Skip to content Skip to footer

در آینده با افیلا رانندگی خیلی کمتر، اما همه سرگرم خواهیم شد!

 

برند خودروسازی جدید به نام آفلیا، که حاصل همکاری مشترک بین سونی و هوندا است، با اولین مدل خود، یک سدان برقی با بدنه‌ای صاف و ساده، در سال ۲۰۲۶ وارد بازار می‌شود. نمونه اولیه این خودرو در نمایشگاه CES 2023 در لاس‌وگاس رونمایی شد و با طراحی زیبا و در عین حال ساده‌ای که مطابق با اکثر خودروهای برقی جدید مانند لوسید ایر و تسلا مدل S است، خودنمایی کرد. یک سال بعد، در نمایشگاه CES 2024، این شرکت نمونه اولیه دیگری را به نمایش گذاشت که به نظر نزدیک‌تر به مدل نهایی تولید می‌رسد. ما هنوز نمی‌دانیم مدل نهایی چه نامی خواهد داشت، اما جزئیات جالبی در مورد محتوا و ویژگی‌های آن به دست آوردیم. برای مثال، مجموعاً ۴۵ دوربین و حسگر در داخل و خارج خودرو تعبیه شده است و از یک کامپیوتر داخلی قدرتمند بهره می‌برد. سایر نکات برجسته فناوری شامل معماری پیشرفته برای سیستم‌های کمک‌راننده و تلماتیک، سیستم سرگرمی اطلاعاتی که با همکاری کمپانی بازی‌سازی اپیک گیمز توسعه یافته است و قابلیت رانندگی خودکار می‌شود.

 

 

 

چه چیزهایی در مدل ۲۰۲۶ جدید است؟

سدان برقی آفلیا اولین محصول از یک برند کاملاً جدید است. این خودروساز انتظار دارد در سال ۲۰۲۵ شروع به دریافت سفارش کند و تحویل خودروها در آمریکای شمالی برای بهار ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.

قیمت و انتخاب مدل

قیمت سدان برقی آفلیا ۲۰۲۶ از حدود ۴۵ هزار دلار شروع می‌شود. ما هنوز از جزئیات سطوح مختلف تیپ‌گذاری (Ausstattung) اطلاعی نداریم، اما فکر می‌کنیم قیمت پایه برای چنین خودرویی حدود ۴۵ هزار دلار باشد.

 

 

موتور برقی، نیرو و عملکرد

آفلیا می‌گوید این سدان تمام چرخ محرک خواهد بود و توسط دو موتور الکتریکی (یکی در هر محور) که هر کدام ۲۴۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، نیرو می‌گیرد. هنوز رتبه‌بندی ترکیبی اسب بخار اعلام نشده است، اما یک سدان برقی با پتانسیل تولید بیش از ۴۰۰ اسب بخار توجه ما را به خود جلب کرده است. این شرکت می‌گوید این سدان از سیستم تعلیق بادی و لاستیک‌های عقب پهن‌تر بهره خواهد برد.

 

 

برد، شارژ و عمر باتری

یک پک باتری ۹۱.۰ کیلووات ساعتی زیر کفپوش آفلیا قرار گرفته است، اما هنوز از تخمین برد این خودرو مطمئن نیستیم. این شرکت ادعا می کند که می تواند با شارژرهای سریع تا 150 کیلووات را پشتیبانی کند.

فضای داخلی

نگاهی به داخل سدان برقی آفلیا، فرمان U شکل به سبک یوغ را در کنار چندین عنصر آینده‌نگر دیگر نشان می‌دهد که به نظر تحت تأثیر تسلا مدل S Plaid قرار گرفته است. کابین با نورپردازی محیطی می‌درخشد و یک کنترل چرخشی را در جلوی زیرآرنجی مرکزی برای دسترسی به داشبورد کاملاً دیجیتال خودرو می‌بینیم. چیدمان کلی ساده و تمیز است و به نظر می‌رسد کابین برای یک سدان جادار باشد، اما تا نزدیک‌تر شدن به زمان فروش خودرو اطلاعات بیشتری به دست نخواهیم آورد.

 

Leave a comment