Skip to content Skip to footer

خودروهای فراموش شده جهان

 

بعضی از آن‌ها عالی بودند، بعضی نه چندان. اما در هر صورت، اکثر این خودروها کاملاً به فراموشی سپرده شده‌اند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با دانش خود در مورد خودرو، دوستان ماشین‌بازتان را تحت تاثیر قرار دهید، به این لیست نگاهی بیندازید و ببینید با چند مورد از آن‌ها آشنا هستید.

همه این خودروهای (بن‌بست خودروسازی) در تعداد بسیار کم فروخته شدند و در نتیجه اکنون تقریباً فراموش شده‌اند. در برخی موارد، این فراموشی کاملاً به جا است، زیرا ما به این زودی‌ها تمایلی به احیای مدل‌هایی مثل Asia Rocsta یا Sao Penza نداریم. اما همه این خودروها افتضاح نبودند – برخی از آنها سرنوشت بهتری را سزاوار بودند:

 

 
  • مونیکا 560 (1972)

مونیکا که برای رقابت با بریستول ساخته شده بود، شیرینی فرانسوی بود که از نیروی موتور کرایسلر V8 بهره می‌برد. در نهایت توسط شرکت پنتر خریداری شد، اما این خودرو هرگز به طور واقعی به مرحله تولید نرسید، اگرچه حدود ۳۵ دستگاه از آن ساخته شد.

 

  • کلان کروسادر (1971)  Clan Crusade

کروسادر که در سال 1969 توسط مهندسان سابق لوتوس تأسیس شد، قربانی بحران انرژی 1973 شد. این پروژه در سال 1985 با نام کلور احیا شد، اما آن نیز به زودی شکست خورد.

 

  • اسکورپیون کوپه (1973) Scorpion Coup

اسکورپیون، همانند کلان کروسادر، دارای یک موتور هیلمن ایمپ 998 سی سی در عقب بود و توسط بحران انرژی از دور خارج شد. این خودرو با بدنه فایبرگلاس زیبا، آینده‌ی درخشانی را نوید می‌داد.

 

 
لنسدل سالون و استیشن (1983)

میتسوبیشی کارخانه‌ای را در استرالیا برای ساخت این سیگماهای با نشان تجاری جدید برای بریتانیا تأسیس کرد که دارای گزینه‌هایی با موتور 1.5، 2.0 یا 2.6 لیتری بود. جای تعجب نیست که به سختی در بریتانیا فروخته شد.

 

  • AC اسکوس (1988)

امضای این خودرو که هرگز به مرحله تولید نرسید، قرار بود با یک موتور 2.5 لیتری V6 آلفارومئو جایگزین مدل 3000ME شود. اما بودجه کافی برای توسعه آن وجود نداشت. این خودرو یکی دیگر از خودروهایی است که “میتوانست باشد” اما هرگز به مرحله‌ی تولید نرسید و تاریخ صنعت خودرو پر از چنین نمونه‌هایی است.

 

  • Sao Penza (1991)

یک مزدا 323 از رده خارج را بردارید، روی آن برند جدید بزنید، چه چیزی به دست می‌آورید؟ پاسخ: یک سائو پنزا. سائو یک شاخه از شرکت خودروسازی آفریقای جنوبی (سامکور) بود، اما در کمتر از دو سال، پنزا از بازار انگلستان خارج شد.

 

  • Keinath GT (1996)

کاینات GT که شبیه یک اوپل GT کانورتیبل اوایل دهه هفتاد به نظر می‌رسید، به یک موتور شش سیلندر 3.0 لیتری سناتور و یک سقف سخت تاشو مجهز بود، آن هم قبل از اینکه سقف‌های تاشو در جاهای دیگر محبوب شوند.