Skip to content Skip to footer

اختراع تایر برفی «تطبیقی» با زنجیر چرخ داخلی توسط هیوندای

 

رانندگی در برف و یخ چیزی است که رانندگان از زمان اختراع خودرو با آن دست به گریبان بوده اند.

 

راه‌های جلوگیری از گیر افتادن در برف، از لاستیک‌های زمستانی گرفته تا زنجیر چرخ های متغیراست، اما تعداد کمی از آن‌ها به اندازه پیشرفت جدیدی از گروه هیوندای که این شرکت در حال ثبت اختراع است و امیدوار است روزی به تولید انبوه برسانند، جذاب هستند.

فناوری جدید هنوز در جستجوی عنوانی جذاب است. در حال حاضر با نام فناوری زنجیره برفی یکپارچه آلیاژی شناخته می شود.

مجموعه ای از میله های فلزی J شکل را تصور کنید که از کنار چرخ به سمت بالا حرکت می کنند، سپس خم J را از بالای تایر تشکیل می دهند و تا لبه چرخ در داخل چرخ پایین می آیند.

 

 

چیزی که شما دارید مجموعه ای از شش میله به قطر چند میلی متر در سراسر آج است، شبیه به پاروهای یک چرخ آب قدیمی. هنگامی که حلقه ها در حالت کشیده قرار می گیرند، چرخ و لاستیک اینگونه به نظر می رسند.

لاستیک ها به گونه ای طراحی شده اند که با شیارهای عمیق مربوطه در سراسر آنها مطابقت داشته باشند، که میله ها برای رانندگی در آب و هوای مناسب تر به داخل آن جمع می شوند.

رانندگی در شرایط زمستانی چیزی است که احتمالاً بسیاری از رانندگان در بریتانیا به اندازه کافی جدی نمی گیرند. در آلمان، سوئد و سایر بخش‌های اروپا، نصب لاستیک‌های زمستانی در ماه‌های زمستان یک الزام قانونی است، اما در اینجا نه…

قانون مربوط به زنجیرچرخ یا تایرهای میخ دار مشخص نیست، اما کاملاً واضح است که هرگونه نقص مرتبط با لاستیک یا موارد دیگر که باعث آسیب به جاده شود غیرقانونی است.

ترجمه شده توسط تیم نگارش و ترجمه دل افکار

Leave a comment