Skip to content Skip to footer

حمایت پارلمان اروپا از قوانین کاهش آلایندگی یورو 7

 

تست‌های آلایندگی کمتری برای خودروهای سواری انجام می‌شود، اما ذرات لاستیک و ترمز در کانون توجه هستند.

پارلمان اروپا به اصلاحات پیشنهادی در مقررات آلایندگی یورو 7 رای مثبت داده است، که قرار است روند تست خودروهای جدید را با پیامدهای قابل توجهی برای سازندگان آنها تسهیل کند.

نمایندگان پارلمان اروپا امروز به پیشنهاد نسخه ساده‌تری از قوانین، که اخیراً توسط گروهی از کشورهای عضو و سازندگان خودرو درخواست شده بود، رای دادند و اکنون مذاکرات با هر دولت اتحادیه اروپا قبل از تصویب قانون نهایی آغاز خواهد شد.

نسخه جدید یورو 7 به این معنی است که خودروهای سواری به جای تحمیل اهداف شدیدتر سخت‌گیرانه‌تر و اجباری کردن نصب فناوری پرهزینه جدید پیشرانه‌ای که چندین تولیدکننده با حجم بالا علیه آن مخالفت کرده‌اند، مشمول الزامات آلایندگی مشابه با مقررات فعلی یورو 6 هستند.

با این حال، نمایندگان پارلمان اروپا موافق هستند که اتوبوس‌ها و HGVها همچنان باید در معرض محدودیت‌های شدیدتری برای خروجی آلاینده‌های خود در محیط‌های واقعی و آزمایشگاهی باشند و گفتند اروپا باید به سمت آزمایش و محدود کردن انتشار ذرات ترمز و لاستیک مطابق با استانداردهای بین‌المللی حرکت کند.

به این پیشنهادها 329 رأی موافق، 230 رأی مخالف و 41 رأی ممتنع داده شد.

الکساندر ووندرا، عضو پارلمان چک از این رای به عنوان یک سازش موفق بین اهداف کاهش کربن اروپا و نیاز به حمایت از صنعت خودروسازی اروپا استقبال کرد. وی گفت: ما با موفقیت بین اهداف زیست محیطی و حیاتی تعادل ایجاد کرده ایم.

 

منافع تولید کنندگان

اجرای سیاست‌های زیست‌محیطی که هم به صنعت اروپا و هم به شهروندان آن آسیب می‌رساند، معکوس خواهد بود. از طریق مصالحه، ما در خدمت منافع همه طرف‌های درگیر هستیم و از مواضع افراطی دور می‌شویم.»

اما انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) هشدار داد که چارچوب جدید یورو 7 “هنوز با قیمت سنگین و در مقطع بسیار حساسی در تحول صنعت همراه است”

مدیرعامل سازمان تجارت، Sigrid de Vries، گفت: “واقعیت این است که Euro 7 نماینده یک سرمایه‌گذاری قابل توجه برای تولیدکنندگان خودرو است، علاوه بر تلاش‌های بزرگی که در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای انجام داده‌اند.

“این موضوع همچنین در یک زمینه جغرافیایی و اقتصادی بسیار چالشی اتفاق می‌افتد که با افزایش قیمت‌های انرژی، کمبودهای زنجیره تامین، فشارهای تورمی و تقاضای مصرف‌کننده کاهشی همراه است. اروپا به یک Euro 7 مناسب نیاز دارد که مسائل محیطی و رقابت صنعتی را در معادله خود در نظر بگیرد.”

او بیان کرد که صنعت خودرو “مقدار قابل توجهی منابع” را برای اطمینان از انطباق با قوانین فعلی یورو 6 صرف کرده است، به گونه‌ای که “اکنون انتشارات گازهای خروجی به سختی قابل اندازه‌گیری است”.

ACEA از گام برداشته شده برای آزمایش انتشارات لاستیک و ترمز به عنوان مسئولیت‌پذیری مداوم برای خودروهای الکتریکی استقبال کرد، اما هشدار داد که روش‌های آزمایش فعلی “کاملاً جدید و تجربه‌نشده” هستند، به این معنا که ابهام وجود دارد که آیا اهداف تعیین شده به طور قابل انجام قرار خواهند گرفت؟

 

یورو 7 (EU7) برنامه‌ریزی شده بود تا بخش بعدی از مقررات آلودگی برای خودروهای جدیدی باشد که در اتحادیه اروپا عرضه می‌شوند. اگرچه جزئیات کمی قبلاً به صورت عمومی در مورد پارامترها شناخته شده بود، اما تعدادی از تولیدکنندگان نگرانی‌های عمیقی را درباره قابلیت انطباق با مقررات جدید نه تنها از نظر مهلت معرفی این مقررات در تاریخ ژوئیه 2025، بلکه همچنین از نظر توانایی ملاقات با آنان اعلام کرده بودند.

تعدادی از آنها همچنین پیش‌بینی کرده بودند که این پیشنهادات خودروهای سوختی کوچکتر و ارزانتر را قبل از تاریخ قطع فروش خودروهای داخل سوخت در سال 2035 اتحادیه اروپا نابود خواهند کرد.

همچنین ادعا شده بود که هزینه مالی عظیم از نظر توسعه موتور یک الزام بیش از حد است زمانی که تولیدکنندگان خودرو میلیاردها دلار در الکتریفیکیشن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

یورو 7 چیست؟

یورو 7 (یا همان EU7 که به آن معروف است) آخرین مرحله از مقررات اتحادیه اروپا در خصوص گازهای خروجی موتورهای احتراق داخلی خالص (ICE) و موتورهای هیبریدی ICE است، قبل از اینکه خودروهای خالص ICE از فروش در بازه زمانی 2030–2035 ممنوع شوند.

شرکت مهندسی Mahle Powertrain گفت : “هدف اصلی این است که موتورهای احتراق داخلی (ICE) به حد امکان تمیز شوند و به منظور دستیابی به این هدف، یورو 7 برای اولین بار موتورهای دیزلی و بنزینی را تحت محدوده مقررات یکسان گازهای خروجی می‌آورد.”  خروجی قانونی مونوکسید کربن (CO) به نصف کاهش می یابد، در حالی که انتشار ذرات با گنجاندن کوچکترین اندازه (10 نانومتر) تا 30 درصد کاهش می یابد. محدودیت‌ها برای اکسیدهای نیتروژن (NOx) هیدروکربن‌ها (HC) و ذرات کل مانند آخرین قوانین EU6d باقی می‌ماند، هرچند، سؤالاتی در مورد اثربخشی هزینه EU7 ایجاد می‌کند.

 

ترجمه: تیم نگارش و ترجمه دل افکار

Leave a comment

0.0/5