Skip to content Skip to footer

جالب ترین خودروهای ساخته شده توسط غیرخودروسازان

 

Sony Vision S 02 ممکن است جدیدترین خودرویی باشد که توسط شرکتی ساخته شده است که خودرو تولید نمی کند – اما این مدل جدیدترین خودرو در صف طولانی خودروهای جالب است.

از چرخ خیاطی گرفته تا اسلحه، تلویزیون تا هواپیما، اینها شرکت هایی هستند که محصولات دیگری را قبل از اینکه به ماشین تبدیل شوند، تولید کردند.
در حالی که برخی از آنها به نام های معروف تبدیل شده اند، برخی دیگر در گمنامی ناپدید شده اند. برای دیدن خودروهایی که شرکت هایی مانند سونی، سامسنگ و حتی کلاشینکف ساخته اند، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

سونی

سونی در نمایشگاه CES 2020 از یک رقیب متقاعد کننده تسلا به نام Vision S رونمایی کرد. در آن زمان این شرکت اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای ادامه کار ندارد. اما در اوایل ژانویه دوباره در CES سونی از Vision S 02 رونمایی کرد.

 

هفت‌نفره جدید این خودرو دارای دو موتور الکتریکی است، هرکدام با توان 268 اسب‌بخار، با این حال هنوز هدف محدوده تعیین نشده است. در این مورد، سونی اعلام کرد که شرکت “قصد دارد وارد بازار خودروهای الکتریکی شود” و به نظر می‌رسد این کار را به همراه هوندا انجام خواهد داد. وارد شدن یک شرکت الکترونیکی به بازار خودرو کاملاً بی‌سابقه نیست – سامسونگ در دهه 90 بخشی برای تولید خودرو داشت قبل از اینکه آن را به رنو بفروشد.

 

دیجیتال کاکپیتال سامسونگ Samsung Digital Cockpit

سامسونگ یکی از شرکت‌های فناوری بزرگ است که وارد عرصه خودروسازی شده است. در نمایشگاه CES در سال 2020، دیجیتال کاکپیتال خود را معرفی کرد – و از یک نمونه اولیه خودروی بسیار متقاعد کننده برای نمایش آن استفاده کرد. سامسونگ در داخل کابین کانورتیبل چهار صندلی که با شرکت تابعه هارمن Harman ساخته بود، چشم انداز آینده خود را در مورد سرگرمی و ایمنی داخل خودرو به نمایش گذاشت.

 

کابین دیجیتال سامسونگ از 5G برای پیوند دادن ویژگی‌های داخل و خارج خودرو استفاده می‌کند تا به رانندگان و مسافران تجربه‌ای مرتبط‌تر را ارائه دهد. در داخل، هشت نمایشگر، هشت دوربین وجود دارد و خودرو می‌تواند با نمایش پیام‌هایی بر روی صفحه‌نمایش بیرونی عقب، اطلاعات را با خودروهای دیگر به اشتراک بگذارد.

 

لایتبرن زتا Lightburn Zeta

شرکت مهندسی استرالیایی لایتبرن از ابتدا با تولید میکسرهای سیمان و ماشین‌های لباسشویی شروع به کار کرد. اما در سال 1963 وارد صنعت خودروسازی شد.

 

 

اولین خودروی تولید شده در کارخانه آدلاید این شرکت، مدل زتا بود. این خودرو با سبک‌های بدنه “سدان”، “یوتیلیتی” و “ورزشی” در دسترس بود و تنها 400 دستگاه از آن ساخته شد قبل از اینکه کارخانه فقط دو سال بعد به تعطیلی برسد.

 

 

پیل P50

شرکت مهندسی پیل، به نام یک شهر کوچک در جزیره Man، ابتدا قایق‌های فایبرگلاس و پوشش‌های موتورسیکلت تولید می‌کرد. در اوایل دهه 60، شرکت تصمیم گرفت یک خودروی میکرو برای استفاده در شهر بسازد.

 

پیل P50 در سال 1962 متولد شد. این خودرو به قیمت 199 پوند به فروش می‌رسید – حدود 5000 پوند به ارزش امروزی. در سال 2010 توسط گینس به عنوان کوچکترین خودروی دنیا شناخته شد، P50 جایگاهی برای یک نفر و یک کیسه خرید داشت. در سال 2011، شرکت شروع به تولید مدل P50 به صورت سفارشی در نسخه‌های بنزینی و الکتریکی کرد؛ سرعت بالایی که این خودرو می‌تواند به آن برسد حدود 28 مایل در ساعت است.

 

ساب Saab 92

ساب شاید بهترین برند شناخته شده به عنوان تولیدکننده خودروها باشد، اما در اواخر دهه‌ی سی‌ به تولید هواپیماهای نظامی افسانه‌ای مشغول بود. این شرکت به دلیل نیاز وارد حوزه خودروسازی شد. پس از سال‌های جنگ، سوئدی‌ها باید مدت طولانی‌تری منتظر خودروهای وارداتی از آمریکا میماندند، بنابراین ساب تصمیم گرفت برای بازار داخلی خودرو ساخته و تولید کند.

 

اولین خودروی آن، زیبای ۹۲ بود (تصویر نمونه). طراحی آن برای آن زمان بسیار پویا بود و به محض شروع تولید در سال 1949، در جاده‌های سوئد مورد استفاده قرار گرفت. شرکت ساب تولید این خودروها را در سال 2012 متوقف کرد، اما تولید هواپیما همچنان ادامه دارد.

 

Bombardier NEV

از جت‌های خصوصی تا جت‌اسکی، بمباردیر از محصولات متنوعی برخوردار است، اما ۵۰ سال طول می‌کشد تا این شرکت یک خودرو بسازد. بمباردیر الکتریک در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. طراحی شده به عنوان یک گلف کارت لوکس برای مناطق محدود و استراحتگاه ها، این NEV حداکثر سرعت ۲۵ مایل در ساعت و برد ۳۰ مایل داشت.

 

کلاشینکف Kalashnikov Concern

کلاشنیکف روسیه بیشتر به خاطر تفنگ تهاجمی AK-47 خود مشهور است، اما در سال های اخیر این شرکت از دنیای تسلیحات منشعب شده است. در سال 2018 CV-1 را معرفی کرد، یک هاچ بک با ظاهری قدیمی و الهام گرفته از دوران شوروی که بر اساس ترکیبی IZH-21252 ساخته شده بود.

 

کلاشنیکف مدعی است که CV-1 به اندازه تسلا با باتری 90 کیلووات ساعتی و 680 اسب بخار قدرت برای بازار خودروهای الکتریکی مهم خواهد بود. شما باید اعتماد به نفس آن را تحسین کنید، اگر نه شاید مهارت های طراحی آن. از آن زمان تاکنون کمتر چیزی در مورد این پروژه شنیده شده است.

 

Airbus car

 

آئودی و ایرباس در سال 2019 با برنامه‌های پورشه و بوئینگ برای ایجاد یک تاکسی پرنده، با هم همکاری کردند. این برنامه‌ها از آن زمان متوقف شد، اما کانسپت مشترک PopUp Next هرگز وارد چرخه تولید نشد.

 

آئودی می گوید که این یک بستر آزمایشی برای ورود به دنیای تاکسی های هوایی خودران بوده و به این نتیجه رسیده است که زمان زیادی طول خواهد کشید تا این نوع خودرو برای تولید انبوه آماده شود.

 

Leave a comment

0.0/5