Skip to content Skip to footer

سیاست گذاری هایی که منجر به حیات بنز می‌شوند

 

۹۴ سال از عمر یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان می‌گذرد و تاکنون کمتر شرکتی توانسته با این غول آلمانی رقابت کند. شرکت‌های خودروسازی مطرح و بزرگ دنیا سر تولید خودروهای با کیفیت و معتبر با کسی شوخی ندارند. بسیاری از تغییرات و پیشرفت‌های این شرکت‌ها ناشی از توجه به‌انتقادات و پیشنهاداتی بوده که از طرف مشتریان‌شان دریافت کرده‌اند. به‌همین دلیل می‌توانید محصولات آن‌ها را از هر نظر که تمایل دارید به‌خاک و خون بکشید، بی‌آن‌که سازندگان آن‌ها بخواهند شما را مواخذه کنند یا سخت بگیرند.

شرکت مرسدس‌بنز از آن خودروسازان لوکس‌پسندی است که تن به‌تولید هر مدل پیش پا افتاده‌ای نمی‌دهد و ذائقه‌ آن صرفا با محصولات لوکس و گران‌قیمت سازگار است. در سراسر این کره خاکی، مدل‌های بنز سرآمد هستند و خاص و عام به‌داشتن یکی از آن‌ها می‌بالند و آن‌ها که ندارند، غبطه می‌خورند! اغلب محصولات شرکت مرسدس‌بنز پرفروش هستند و نیازی نیست به این مساله صریحا اشاره کنیم. جوانان و حتی سایر افرادی که بهار جوانی خود را پشت سر گذاشته‌اند هم بر این باورند که خودروهای بنز بهترین‌های موجود در بازار هستند. اما در این میان برخی از همکاری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها مسیر آینده این کمپانی با سابقه را روشن می‌کنند.

 

اشتراک به جای صندوقی از آپشن‌ها

به‌نظر می‌رسد ارائه سرویس‌های اشتراکی به‌میدان نبرد جدید برندهای خودروسازی برای کسب سود بیشتر از جیب مشتریان تبدیل شده است. اخیرا غول خودروسازی آلمانی خدمات اشتراکی افزایش قدرت موتور را در اختیار مالکان خودروهای الکتریکی قرار داده است.

مشتریان می‌توانند با خرید اشتراک مرسدس‌بنز به‌مبلغ 1200 دلار در سال، شتاب خودروهای برقی این برند را به‌میزان 0.8 تا یک ثانیه افزایش دهند.

پیش از مرسدس‌بنز، رقیب این شرکت یعنی ب‌ام‌و خدمات پولی را به‌مشتریان خود عرضه کرده بود. این شرکت برخی آپشن‌های رفاهی را به‌صورت اشتراکی عرضه می‌کرد. به‌طور مثال مشتری برای در اختیار داشتن آپشن گرم‌کن صندلی باید مبلغی را به‌طور ماهانه یا سالانه به این شرکت پرداخت می‌کرد. با این حال، اشتراک مرسدس‌بنز روی افزایش قدرت موتور تاثیر دارد و البته برای مشتریان آمریکایی این برند عرضه شده است.

مرسدس‌بنز آمریکا این خدمت غیررایگان را افزایش شتاب می‌نامد. بنابر ادعای شرکت سازنده، خرید این اشتراک موجب خواهد شد عملکرد پیشرانه بهبود یابد و در نتیجه آن افزایش قابل توجه شتاب را تجربه کنید. این کار با تنظیم منحنی گشتاور موتور و دریافت حداکثر خروجی از آن صورت می‌گیرد. بنابر گفته مرسدس‌بنز، خرید این اشتراک موجب می‌شود عملکرد موتور بین 20 الی 24 درصد بهبود یابد.

مالکان چهار مدل اکنون می‌توانند اشتراک مرسدس‌بنز موسوم به‌افزایش شتاب را خریداری کنند. این چهار خودرو عبارتند از: مرسدس EQE 350 4Matic (بهبود شتاب صفر تاصد از 6 ثانیه به 5.1 ثانیه)، مرسدس EQE SUV 350 4Matic (بهبود شتاب صفر تا صد از 6.2 ثانیه به 5.2 ثانیه)، مرسدس EQS 450 4Matic (بهبود شتاب از 5.3 ثانیه به 4.9 ثانیه) و مرسدس EQS SUV 450 4Matic (بهبود شتاب از 5.8 ثانیه به 4.9 ثانیه).

