Skip to content Skip to footer

رنو ۵ E-Tech یک هاچ‌بک الکتریکی با الهام از گذشته

 

رنو دیروز نسخه تولیدی ۵ E-Tech را معرفی کرد که شباهت فوق العاده‌ای به مدل مفهومی ۲۰۲۱ دارد. این هاچ‌بک الکتریکی قادر است مسافتی معادل ۳۹۹ کیلومتر را طی کند و دارای دیفرانسیل جلو و حداکثر قدرت ۱۴۸ اسب بخار است.

قیمت پایه تقریباً ۲۷ هزار دلاری آن بسیار جذاب است، اما متاسفانه خودروساز فرانسوی هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به بازار ایالات متحده ندارد.

باید اعتراف کنیم که حسادت می‌کنیم. رنو ۵ E-Tech نه تنها طراحی زیبای خودروی مفهومی ۲۰۲۱ را با تغییرات جزئی به مرحله تولید رسانده است، بلکه تمام برد و قدرتی را که برای رانندگی در شهر نیاز دارید، با قیمتی معادل ۲۷ هزار دلار در اختیار شما قرار می‌دهد. این برند فرانسوی از زمان خروج خود در سال ۱۹۸۷، هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به ایالات متحده اعلام نکرده است.

 

 

 

داخل رنو ۵، یک صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۰.۱ اینچی و یک نمایشگر دیگر ۱۰.۰ اینچی در پشت فرمان تعبیه شده است که هر دو در محفظه ای مشترک قرار گرفته اند که کمی به سمت راننده متمایل شده است. چیدمان داخلی ساده است، با مجموعه ای از دکمه ها زیر دریچه های هوا و محفظه های نگهداری در اطراف.

رنو ۵ E-Tech اولین خودروی این برند است که به طور کامل بر روی پلتفرم جدید AmpR Small سوار می شود، دارای فاصله بین دو محور ۱۰۰ اینچی است و گفته می شود وزن آن زیر ۳۳۱۷ پوند است. تمام رنو ۵ E-Tech ها دارای دیفرانسیل جلو هستند که توسط یک موتور الکتریکی سنکرون با سه خروجی قدرت در دسترس ارائه می شود: ۱۴۸ اسب بخار، ۱۲۱ اسب بخار و ۹۴ اسب بخار. در حالی که این اعداد با استانداردهای آمریکایی کم به نظر می رسد، اما به راحتی برای پیمایش خیابان های باریک و پرپیچ و خم پاریس کافی است. سیستم تعلیق چند اتصالی عقب برای این کلاس کوچک و مقرون به صرفه از خودروها در اروپا غیرعادی است.

بزرگترین باتری موجود، واحد ۵۲.۰ کیلووات ساعتی، برد تخمینی ۲۴۹ مایل را در چرخه آزمایش WLTP اروپا ارائه می دهد. قابلیت شارژ سریع DC تا ۱۰۰ کیلووات خواهد بود و واحد ۱۱ کیلووات AC به شارژ دو طرفه AC اجازه می دهد، بنابراین می توانید لوازم جانبی الکتریکی را از طریق خودرو تامین کنید یا زمانی که تقاضا برای انرژی زیاد است، برق را به شبکه بفروشید. رنو حتی می گوید 5 E-Tech می تواند تا 1102 پوند را یدک بکشد.

با کمال تاسف، بعید است رنو ۵ E-Tech به آمریکا راه پیدا کند. در حالی که نسخه اسپورت‌تر Alpine برنامه‌ریزی شده است – که توسط concept A290_β سال گذشته پیش‌نمایش شد – انتظار نمی‌رود که این هاچ‌بک داغ بخشی از ورود مورد انتظار Alpine به بازار ایالات متحده باشد، که در عوض قرار است توسط مجموعه‌ای از کراس‌اوورهای برقی رهبری شود.

 

 

 

Leave a comment