Skip to content Skip to footer

 به‌روزرسانی‌های اپل کارپلی iOS 18

 

ما نگاهی اولیه به سیستم به‌روزرسانی‌شده (با کمی تغییرات) اپل کارپلی که با سیستم عامل جدید iOS 18 اجرا می‌شود، انداختیم.

اپل این هفته جدیدترین سیستم عامل خود را منتشر کرد: iOS 18. بزرگ‌ترین ارتقاءها مواردی مانند صفحه اصلی قابل سفارشی‌سازی، مرکز کنترل به‌روز شده و پیام‌رسانی پیشرفته گوشی هوشمند هستند. اما اپل کارپلی نیز با این سیستم عامل جدید چند ویژگی جالب دریافت می‌کند که ممکن است رانندگان از آن لذت ببرند.

 

اگر آیفون 15 Pro یا جدیدتر دارید و قبلاً به iOS 18 به‌روزرسانی کرده‌اید، می‌توانید بلافاصله از اکثر این ویژگی‌های جدید کارپلی استفاده کنید. فقط به صفحه نمایش درون خودروی خود وصل شوید یا به صورت بی‌سیم وصل شوید.

در اینجا همه چیزهایی که می‌توانید از این ویژگی‌های جدید انتظار داشته باشید را مشاهده کنید.

اپل اینتلیجنس Apple Intelligence (18.1)

اپل اینتلیجنس (یا AI) نام نرم‌افزار جدید هوش مصنوعی اپل است که به‌زودی در آیفون‌ها عرضه خواهد شد. در حال حاضر در این به‌روزرسانی iOS 18 در دسترس نیست، اما باید در به‌روزرسانی بعدی 18.1 ظاهر شود. در ابتدا فقط در چند کشور (از جمله ایالات متحده) سازگار خواهد بود.

 

 

اگر یک کاربر مشتاق اپل مپ هستید، متوجه چند تغییر جزئی در طراحی کلی برنامه خواهید شد. برخی از آیکون‌ها تغییر مکان داده‌اند و یک درخشش جزئی وجود دارد که آنها را در صفحه نمایش برجسته‌تر می‌کند. حتی نشانگرهای مکان نیز به لطف طراحی مجدد جزئی رابط کاربری کمی شفاف‌تر هستند.

فیلترهای رنگی

مشابه گزینه‌های فیلتر رنگی روی گوشی هوشمند شما، آخرین نسخه کارپلی نیز گزینه افزودن فیلترهای رنگی به صفحه نمایش خودرو را دارد. این بدان معنی است که می‌توانید کل نمایشگر را با یک فیلتر رنگی واحد (یا خاکستری) برای کمک به برخی اختلالات بینایی رنگ کنید. همچنین می‌توانید “متن پررنگ” را برای دید بهتر فعال کنید. همه اینها روی نمایشگر کارپلی بسیار ظریف هستند. تصویر اینجا این عملکرد را در بالاترین تنظیم خود نشان می‌دهد.

 

 

کنترل صوتی بهبودیافته Siri (18.1)

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در سمت Siri است. سیستم کنترل صوتی اکنون طبق گفته اپل، “ویژه برای سناریوهای رانندگی طراحی شده است”. انیمیشن‌های بزرگ‌تر و روشن‌تر روی صفحه به شما اطلاع می‌دهند که Siri در حال گوش دادن است. کل حاشیه صفحه اکنون هنگام فعال بودن Siri، به جای یک دایره کوچک در پایه صفحه، می‌درخشد و پالس می‌زند. متأسفانه، این انیمیشن جدید بلافاصله در iOS 18 در دسترس نیست. این گزینه تا به‌روزرسانی بعدی، iOS 18.1، در دسترس نخواهد بود، زیرا در حال حاضر هنوز در نسخه بتا است.

