Skip to content Skip to footer

روبوون تسلا | آینده حمل و نقل عمومی

 

Robovan در شب پنج‌شنبه به عنوان بخشی از رویداد “ما، ربات” که عمدتاً بر رونمایی Robotaxi متمرکز بود، معرفی شد.

Robovan یک وسیله نقلیه کاملاً خودران است که می‌تواند تا 20 نفر را جابه‌جا کند و برای استفاده شخصی یا تجاری سازگار شود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، گفت که این شرکت Robovan را خواهد ساخت و شبیه به این مفهوم خواهد بود، اما هیچ قیمتی یا زمانی برای تولید ذکر نشده است.

در حالی که Tesla Robotaxi در رویداد بزرگ رونمایی شب پنجشنبه، مرکز توجه بود، شرکت تحت رهبری ایلان ماسک با معرفی مفهوم Robovan، چشم‌انداز خود از آینده خودران را به سطح جدیدی (به معنای واقعی) برد.

 

 

روبوون یا روبوباس؟

ماسک به جمعی از تماشاگران دعوت‌شده گفت: “ما این  خودرورا خواهیم ساخت و شبیه به این خواهد بود.” Robovan ممکن است کلمه “van” را در نام خود داشته باشد، اما این وسیله نقلیه غول‌پیکر به شکل توستر بسیار شبیه یک اتوبوس یا یک واگن قطار است. طراحی آرت دکو آن قطعا با لوکوموتیوهای قدیمی مقایسه می‌شود، به جز اینکه Robovan اجازه می‌دهد تا کامپیوترها رانندگی کنند.

 

جزئیات بیشتر درباره Robovan تسلا

مانند Robotaxi، Robovan نیز فرمان یا پدال ندارد. در واقع، کل فضای داخلی آن شبیه به اتاق انتظار یک مطب دندانپزشکی است، هرچند که نورپردازی دلنشینی را ارائه می‌دهد. از عکس‌هایی که تسلا به اشتراک گذاشته است، می‌توانیم یک Robovan را برای حمل و نقل افراد مشاهده کنیم (ماسک گفت که می‌تواند تا 20 نفر را حمل کند اما همچنین برای حمل و نقل کالاها نیز قابل استفاده است).

 

 

چندین ردیف صندلی وجود دارد که رو به روی یکدیگر قرار دارند، با نمایشگرهای بزرگ دیواری که در هر دو انتهای کابین قرار گرفته‌اند. یک طرف Robovan دارای یک درب کشویی است که حداقل بخشی از آن از شیشه ساخته شده است و دو پنل شیشه ای در امتداد هر دو طرف سقف وجود دارد.

در حالی که اکنون اولین نگاه را به Tesla Robovan داریم، به جز آنچه چشمان ما می‌بیند و برخی نظرات تقریباً مبهم از ماسک، چیز دیگری درباره آن نمی‌دانیم. مدیرعامل تسلا گفت که می‌توان آن را برای استفاده شخصی یا تجاری سازگار کرد، اما هیچ اشاره ای به هزینه آن نشده است.

 

 

 

به طور قابل توجهی، هیچ جدول زمانی برای شروع تولید روبوون وجود ندارد، اگرچه انتظارما زودتر از سال 2027 است، زیرا روبوتاکسی کوچکتر قرار نیست تا سال 2026 وارد خط تولید شود.!

 

 

ماسک همچنین گفته است  که به طور قابل توجهی درباره راه‌اندازی محصولات خوش‌بین است و حتی در طول رویداد شب پنجشنبه به این موضوع  اعتراف کرد و گفت: “من تمایل دارم که در بازه‌های زمانی کمی خوش‌بین باشم.”

البته، تسلا همچنین باید برای نسخه نظارت نشده نرم‌افزار کامل خودران (FSD) خود، که آینده Robotaxi، Robovan و سایر برنامه‌های شرکت برای خودروهای کاملاً خودران را تعیین می‌کند، تأییدیه نظارتی دریافت کند.

 

 

منبع مقاله: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار