Skip to content Skip to footer

۱۲ خودروی جذاب از نمایشگاه اتومبیل نیویورک ۲۰۲۴

ستارگان نمایشگاه اتومبیل نیویورک ۲۰۲۴ مجموعه‌ای از خودروهای پرفروش و پولساز هستند. هیوندای مدل محبوب توسان، کراس‌اور کامپکت را به‌روزرسانی کرده است – در کنار همتای وانت‌بارش، سانتاکروز – در حالی که کیا سدان جدید K4 را برای جایگزینی فورت معرفی کرد و نیسان نیز به کیکس، خودروی ساب‌کامپکت خود، ظاهری شیک‌تر بخشید. اما با گشت‌وگذار در مرکز جاکوب ک. جاویتس، مجموعه‌ای از دیگر وسایل نقلیه جالب را میتوان کشف کرد، از کلاسیک‌های نمادین گرفته تا خودروهای مدرن خاص و برخی افسانه‌های ژاپنی قدیمی.

 

جنسیس با کانسپت X Gran Berlinetta در نمایشگاه نیویورک می‌درخشد

جنسیس روز دوشنبه با رونمایی از کانسپت تقریباً تولیدی GV60 Magma که بر عملکرد تمرکز دارد، عزم خود را برای ایجاد یک خط تولید جدید با محوریت عملکرد جزم کرد. 

در کنار این کراس‌اور اسپرت، برن لوکس کره‌ای، کانسپت X Gran Berlinetta خود را نیز به نیویورک آورد. این خودرو برای بازی‌های ویدیویی Gran Turismo ساخته شده است. رنگ نارنجی درخشان و بدنه با ارتفاع فوق‌العاده کم آن هرکسی را مجذوب می کرد. دیگر ویژگی‌های جالب این خودرو شامل چرخ‌های جلوی نمایان که از کاپوت بیرون زده‌اند و کابین به سبک جت جنگنده می‌شود.

Lamborghini LM002

 

بازگشت به گذشته:

حضور غالب این لامبورگینی LM002 بر نمایش خودروهای خاص سایه انداخته بود. تنها 301 نمونه از «رامبو لامبو»، همانطور که بعدها لقب گرفت، بین سال‌های 1986 تا 1993 ساخته شد و این خودرو یکی از 60 نسخه LM/American است که برای پایان دادن به خط تولید، منحصراً در ایالات متحده به فروش رفت. این نسخه‌ها با سپرهای کرومی، فضای داخلی منحصربه‌فرد و رینگ‌های آلیاژی OZ متمایز می‌شدند و LM002 نیروی 444 اسب بخاری خود را از موتور 5.2 لیتری V12 که در ابتدا در کونتاش یافت می‌شد، به دست می‌آورد.

Karma Kaveya

 

نگاهی به آینده:

با Karma Kaveya به سرعت به آینده می‌رویم. این کوپه‌ی خوش‌فرم از کمپانی Karma Automotive که در کالیفرنیا مستقر است، یک بیانیه الکتریکی است که در اواخر سال 2025 عرضه می‌شود. Karma دو نسخه را در نظر گرفته است – یکی با دیفرانسیل عقب و 536 اسب بخار و دیگری با تمام چرخ محرک و 1000 اسب بخار. بدنه‌ی باریک این خودرو از فیبر کربن ساخته شده و دور یک فریم فضایی آلومینیومی پیچیده شده است.

Genesis Neolun concept

 

جنسیس با نوآوری‌های لوکس برقی و لامبورگینی با ابهت گذشته در نمایشگاه نیویورک 

در کنار کانسپت‌های اسپرت نارنجی رنگ خود، جنسیس چشم‌انداز خود را برای تجملات الکتریکی با Neolun به نمایش گذاشت. این مفهوم با سبک روان، مطمئناً کمی حال و هوای مرسدس-مایباخ GLS را دارد، اما به دنبال ظاهری ظریف‌تر با نورپردازی هم‌سطح با بدنه و تزئینات کرومی نسبتاً محدود است. کابین جایی است که Neolun واقعاً می‌درخشد، با روکش مخمل بنفش رنگ که با کفپوش چوبی شیک تکمیل می‌شود. انتظار می‌رود این کانسپت تأثیر زیادی بر شاسی‌بلند برقی بزرگ آینده این برند داشته باشد که انتظار می‌رود GV90 نامیده شود.

Jaguar XJ220-N

در زیرزمین مرکز همایش، یکی از جذاب‌ترین خودروهای سوپر دهه 1990، جگوار XJ220  قرارداده شده بود. همانطور که پلاک روی درِ داخلی نشان می‌دهد، این XJ220-N سومین شاسی مسابقه‌ای از سه شاسی ساخته‌شده توسط Tom Walkinshaw Racing است که در توسعه تمام XJ220ها مشارکت داشته است. این خودرو برای مسابقات گروه N آماده شده است، روی چرخ‌های BBS طلایی سوار است، کابینی ساده دارد و به طور قابل توجهی سبک‌تر و قدرتمندتر از XJ220 استاندارد است. نسخه‌های غیر N این سوپرکار براق دارای یک موتور V-6 دو توربو 3.5 لیتری با قدرت 542 اسب بخار بودند. XJ220 حتی برای مدت کوتاهی عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی را قبل از اینکه توسط مک‌لارن F1 تحت الشعاع قرار گیرد، در اختیار داشت و تنها 272 دستگاه از آن ساخته شد.

