Skip to content Skip to footer

تویوتا 1 میلیون خودرو را به دلیل نقص سنسور کیسه هوا فراخواند

 

تویوتا حدود یک میلیون خودرو و شاسی بلند را در ایالات متحده به دلیل نقص احتمالی که می تواند باعث عدم باز شدن کیسه هوای سرنشین در تصادف شود، فراخوان می دهد.

این فراخوان شامل 15 مدل مختلف تویوتا و لکسوس با مدل های 2020 و 2021 از جمله ، RAV4، Sienna و لکسوس RX350 و  ES350 می شود. لکسوس برند خودروهای لوکس تویوتا است.

مورد خاص، حسگر سیستم طبقه بندی سرنشین (Occupant Classification System) که تشخیص می دهد کسی روی صندلی سرنشین جلو نشسته است، ممکن است دچار اتصال کوتاه شود. در برخی از این خودروها، حسگر به طور نادرستی ساخته شده است.

 

 

سیستم حسگر OCS به طور تقریبی وزن فرد را اندازه گیری می کند و نشان می دهد که آیا سرنشین صندلی جلو بزرگسال است یا کودک. اگر حسگر تشخیص دهد که کودکی در صندلی جلو نشسته است، ممکن است کیسه هوا در هنگام تصادف باز نشود، زیرا نیروی کیسه هوا می تواند به فردی به آن کوچکی آسیب برساند.

طبق اعلام تویوتا، اتصال کوتاه در حسگر OCS می تواند باعث شود کیسه هوا در مواقع ضروری عمل نکند. سخنگوی تویوتا از اظهار نظر درباره اینکه آیا این شرکت از هر گونه آسیبی ناشی از این مشکل مطلع است خودداری کرد.

طبق اعلام تویوتا، مالکان خودروهای مشمول فراخوان تا اواسط فوریه ۲۰۲۴ توسط تویوتا مطلع خواهند شد. از مالکان خواسته می شود که وسیله نقلیه را به نمایندگی تویوتا یا لکسوس ببرند تا بخش خدمات حسگر را بررسی و به صورت رایگان آن را تعویض کنند.

 

Leave a comment