Skip to content Skip to footer

مرسدس از چراغ های فیروزه ای برای خودروهای خودران استفاده می کند

چراغ های رنگی در روز برای EQS و S کلاس نشان می دهد که خودرو در حال کنترل خود است.

مرسدس بنز پس از تایید این فناوری برای استفاده در کالیفرنیا و نوادا، از چراغ‌های روشنایی فیروزه‌ای در روز استفاده می‌کند تا نشان دهد که خودرویی در ایالات متحده به طور مستقل رانندگی می‌کند.

دو ایالت آمریکا اولین ایالت بودند که فناوری رانندگی خودکار سطح سه مرسدس را برای استفاده در جاده های عمومی تایید کردند.

سیستم اختیاری مبتنی بر لیدار که Drive Pilot نام دارد، به مرسدس کلاس S و مرسدس EQS اجازه می دهد تا با سرعت حداکثر 40 مایل در ساعت رانندگی کنند.

این وسیله نقلیه را در مسیر خود هدایت می کند و به طور فعال نسبت به فاصله وسیله نقلیه جلویی واکنش نشان می دهد. همچنین می‌تواند علائم ترافیکی و جاده‌ای را تشخیص دهد و مانورهای فرار را به طور مستقل انجام دهد.

طبق دستورالعمل‌های سازمان استانداردهای مهندسی SAE International، Drive Pilot دارای اولین سطح استقلال است که در آن به مشارکت انسانی برای رانندگی ماشین نیازی نیست.

به این ترتیب، رانندگان می‌توانند دست‌های خود را از روی فرمان بردارند و «فعالیت‌های ثانویه» را روی صفحه نمایش سرگرمی خودرو، مانند مرتب‌سازی ایمیل‌ها و خرید آنلاین، انجام دهند.

با این حال، رانندگان باید آماده باشند تا در شرایط نامناسب، مانند آب و هوای نامناسب، فرمان را به دست بگیرند.

اگر راننده به دنبال درخواست فوری یا پس از به صدا درآمدن تایمر انقضا، توقف، روشن کردن چراغ های خطر و باز کردن قفل درها، کنترل را به دست نگیرد، خودرو یک روش اضطراری را انجام می دهد. چراغ‌های فیروزه‌ای جدید – در ابتدا یک صنعت – برای سیگنال دادن به سایر کاربران جاده‌ای که Drive Pilot فعال است استفاده خواهد شد. مرسدس اعلام کرد که فیروزه ای را به دلیل دید و متمایز بودن آن از رنگ های مورد استفاده برای علائم راهنمایی و رانندگی و نورپردازی سنتی وسایل نقلیه انتخاب کرده است.

به گفته مرسدس، این سیستم می‌تواند برای افسران پلیس مفید باشد و به آنها اجازه می‌دهد راحت‌تر تشخیص دهند که راننده کنترل خودروی خود را ندارد و آیا باید «فعالیت‌های ثانویه» را انجام دهد یا خیر.

در کالیفرنیا، چراغ ها در ابتدا برای آزمایش دو ساله تایید شده اند. در نوادا، آنها از سال 2026 برای خودروهای تولیدی قانونی خواهند شد.

مارکوس شافر، مدیر ارشد فناوری مرسدس بنز گفت: «با توسعه چراغ‌های نشانگر رانندگی خودکار، مرسدس بنز بار دیگر استانداردهای صنعتی جدیدی را تنظیم می‌کند.

ما اولین خودروساز در جهان هستیم که چنین تاییدیه هایی را در ایالات متحده، به ویژه در کالیفرنیا و نوادا دریافت می کنیم.

“هرچه وسایل نقلیه رانندگی خودکار بیشتر در جاده ها باشند، ارتباطات و تعامل بین وسیله نقلیه و محیط مهم تر می شود.”

Schäfer قبلاً از معرفی Drive Pilot به عنوان یک “تغییر پارادایم رادیکال” به عنوان اولین سیستم سطح سه که تأیید رسمی دریافت کرد، استقبال کرد

Leave a comment