Rimac Nevera

 

رماک نورا نماینده عصر جدیدی از خودروهای سوپر است. این موشک کرواسی‌ساز با چهار موتور الکتریکی، 1813 اسب بخار نیرو را به هر چهار چرخ می‌فرستد. این به راکت کرواسی ساخته‌ شده این امکان را می‌دهد که در ادعای 1.74 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و تنها در 8.25 ثانیه یک‌چهارم مایل را طی کند. رماک همچنین ادعا کرد که در سال 2022 به حداکثر سرعت 258 مایل در ساعت دست یافته است و این خودروساز کوچک با تأمین سرمایه‌گذاری از پورشه و جذب بوگاتی به عنوان بخشی از یک سرمایه‌گذاری مشترک در سال 2021، مشروعیت خود را ثابت کرد.

Porsche 911 Carrera RS 2.7

 

RS 2.7، که یکی از برترین پورشه‌های 911 کلاسیک در تمام دوران به حساب می‌آید، نمایشی غیرمنتظره در میان مجموعه‌ای از پورشه‌های قدیمی در نمایشگاه بود. RS برای هم homologate کردن خودروهای مسابقه‌ای گروه 4 GT برای رقابت ساخته شد و دارای قوس‌های چرخ پهن‌تر و اسپویلر دم اردکی نمادین امروزی بود. همچنین یک موتور تخت شش سیلندر تزریق سوخت داشت که به 2.7 لیتر افزایش یافته بود و 210 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و به یکی از سریع‌ترین خودروهای اسپرت عصر خود تبدیل شد. در مجموع، پورشه تنها 1580 نمونه از این خودرو را تولید کرد.

1997 تویوتا سوپرا توربو نسخه پانزدهمین سالگرد

 

زیرزمین مرکز جاویتس، نمایشگاهی از خودروهای کلاسیک ژاپنی به راه افتاده است که تویوتا سوپرا توربو ۱۹۹۷، نسخه ۱۵مین سالگرد، توجه همه را جلب کرده است. به نظر می‌رسد این نمونه کاملاً دست‌نخورده باقی‌مانده است، از بال عقب منحنی گرفته تا چرخ‌های پنج پره کرومی. مدل ۱۵مین سالگرد در اصل تنها با نشان‌های طلایی روی گلگیرها متمایز می‌شد، اما دیدن یک سوپرای بدون تغییر در میان دریایی از سوپراهای MK IV سفارشی‌شده، به اندازه کافی خاص و جذاب است.

Porsche Macan EV

 

در حالی که ممکن است مدل برقی ماکان به اندازه سایر خودروهای این لیست هیجان‌انگیز نباشد، اما اولین فرصت  برای دیدن از نزدیک ماکان برقی از زمان رونمایی آن در ژانویه شاید همین حالا باشد. نسخه برقی شاسی‌بلند محبوب پورشه ظاهری تیز و باکیفیت دارد و کابین با چیدمان و تریم عالی که پورشه در آن شناخته شده، همراه است. صفحه نمایش‌ها واضح و کلیدهای اهرمی روی کنسول وسط حس خوبی هنگام لمس دارند. قطعا همه ما مشتاقانه منتظر رانندگی با ماکان برقی در آینده‌ای نزدیک هستیم، چه در مدل پایه ۴۰۲ اسب بخاری و چه در مدل توربو با ۶۳۰ اسب بخار.

1971 Stutz Blackhawk

 

و حالا سراغ چیزی کاملاً متفاوت می‌رویم. این استوتز بلک هاوک محصول احیای اواخر دهه ۶۰ کمپانی Stutz Motor بود که از سال ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۵ خودروهای اسپرت فوق‌العاده‌ای ساخته بود. بلک هاوک احیا شده که توسط طراح افسانه‌ای ویرجیل اکنر طراحی شده بود، از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۷ با طیف وسیعی از موتورهای V-8 آمریکایی ساخته شد و در ابتدا از زیرساخت پلتفرم پونتیاک گرن پری استفاده می‌کرد. بلک هاوک در سال ۱۹۷۱، ۲۲,۵۰۰ دلار قیمت داشت که معادل تقریباً ۱۷۵,۰۰۰ دلار امروز است و مجموعه‌ای از افراد مشهور را به خود جلب کرد. اولین استوتز ساخته شده در سال ۱۹۷۱ توسط الویس پریسلی خریداری شد.

Porsche 911 GT3 RS

 

می‌دانیم، این سومین پورشه در این لیست است!

این نسخه ویژه “تریبوت تو کاررا RS” است که رنگ بدنه سفید با جزئیات سبز پایتونی، از جمله چرخ‌های سبک‌وزن منیزیمی که بخشی از پکیج ویساچ هستند، را به رخ می‌کشد. این پکیج همچنین میله‌های ضد لغزش از فیبر کربن، مقدار زیادی فیبر کربن قابل مشاهده و پدال‌های تعویض دنده منیزیمی را به خودرو اضافه می‌کند.

Honda S2000

 

 S2000 دیفرانسیل عقب، که به طور گسترده به عنوان یکی از لذت‌بخش‌ترین خودروهای اسپرت دهه ۲۰۰۰ در نظر گرفته می‌شود، کمتر از ۲۸۰۰ پوند وزن داشت و یک موتور چهار سیلندر خطی ۲۴۰ اسب بخاری داشت که تا ۸۳۰۰ دور در دقیقه دور می‌خورد و به یک گیربکس دستی شش سرعته متصل می‌شد. این نمونه یکی از جذاب‌ترین خودروهای اصلاح‌شده در نمایشگاه خودروی ژاپنی بود که با یک کیت بدنه تهاجمی اما نه اغراق‌آمیز و چرخ‌های سفید دوست‌داشتنی همراه بود. نمایشگاه خودروی نیویورک برای علاقه‌مندان به تمام سلیقه‌ها، حرفی برای گفتن دارد.

 

ترجمه شده توسط تیم نگارش و ترجمه دل افکار

Leave a comment