 

 

آیکون خانه

اپل یک آیکون خانه جدید به اپل کارپلی با iOS 18 اضافه کرده است. به جای سه مستطیل باریک روی هم چیده شده و یک مستطیل بزرگ‌تر در سمت چپ، اکنون یک مستطیل واحد وجود دارد که شما را به صفحه اصلی کارپلی بازمی‌گرداند. طراحی مربعی یک اشاره سرگرم‌کننده به دکمه خانه اصلی آیفون است. نگه داشتن آن همچنین Siri را فعال می‌کند.

عکس‌های مخاطبین پیام‌رسانی

اپل می‌خواهد پیام‌رسانی درون خودرو را آسان‌تر کند. برای کمک به این کار، این شرکت (سرانجام) عکس‌های مخاطبین را در کنار نام‌ها در برنامه پیام‌رسانی و در پاپ‌آپ‌های روی صفحه اضافه کرده است. Siri همچنان پیام‌های متنی را با صدای بلند می‌خواند و به شما اجازه می‌دهد از طریق دستورات صوتی پیام ارسال کنید، اما یک نگاه سریع به صفحه اکنون عکس شخصی را که با او پیام ارسال می‌کنید به شما نشان می‌دهد.

 

 

پینگ دستگاه‌های گم شده

اگر یک اپل واچ یا ایرپاد به حساب “Find My” خود مرتبط دارید، اکنون می‌توانید آنها را از طریق کارپلی ردیابی کنید. فقط از Siri بخواهید که “AirPods خود را پینگ کنید” و به شما می‌گوید که دستگاه کجاست در حالی که یک صدا را از طریق دستگاه پخش می‌کند. این ویژگی جدید برای اپل نیست (بدیهی است)، اما این اولین بار است که می‌توانید آن را از طریق رابط کارپلی انجام دهید.

 

 

حالت بی‌صدا

اگر زنگ گوشی خود را بلند نگه دارید اما نمی‌خواهید در ماشین صدا ایجاد کند، کارپلی به‌روز شده یک “حالت بی‌صدا” جدید ارائه می‌دهد. به “تنظیمات” بروید، “حالت بی‌صدا” را انتخاب کنید و این گزینه را به شما می‌دهد که تنظیم گوشی خود را مطابقت دهید یا صداهای زنگ را کاملاً روشن یا خاموش کنید.

 

 

اعلانات تشخیص صدا (18.1، احتمالاً)

اگر ماشین پشت سر شما بوق خود را به صدا درآورد یا صدای آمبولانس در فاصله دور شنیده شود، اپل کارپلی به شما اطلاع می‌دهد. اگر به “تنظیمات” و “دسترسی” بروید، می‌توانید ویژگی “تشخیص صدا” را فعال کنید که به شما امکان می‌دهد یک بوق ماشین، آژیر یا هر دو را انتخاب کنید. هنگام فعال شدن، یک اطلاعیه روی صفحه ظاهر می‌شود که شما را از آن صداهای خارجی هشدار می‌دهد. هشدارهای جدید برای کمک به رانندگانی با مشکلات شنوایی یا هشدار دادن آنها در مورد آژیرهای نزدیک طراحی شده‌اند. متأسفانه، به نظر می‌رسد که با iOS 18 در دسترس نیست (یا ممکن است در حال حاضر در ایالات متحده در دسترس نباشد). آن را در iOS 18.1 جستجو کنید.

 

 

والپیپرها

اپل کارپلی در گذشته هرگز واقعاً قابل سفارشی‌سازی نبود، اما با iOS 18، اپل به شما تعدادی والپیپر جدید برای انتخاب می‌دهد. روی نماد “تنظیمات” ضربه بزنید، سپس به دنبال “والپیپرها” بگردید و چهار رنگ/الگوی جدید والپیپر برای انتخاب وجود دارد. تغییر از حالت روشن به حالت تاریک حتی برای دید بهتر گرادیان‌ها را تغییر می‌دهد.

 

منبع مقاله: motor1

تیم ترجمه و نگارش دل افکار