Skip to content Skip to footer

 

ولوو EM90 جدید  MPV لوکس الکتریکی با برد ۴۵۸ مایل

اولین MPV وُلو با توان ۲۶۸ اسب بخار و سینمای خصوصی. وُلو EM90 جدید یک MPV الکتریکی لوکس است که هدف ازارائه آن “تجربه اتاق نشیمن راحت” میباشد و بیش از ۴۵۰ مایل برد را ساپورت می کند.

این، سومین ولووی است که در ۱۲ ماه گذشته معرفی شده است، پس از  EX90 و EX30 کراس اوور، یک رقیب پیشرفته و با مشخصات بالا برای رقبایی نظیر لکسوس LM و مرسدس V-کلاس محسوب می‌شود.

 

این خودرو برای بازار چین طراحی شده (جایی که اکنون می‌توانید پیش‌سفارش دهید)، EM90 بر اساس MPV 009 برند همخوان Zeekr است، اما طراحی داخلی و خارجی خود را دارد که آن را با خط محصولات ولوو هماهنگ کرده است. ولوو تاکید می‌کند در حالی که بخش MPV “یک دنیای جدید برای ما است”، EM90 همچنان “مفهوم چندمنظوره‌ای” را که از زمان تأسیس آن ۷۰ سال پیش نشانه مشخص محصولات آن بوده است، بیان می‌کند – با اشاره به ایستگاه Duett سال ۱۹۵۳ به عنوان پیش‌زمینه معنوی آن.

 

پس از انتشار تصاویر خارجی EM90 در ماه گذشته توسط وزارت اطلاعات و فناوری چین، ولوو اکنون برای اولین بار داخل خودرو را به طور کامل نشان داده و مشخصات فنی رسمی را منتشر کرده است.

این ام‌پی‌وی با باتری ۱۱۶ کیلووات‌ساعتی که بر اساس چرخه آزمایشی CLTC چین، برد ۴۵۸ مایل ارائه می‌دهد و توانایی شارژ از ۱۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت را در کمتر از ۳۰ دقیقه دارد. این باتری به یک موتور ۲۶۸ اسب‌بخاری در محور عقب مجهز است که EM90 را از ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت در ۸.۳ ثانیه حرکت می‌دهد.

 

 

ولوو هنوز اعلام نکرده است که آیا امکان دارد EM90 با سیستم توان‌گذاری دو موتور برتر Zeekr 009 عرضه شود یا خیر؛ که این سیستم توان خروجی را دو برابر می‌کند و به طور موثر زمان 0 تا 62 مایل در ساعت را نصف می‌کند.

اولویت‌های اصلی برای EM90 عظمت و کیفیت حرکت هستند. به این منظور، این ام‌پی‌وی با استفاده از “تکنولوژی عایق‌گذاری صدا و لغزش صدای جاده” همراه با سیستم هواگیری دوگانه و لاستیک‌های “سایلنت” ولوو تجهیز شده است.

EM90 به عنوان یک خودروی شش نفره معرفی شده است، با یک جفت صندلی مبله به سبک آرم‌چر در ردیف میانی و یک جفت معمولی‌تر در ردیف پشت.

 

ترجمه: تیم نگارش و ترجمه دل افکار

Leave a comment

0.0/5