Skip to content Skip to footer

نگاهی به نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳

 

شیراز، پایتخت فرهنگی ایران، بار دیگر میزبان رویدادی بزرگ در عرصه صنعت خودرو بود. بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز، با حضور 23 برند معتبر و رونمایی از 14 محصول جدید، از 22 تا 25 خرداد ماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر برگزار شد. این نمایشگاه فرصتی استثنایی برای علاقه‌مندان به خودرو فراهم کرد تا از نزدیک با جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروسازی ایران و جهان آشنا شوند.

در این میان، حضور پررنگ برندهای داخلی، نویدبخش تحولات و پیشرفت‌های چشمگیر در این صنعت بود. شرکت‌های خودروسازی با رونمایی از محصولات جدید خود، نشان دادند که در مسیر نوآوری و ارائه خدمات بهتر به مشتریان گام برمی‌دارند.

یکی از نکات برجسته این نمایشگاه، تمرکز بر روی خودروهای برقی بود. با توجه به تأکیدات دولت بر توسعه این نوع خودروها، شاهد حضور بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه و همچنین رونمایی از آخرین دستاوردها در زمینه شارژ و سیستم انتقال قدرت خودروهای برقی بودیم.

 

 

فونیکس با دو محصول جدید

 برند فونیکس در نمایشگاه خودروشیراز با محصولاتی جدید حاضر شد.

علاوه بر نمایش مجموعه کامل خودروهای لوکس و پیشرفته این برند با پیشرانه‌های بنزینی، پلاگین هیبرید، یک غول تمام الکتریکی نیز رونمایی شد.

اف ایکس برقی، جدیدترین محصول فونیکس NEV، با موتور قدرتمند و طراحی جذاب، نویدبخش یک رانندگی پرشور و لذت‌بخش را می‌دهد.

 

 

این خودرو الکتریکی مزایای متعددی از جمله پیمایش بالا، آلایندگی کم، شتاب فوق‌العاده و کابین آرام را به ارمغان می‌آورد.

 

 

علاوه بر این رونمایی هیجان‌انگیز، فونیکس دو محصول دیگر خود را نیز در معرض دید عموم قرار خواهد داد:

آریزو ۸: یک سدان لوکس و قدرتمند با موتور ۲ لیتری توربوشارژ، امکانات رانندگی نیمه خودران سطح ۲.۵، کابین مجهز و فضایی دلنشین برای سفرهای طولانی. 

فضای داخلی چری آریزو 8 را می توان مشابه دیگر محصولات جدید این شرکت و البته بسیاری از خودروهای امروزی دانست. دو صفحه نمایش 12.3 اینچی برای پشت آمپلی فایر و اطلاعات سرگرمی، امکان سفارش مشکی، مشکی و آبی یا مشکی و نارنجی برای کابین، سقف پانوراما، نمایشگر هد آپ با واقعیت افزوده (سفارشی) و تنظیم برقی صندلی های جلو از مهم ترین ویژگی های کابین هستند. چری آریزو 8 است. سرنشینان ردیف عقب نیز از تهویه و خروجی USB بهره می برند.

 

 

تیگو ۸ پرو مکس آی ای: پرچمدار کراس‌اوورهای دو دیفرانسیل فونیکس، با موتور ۲ لیتری TGDI، امکانات رفاهی متعدد و سیستم‌های ایمنی پیشرفته، ایده‌آل برای رانندگی در هر شرایطی.

 

 

اکستریم با رونمایی از دو محصول جدید

برند اکستریم با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز، از دو محصول جدید خود، VX و TXL، رونمایی کرد.

VX، به عنوان پرچمدار برند اکستریم، یک SUV فول سایز است که با ترکیب بی‌نظیر تکنولوژی مدرن و طراحی کلاسیک، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

 

 

این خودروی هوشمند، امکان سفارشی‌سازی تمامی آپشن‌ها را به شما می‌دهد و از یک موتور ۲ لیتری TGDI قدرتمند با سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

TXL، دومین محصول اکستریم، یک SUV سایز متوسط است که با ظاهری مدرن و کابینی جادار، نظرها را به خود جلب می‌کند.

این خودرو نیز از یک موتور ۲ لیتری TGDI قدرتمند با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز 1403، بدون شک رویدادی مهم در تقویم صنعت خودروسازی ایران بود. این نمایشگاه نشان داد که این صنعت در مسیر پویایی و تحول قرار دارد و در آینده شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه خواهیم بود.