Skip to content Skip to footer

لوتوس تیوری 1 آینده‌ی طراحی خودرو در یک نگاه

 

 

این مفهوم عجیب و غریب، الهام‌بخش طراحی مدل‌های آینده‌ی Lotus خواهد بود و دارای یک فضای داخلی سه نفره و فناوری‌های جالب توجهی است.

Lotus یک خودروی مفهومی پیشرفته به نام Theory 1 را معرفی کرد که اولین قدم در یک مطالعه‌ی جدید طراحی است که برند آن را Lotus Theory می‌نامد.

این مفهوم از صفحه نمایش‌ها، پروژکشن‌ها و مجموعه‌ای از عملکردهای لمسی برای تعامل با راننده استفاده می‌کند.

Theory 1 که تمام چرخ‌ها را محرک می‌کند، یک EV با 986 اسب بخار است و سیستم انتقال قدرت آن، زمان صفر تا 62 مایل بر ساعت را در کمتر از 2.5 ثانیه فراهم می‌کند.

همانطور که وعده داده شده بود، Lotus یک خودروی مفهومی جدید و آینده‌نگر به نام Theory 1 را برای نمایش سری مطالعه‌ی طراحی جدید برند، به نام Lotus Theory، معرفی کرد. 

 

 

این مفهوم بر روی یک پلتفرم EV تمام چرخ محرک ساخته شده است و دارای یک باتری 70.0 کیلووات ساعتی است که همراه با موتورهای برقی، ساخته شده است و نیازی به یک زیرشاسی ندارد. در حالی که Theory 1 در حال حاضر فقط یک خودروی مفهومی است، بنابراین آمار عملکرد آن ممکن است اغراق‌آمیز باشد، Lotus ادعا می‌کند که 986 اسب بخار، زمان صفر تا 62 مایل بر ساعت کمتر از 2.5 ثانیه و سرعت نهایی 198 مایل بر ساعت دارد. برد آن کمتر چشمگیر است، با باتری نسبتاً کوچک که تخمین زده می‌شود فقط 250 مایل برد رانندگی را با یک بار کامل شارژ فراهم کند، و این رقم بر اساس چرخه WLTP خوش‌بینانه اروپا است.

 

 

کاهش وزن و تکنولوژی‌های پیشرفته

 

همانطور که از Lotus انتظار می‌رفت، کاهش وزن در این مفهوم یک اولویت بزرگ بود. همراه با باتری یکپارچه، Theory 1 از یک شاسی کربنی بازیافت شده و یک بدنه ساخته شده از کامپوزیت و پلی کربنات استفاده می‌کند.

Lotus می‌گوید که این خودرو با وزنی کمتر از 3527 پوند، روی ترازو قرار می‌گیرد. بال عقب به موتور و مجموعه تعلیق متصل است، که دومی از یک تنظیمات میله کششی الهام گرفته از مسابقات و دمپرهای تطبیقی استفاده می‌کند. دماغه ی این خودرو طراحی شده است تا جریان هوا را از زیر کف خودرو  به داخل سیستم خنک‌کننده آن هدایت کند.

 

 

در حال حاضر، Lotus هیچ برنامه‌ای برای تولید Theory 1 ندارد، اما انتظار داریم برخی از عناصر طراحی آن در مدل‌های تولیدی آینده  را ببینیم.

 

منبع مقاله: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار