Skip to content Skip to footer

تولید خودروهای برقی توسط شرکت الکترونیکی شارپ

 

این مینی‌ون برقی دارای پنل‌های خورشیدی و یک نمایشگر ۶۵ اینچی است. درست زمانی که فکر می‌کردید صنعت خودرو نمی‌تواند شلوغ‌تر شود، بازیکن جدیدی وارد بازی می‌شود. برای تحقق این امر، سازنده تلویزیون، شارپ، قصد دارد با فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده لوازم الکترونیکی جهان، همکاری کند. فاکسکان بیشتر به عنوان یکی از شرکت‌هایی شناخته می‌شود که آیفون را تولید می‌کند. اولین همکاری مشترک آن‌ها این است. سلام به LDK+ دوست‌داشتنی!

 

این یک خودروی برقی با شکل دوست‌داشتنی و مستطیلی و برخی ویژگی‌های جالب در داخل و خارج است. این خودرو با نام مدل C فاکسکان شروع به کار کرد و سپس برای وظایف مینی‌ون تغییر شکل داد. شارپ با نصب پنل‌های خورشیدی روی سقف بزرگ، از این فرصت نهایت استفاده را برد تا باتری را شارژ کند یا انرژی خانه شما را تامین کند. یک “باتری ذخیره” جداگانه وجود دارد که با استفاده از شارژ دو جهته، در صورت بروز حوادث اضطراری مانند قطع برق ناشی از پدیده های  طبیعی، به عنوان منبع انرژی عمل می‌کند.

 

 

داخل این ون به اندازه کافی بزرگ است تا یک نمایشگر عظیم ۶۵ اینچی و صندلی‌های عقب چرخان را جای دهد. شارپ می‌گوید LDK+ از هوش مصنوعی استفاده می‌کند که اطلاعات را از لوازم خانگی جمع‌آوری می‌کند تا AC و روشنایی صفحه را تنظیم کند. این نمایشگر عظیم نصب شده در پشت صرفاً برای بازی نیست، زیرا می‌تواند برای یک دفتر کار سیار استفاده شود.

 

 

 

مشخصات فنی در حال حاضر همچنان در هاله ای از ابهام است. با این حال، ما می‌دانیم که مفهوم ۲۰۲۱ به یک مدل تولیدی تبدیل شده است که در حال حاضر در تایوان به عنوان Foxtron Model C به فروش می‌رسد. اگر با این نام آشنا نیستید، Foxtron یک سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت مادر Luxgen، Yulon، و Foxconn است.

 

این SUV جاده‌ای دارای ۲۳۱ اسب بخار، ۲۵۰ پوند-فوت گشتاور و ۳۱۴ مایل برد است، البته در چرخه جدید اروپایی رانندگی (NEDC) بیش از حد خوش‌بینانه است. این خودروی برقی ۱۸۴.۸ اینچ طول، ۷۴.۶ اینچ عرض و ۶۴ اینچ ارتفاع دارد و فاصله بین محورهای آن ۱۱۵ اینچ است. با این حال، مینی‌ون برقی شارپ ابعاد متفاوتی دارد. در مورد وزن، Foxtron Model C حدود ۴۳۰۰ پوند وزن دارد.

Automotive News با یکی از مسئولان شارپ در مورد هدف شرکت برای ورود به دنیای خودرو صحبت کرد. کازوما نوییتو، مدیر توسعه نرم‌افزار در بخش نوآوری شارپ، گفته است که هدف، شروع فروش خودروها تا سال ۲۰۳۰ است. او اعتراف کرد که این بازه زمانی در حال حاضر یک “هدف کلی” است.

با توجه به اینکه فاکسکان ۶۶٪ سهام  شارپ را در اختیار دارد، جای تعجب نیست که این دو شرکت دوباره با هم همکاری خواهند کرد تا،  تا پایان این دهه خودروهای برقی را به بازار عرضه کنند. در مرحله اول، شارپ می‌خواهد خودروهای برقی را در خانه خود در ژاپن، ساخته شده در داخل کشور یا جای دیگری توسط فاکسکان، احتمالاً در چین، بفروشد.

 

 

شارپ تنها غول فناوری از سرزمین طلوع خورشید نیست که در سال‌های اخیر وارد تجارت خودرو شده است. سونی همچنین با هوندا همکاری کرده است تا یک سرمایه‌گذاری مشترک خودرویی به نام Sony Honda Mobility راه‌اندازی کند تا سدان برقی Afeela را در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند. یک SUV قرار است در سال ۲۰۲۷ تولید شود، با یک مدل کامپکت ارزان‌تر که تصور می‌شود در سال ۲۰۲۸ در اوایل آن عرضه خواهد شد.

در مورد شرکت‌های فناوری که خودرو می‌سازند، شایعات طولانی مدت در مورد Apple Car در ماه فوریه لغو شد. این موضوع با وجود سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلار در طول یک دهه، طبق گزارش اخیر از The New York Times، انجام شده است.

 

 

منبع مقاله: motor1
تیم ترجمه و نگارش دل افکار