هنوز مشخص نیست که کاربران چه واکنشی به‌استفاده از خدمات پولی مرسدس‌بنز برای افزایش شتاب نشان می‌دهند. تجربه ب‌ام‌و برای ارائه تجهیزاتی همچون اپل کارپلی یا گرمکن صندلی با ارائه اشتراک موفقیت‌آمیز نبود و با مخالفت کاربران روبه‌رو شد.

به‌همین دلیل مرسدس‌بنز تصمیم گرفت به‌جای ارائه امکانات رفاهی، از افزایش توان پیشرانه پول در آورد. به‌زودی اطلاعات تکمیلی در مورد اشتراک مرسدس‌بنز برای افزایش شتاب خودروها توسط این شرکت اعلام خواهد شد.

 

هوشمندتر به‌جای سریع‌تر

بنز اعلام کرده که با افزودن ChatGPT، کنترل صدا از طریق Hey Mercedes دستیار صوتی «MBUX» حتی شهودی‌تر می‌شود. مرسدس قصد دارد این برنامه اختیاری را از ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳ در ایالات‌متحده برای بیش از 900 هزار وسیله‌نقلیه مجهز به‌سیستم «MBUX» آغاز کند.

مشتریان می‌توانند از طریق برنامه Mercedes me یا مستقیما از وسیله‌نقلیه با استفاده از فرمان صوتی «هی مرسدس، می‌خواهم به برنامه بتا ملحق شوم» شرکت کنند.

این شرکت گفت که بنز در حال ادغام ChatGPT از طریق سرویس Azure OpenAI است و همچنین از پلتفرم ابری و هوش مصنوعی مایکروسافت نیز استفاده می‌کند.

مارکوس شافر عضو هیات‌مدیره گروه مرسدس‌بنز درباره همکاری با مایکروسافت گفت: «ادغام ChatGPT با مایکروسافت در محیط ابری کنترل‌شده، نقطه عطفی در راه ما برای تبدیل خودروهایمان به‌مرکز زندگی دیجیتالی مشتریانمان است.»

این برنامه به‌مدت سه ماه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در برنامه بتای سه ماهه این شرکت، مرسدس‌بنز داده‌های مشتری را حفظ می‌کند تا توسط شرکت برای بینش و توسعه این برنامه در آینده به‌طور ناشناس تجزیه و تحلیل شوند. خودروهای مرسدس در حال حاضر دارای قابلیت فرمان صوتی هستند که به‌رانندگان اجازه می‌دهد از عبارت «Hey, Mercedes» استفاده کنند و به‌دنبال آن یک فرمان کوتاه برای انجام کارهایی مانند تنظیم دمای خودرو، یافتن مقصد ناوبری یا برقراری تماس تلفنی انجام دهند.

به‌گفته این شرکت، ChatGPT این دستورات صوتی را روان‌تر و طبیعی‌تر می‌کند و می‌تواند عملکردهای اضافه‌تری را فعال کند. به‌جای پاسخگویی به‌دستورات ساده، سیستم می‌تواند در گفت‌وگوهای طبیعی‌تری همانند گفت‌وگوی انسانی شرکت کند.

این سیستم می‌تواند زمینه موارد مورد بحث را به‌خاطر بسپارد و با راننده یا سرنشینان وسیله‌نقلیه گفت‌وگوی رفت و برگشتی داشته باشد.

با ChatGPT، سیستم قادر خواهد بود به‌طیف گسترده‌تری از درخواست‌ها، از جمله درخواست‌هایی که ممکن است مربوط به‌خودرو یا راننده نباشد، پاسخ دهد. به‌عنوان مثال، رانندگان ممکن است یک دستور غذای سریع بخواهند یا این‌که «بهترین زمان سال برای سفر به کلرادو چه زمانی است؟» را از او بپرسند.

به‌طور کلی با افزودن ChatGPT، کاربران یک دستیار صوتی را تجربه خواهند کرد که نه‌تنها دستورات صوتی طبیعی را می‌پذیرد، بلکه می‌تواند با شما مکالمه کند.

در حدود یک دهه گذشته، خودروسازان از جمله مرسدس، سیستم‌های فرمان صوتی پیچیده‌تری را برای خودروهای خود ایجاد کردند.

طراحی این نوع مرسدس‌بنز سبب شده است استفاده از آن‌ برای رانندگان نسبت به‌دکمه‌ها یا صفحه‌های لمسی امن‌تر باشد؛ زیرا رانندگان برای استفاده از آن‌ها مجبور نیستند نگاه خود را از جاده دور کنند.

Leave a comment

0.0/5