Skip to content Skip to footer

فرمان مربعی پژو Hypersquare آماده تولید در سال ۲۰۲۶

 

شرکت پژو اعلام کرده است که پس از جلسات متعدد با مشتریان و اطمینان از آمادگی آن‌ها برای تحول در طراحی داخلی و فناوری خودرو، فرمان مربعی شکل Hypersquare برای تولید در سال ۲۰۲۶ آماده می‌شود.

Hypersquare که به عنوان نسل بعدی کابین i-Cockpit معرفی شده، شکل مربعی دارد و اولین بار در سال ۲۰۲۳ روی خودروی مفهومی Inception رونمایی شد.

این فرمان با فناوری کنترل فرمان برقی (steer-by-wire) همراه خواهد بود. مدیرعامل پژو، لیندا جکسون، زمان معرفی این فناوری را با زمان جایگزینی مدل‌های بخش B پژو یعنی سوپرمینی ۲۰۸ و کراس‌اور ۲۰۸ همزمان اعلام کرده است.

جکسون می‌گوید: «مرحله بعدی برای ما Hypersquare است. ما قصد داریم کنترل فرمان را تغییر دهیم و آن را ارتقا بخشیم. از یک فرمان گرد زیبا و کوچک به دنیایی بسیار فناورانه‌تر که بیشتر بر اساس ایده بازی‌های رایانه‌ای است، حرکت کرده‌ایم.»

 

 

 

او در ادامه می‌گوید: «ما نه تنها فکر می‌کنیم که این فناوری از نظر فنی برتر است، بلکه به فناوری دیگری به نام کنترل فرمان برقی نیز مرتبط است که از آنجایی که لذت رانندگی را که برای پژو کاملاً اساسی است، افزایش می‌دهد، اهمیت دارد. این فرمان چابک و انعطاف‌پذیر است و چابکی راحتی را ارائه می‌دهد، و این همان چیزی است که می‌خواهیم ایجاد کنیم.»

جکسون گفت که این فناوری قبلاً روی خودروهای آزمایشی نصب شده و با «مشتریانی از سراسر اروپا» آزمایش شده است. فرمان و فناوری جدید فضای بیشتری را در کابین آزاد می‌کند و او همچنین میگوید که مشتریان از «اینکه چقدر فضا با چیدمان جدید آزاد می‌شود» شگفت‌زده شدند.

 

 

Hypersquare با صفحه نمایش خمیده بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی پژو که یک نمایشگر ۲۱ اینچی روی داشبورد است، همراه خواهد شد، در حالی که دکمه‌های میانبر قابل تنظیم i-Toggle همچنان یکی از ویژگی‌های داخلی آینده پژو خواهد بود.

جکسون در سخنرانی‌ای کلی‌تر گفت که پژو همچنان بر بهبود فضای داخلی خودرو تمرکز خواهد کرد و سرمایه‌گذاری می‌کند، زیرا داده‌های این شرکت نشان می‌دهد که این یکی از دلایل اصلی خرید خودروهای پژو توسط مردم است.

او گفت: «ما فکر می‌کنیم این مهم است زیرا ما زمان زیادی را در خودروهایمان می‌گذرانیم. در حالی که همه ما دوست داریم خودرویی زیبا داشته باشیم، آیا داخل آن زیبا است؟ آیا کاربردی است؟ آیا ارگونومیک طراحی شده است؟ آیا سیستم اطلاعات سرگرمی مناسبی را به شما ارائه می‌دهد؟ به نظر من، فضای داخلی از نمای بیرونی مهم‌تر می‌شود.»

 

Leave a comment