Skip to content Skip to footer

خودروهای کانورتیبلی که می توانید در سال 2024 بخرید (بخش دوم)

 

لذت رانندگی با سقف باز در مدل های ۲۰۲۴
فراری با سقف باز

با در نظر گرفتن اینکه اولین فراری ساخته شده، یعنی 125 S، یک کانورتیبل بود، منطقی است که این سنت سقف باز اسب رقصان (لقب فراری) ادامه داشته باشد، به طوری که تقریباً کل خط تولید فعلی فراری در نسخه کانورتیبل موجود است.

انتخاب های سقف باز فراری از مدل های “ورودی” مانند فراری 296 تا SF90 قدرتمند را شامل می شود (مدل حتی قدرتمندتر SF90XX Spider نیز به تازگی معرفی شد، اما به طور کامل فروخته شده است). در اینجا فراری هایی که به تازگی برای معدود ثروتمندانی که توانایی خرید آنها را دارند و گاهی اوقات سال ها برای تحویل یک دستگاه صبر می کنند، به فروش رفته یا در حال حاضر به فروش می رسند، آورده شده است. 

 

 

فورد برانکو ۲۰۲۴

فورد برانکو ۲۰۲۴ یک کانورتیبل به معنای سنتی نیست، اما یکی از هیجان انگیزترین و همه کاره ترین راه ها برای تجربه رانندگی با سقف باز است. به هر حال، شما هرگز جرات نمی کنید درهای یک BMW M8 Competition کانورتیبل را باز کنید و به مسیرهای خارج جاده ای بزنید.

مدل پایه ۲۰۲۴ فورد برانکو Big Bend بسته به اینکه دو درب یا چهار درب بخواهید از ۳۹،۱۳۰ دلار یا ۳۹،۸۷۰ دلار شروع می شود. این خودرو با موتور ۲.۳ لیتری EcoBoost I-4 با ۳۰۰ اسب بخار و ۳۲۵ پوند فوت گشتاور با بنزین با کیفیت بالا و برای خوشحالی علاقه مندان، یک گیربکس دستی هفت سرعته اختیاری در دسترس است. ارتقا به موتور قدرتمندتر ۲.۷ لیتری توئین توربو V6، ۳۳۰ اسب بخار و ۴۱۵ پوند فوت گشتاور به شما می دهد، اما مصرف سوخت و گزینه گیربکس دستی را کاهش می دهد. در طرف دیگر طیف، فورد برانکو رپتور ۲۰۲۴ با موتور ۳.۰ لیتری توئین توربو EcoBoost V6 با ۴۱۸ اسب بخار و سیستم تعلیق الهام گرفته از مسابقات آفرود، یک تجربه سقف باز برای تمام دوران را ارائه می دهد. با این حال، مصرف سوخت ترکیبی ۱۵/۱۶ مایل بر گالن در شهر/بزرگراه، نیاز به توقف های مکرر برای سوخت گیری دارد – و با قیمت پایه ۸۹،۸۳۵ دلار، به یک حساب بانکی پر هم نیاز خواهد داشت.

 

 

فورد موستانگ کانورتیبل ۲۰۲۴

سال مدل ۲۰۲۴ اولین بازطراحی موستانگ را از سال ۲۰۱۵ برای ما به ارمغان آورد. یک موستانگ با سقف باز به اندازه پای سیب آمریکایی است، بنابراین منطقی است که فورد موستانگ ۲۰۲۴ در کل خط تولید خود (به جز مدل Dark Horse) گزینه کانورتیبل را داشته باشد. گزینه چهار سیلندر EcoBoost یکی از مقرون به صرفه ترین تجربه های کانورتیبل را که می توانید خریداری کنید، با قیمت اولیه ۳۹،۰۲۰ دلار ارائه می دهد. این خودرو نیز دست و پا بسته نیست. با ۳۱۵ اسب بخار و ۳۵۰ پوند فوت گشتاور، می تواند در کمتر از پنج ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد. در مقابل، مدل قدرتمند GT Premium کانورتیبل با قیمت پایه ۵۱،۵۱۵ دلار شروع می شود. با موتور اصلی ۵.۰ لیتری Coyote V8 زیر کاپوت که ۴۸۶ اسب بخار و ۴۱۸ پوند فوت گشتاور قدرت تولید می کند، مطمئناً قدرت بالایی دارد. با این گفته، تجربه ما پشت فرمان موستانگ GT کانورتیبل ۲۰۲۴ نشان دهنده کمی انعطاف پذیری شاسی در برابر نقص های جاده و احساس فرمان کمی بی روح نسبت به مدل کوپه بود.

 

 

جگوار F-Type کانورتیبل ۲۰۲۴

همانطور که با کامارو خداحافظی کردیم، امسال نیز شاهد خداحافظی شیرین و تلخ با جگوار F-Type خیره کننده هستیم. جگوار F-Type مدل ۲۰۲۴ آخرین نسل از این خودرو است که قدمت آن به سال ۲۰۱۴ باز می گردد. گذر زمان باعث کاهش تعداد گزینه های موتور شده است. جگوار دیگر از گزینه های موتور توربو چهار سیلندر و سوپرشارژ V6 که در طول دهه گذشته بر روی این شاسی قرار گرفته اند، استفاده نمی کند. در عوض، همه مدل ها از نسخه ای از موتور پر صدا ۵.۰ لیتری سوپرشارژ V8 جگوار استفاده می کنند. مدل پایه R-Dynamic کانورتیبل با قیمت اولیه ۷۹،۹۰۰ دلار شروع می شود و ۴۴۴ اسب بخار قدرت و ۴۲۸ پوند فوت گشتاور را ارائه می دهد. مدل کانورتیبل F-Type ۲۰۲۴، یعنی مدل R75 کانورتیبل، با قیمت پایه ۱۱۵،۰۰۰ دلار عرضه می شود و قدرتش به ۵۷۵ اسب بخار و ۵۱۶ پوند فوت گشتاور افزایش یافته است.

 

 

جیپ گلادیاتور ۲۰۲۴

تنها کامیونی که در لیست خودروهای بدون سقف قرار گرفته، جیپ گلادیاتور ۲۰۲۴ است. این خودرو نه تنها یک کامیون کانورتیبل است، بلکه توانایی های خاص جیپ در مسیرهای خارج جاده ای را که از مدل Wrangler به ارث برده است را نیز حفظ کرده است. علاوه بر این، جیپ گلادیاتور ۲۰۲۴ مجموعه ای از ارتقاء های طراحی را متناسب با جیپ Wrangler فیس لیفت جدید دریافت کرده است. با حداکثر ظرفیت بکسل ۷،۷۰۰ پوند و حداکثر بارگیری ۱،۷۲۵ پوند، گلادیاتور می تواند کارهای روزانه شما را نیز انجام دهد. با این حال، تیم ما به دلیل توان خروجی پایین موتور، تجربه های ناخوشایندی در زمینه بکسل با گلادیاتور داشته است. این خودرو تنها با موتور ۳.۶ لیتری V6 عرضه می شود که ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ پوند فوت گشتاور گشتاور تولید می کند.

 

Leave a comment