی را به اشتراک خواهند گذاشت که پیشرانه های الکتریکی، بنزینی و هیبریدی را ارائه می دهد. فرانسوا همچنین گفت که اولین مورد از این فیات های جدید در 11 جولای سال جاری عرضه خواهد شد و به دنبال آن هر سال تا سال 2027 یک مدل دیگر عرضه خواهد شد. در حالی که مشخص نیست که آیا هیچ یک از خودروهای جدید به بازار ایالات متحده راه پیدا کنند، کاملاً واضح است که اگر آنها شبیه به مفاهیم زیر باشند، واقعاً جالب خواهند بود.

 

 

این مفهوم خودروی شهری با شکل مربعی و گلگیرهای جعبه ای، شباهت زیادی به فیات پاندای اصلی دارد. با این حال، انتظار نداریم نسخه تولیدی برخی از برجسته‌ترین ویژگی‌ها مانند سایبان شیشه‌ای و لاستیک‌های صورتی را داشته باشد. ما انتظار داریم که عناصر نورپردازی شبیه به پیکسل را که شبیه به زیبایی‌شناسی دیده شده در هیوندای Ioniq 5 هستند، اتخاذ کند. پشت پنل روی درب راننده پاندای فضایی برای نگهداری یک اسکیت برد وجود دارد.

 

 

داخلی آینده فیات شامل اشکال بیضی شکل در سراسر آن خواهد بود که گفته می شود تحت تأثیر کارخانه لینگوتو شرکت در تورین، ایتالیا ساخته شده است که به طور مشهور دارای یک مسیر آزمایشی روی سقف خود است. خوشبختانه، فرمان تولیدی به شکل بیضی شکل همانطور که در اینجا دیده می شود نخواهد بود، اما داشبورد مدولار می تواند طراحی مشابهی داشته باشد. گفته می شود مواد داخلی از پلاستیک های بازیافتی و بامبو ساخته شده اند، در حالی که صندلی ها ما را به یاد صندلی های حصیری می اندازند.

پاندایی برای خانواده‌ها

این مفهوم به عنوان یک شاسی بلند جادار برای خانواده های پرجمعیت توصیف شده است. اگر دوست دارید آن را پاندای XL بنامید. در کنار یک جلوآمدگی جلویی فوق العاده کوتاه و چرخ های عظیم، پنجره های عقب ترین قسمت مسدود شده اند مانند یک ون پنلی، در حالی که شیشه کناری جلو به زیر خط کمربند کشیده شده است. جالب خواهد بود که ببینیم آیا هیچ یک از این عناصر طراحی به مرحله تولید می رسند یا خیر. فیات همچنین در این ویدیو از این مدل برای نمایش سه گزینه پیشرانه موجود استفاده کرد که شامل یک مجموعه الکتریکی، یک نسخه هیبریدی و یک نسخه بنزینی می شود.

 

 

کمپر پاندا XXL

فرانسوا این پیکربندی کمپر را “اجرای نهایی مفهوم اصلی پاندا در دهه 1980″ نامید. به نظر می رسد اندازه آن بسیار بزرگتر از حد معمول است و دارای ارتفاع سواری بلند و لاستیک های همه جانبه می باشد. در کنار رکاب سقف، به نظر می رسد یک وینچ در قسمت جلویی آن قرار گرفته است.در ویدیوی پخش شده همچنین نردبانی را نشان می دهد که در درب عقب ادغام شده است و همچنین تخته های کششی و یک آسیاب بادی قابل اتصال که احتمالاً برای تولید برق استفاده می شود.

 

Leave a comment