Skip to content Skip to footer

ریماک تا سال 2026 سرویس رباتاکسی را راه اندازی می کند

 

ریماک در اوایل سال 2024 یک ‘رباتکسی‘ بسیار خودکار را به نمایش خواهد گذاشت و قصد دارد تا تا سال 2026 آن را به صورت تجاری به بهره‌برداری برساند.

این شرکت کرواتی، سازنده هایپرکار الکتریکی Nevera با 1877 اسب بخار و مادر بوگاتی، در حال گسترش به بازار حمل و نقل انبوه تحت عنوان Project 3 Mobility است.

Mate Rimac بنیانگذار این مجموعه میگوید که Nevera به عنوان یک محصول هاله ای برای Rimac هدف مهمی را ایفا می کند، اما هدف پروژه robotaxi “تغییر زندگی افراد بیشتری” با ارائه حمل و نقل شهری با دسترسی آسان و برقی است.

جزئیات کمی پیش از رونمایی در دسترس است، اما مشخص است که رباتاکسی کاملاً بدون کمک انسان می‌تواند رانندگی کند و در چارچوب زیرساختی که ریماک در کنار خود وسیله نقلیه در حال توسعه دارد – از جمله شارژرها، هاب‌های ذخیره‌سازی و فضاهای پارک، کار می‌کند.

 

 

با این حال، ریماک فاش کرد که این ماشین مرموز “یک ماشین است اما یک نوع کاملاً متفاوت”. این موضوع  نشان می دهد که این خودرویک پیشنهاد تا حد زیادی سفارشی خواهد بود که با تاکید بر به حداکثر رساندن فضای داخلی و بهره وری پیشرانه الکتریکی طراحی شده است.

میت ریماک گفته است که “می تواند نحوه رفت و آمد مردم در شهرها را تغییر دهد”. ایده ی او این است که خدمات می تواند ممتاز باشد اما “این به معنای گران یا شیک نیست”.

شرکت او عمداً تا زمانی که محصولی برای نمایش نداشته باشد، زیر رادار می‌ماند تا از «تحویل کم» جلوگیری کند. Project 3 یک برند مستقل در مجموعه Rimac Group است که از هر دو سازنده سوپراسپرت معروف و بوگاتی جدا است.

Project 3 در مرکز کرواسی، زاگرب Zagreb، پایتخت کرواسی است، اما در بریتانیا نیز با حدود 100 مهندس مستقر در تاسیسات جدید در پایگاه تحقیق و توسعه فناوری Rimac در انگلستان در نزدیکی وارویک، حضور و تحقیق و توسعه دارد.

اولین اولویت Project 3، ساخت یک کارخانه اختصاصی برای روباتاکسی، قبل از شروع عملیات در مکان‌های مختلف خارج از کرواسی است. Mate Rimac در بیانیه ای توضیح داد: “هدف تولید خودرو و تعداد زیادی قطعات است.

این پروژه قرار است در کرواسی مستقر شود، که  ده‌ها هزار دستگاه در سال به مکان‌هایی که خدمات روباتاکسی ارائه می‌شود صادر می‌کند.» طبق گزارش ها، این شرکت در حال مذاکره با 20 شهر در سراسر اروپا و خاورمیانه برای ارائه خدمات پس از یک طرح آزمایشی در زاگرب است. وب‌سایت ریماک به جزئیات برنامه‌ای برای عملیاتی شدن آن در کرواسی تا سال 2026 و یک سال بعد توسط آلمان و بریتانیا اشاره می‌کند.

Leave a comment