Skip to content Skip to footer

جدیدترین تصاویر جاسوسی از خودروی اسپرت برقی بی‌ام‌و

 

بی‌ام‌و در حال برنامه‌ریزی برای یک کوپه دو نفره جدید به عنوان جایگزینی برای i8 است. این خودرو ممکن است بخشی از خط تولید آینده خودروهای برقی Neue Klasse باشد. نمونه اولیه جدیدی در حال تست در نزدیکی پایگاه توسعه این شرکت در باواریا دیده شده است. اگرچه این خودرو استتار شده است، اما به طور واضح دارای چندین نشانه کلیدی طراحی از مفاهیم Neue Klasse و Neue Klasse X، مانند جلوپنجره‌ی کلیوی جدید، است.

 

 

قدرت موتور Deepdrive RM2400 به 335 اسب بخار و گشتاور 2400 نیوتن متر می رسد. این موتور در بسته ای به قطر 20 اینچ و وزن 37 کیلوگرم قرار گرفته است.

فلیکس پورنباخر، مدیرعامل مشترک Deepdrive، اخیراً به نشریه تجاری Automotive News گفته است که شرکت او در مسیر آغاز تولید کوچک مقیاس موتورهای دو-روتور خود در سال 2026 است و پس از آن تولید “در مقیاس بزرگ” در سال 2028 دنبال خواهد شد.

پورنباخر گفت Deepdrive انتظار دارد موتورهای درون چرخه‌ای تا سال 2030، 5 تا 10 درصد از کل بازار موتور را به خود اختصاص دهند.

 

 

 

 

این نشان می دهد که کوپه جدید بی‌ام‌و یک محصول با تعداد محدود خواهد بود. این امکان وجود دارد که به عنوان پرچمدار در سری خودروهای آینده Neue Klasse عرضه شود. دو مدل اول – یک iX3 جدید و یک سری 3 برقی – سال آینده عرضه خواهند شد.

بی ام و هنوز چنین برنامه هایی را تایید نکرده است، اما به نظر می رسد تمایلی در درون شرکت برای تولید یک خودروی اسپرت الکتریکی پرچمدار با سرعت بالا وجود دارد. این شرکت پیش از این یک سوپرماشین موتور وسط به نام i16 طراحی کرده بود، اما با شروع همه‌گیری در سال 2020 کار روی این خودرو را متوقف کرد.