Skip to content Skip to footer

تویوتا، مزدا و سوبارو برای دستیابی به آلایندگی صفر به موتورهای احتراقی متعهد می‌مانند

 

سه متحد ژاپنی قصد دارند «بهینه‌سازی» موتورهای احتراقی را با موتورهای الکتریکی و باتری‌ها و سوخت‌های جایگزین دنبال کنند.

مزدا، سوبارو و تویوتا برای کاهش آلایندگی خودروهای بنزینی، با تمرکز مجدد روی فناوری هیبریدی و سوخت‌های بدون کربن، متعهد به توسعه موتورهای جدید شده‌اند.

این برندهای متحد ژاپنی به طور مشترک تأیید کردند که قصد دارند موتورها را با موتورهای الکتریکی، واحدهای محرک الکتریکی و باتری‌ها «بهینه‌سازی» کنند، که برخلاف رویکرد برندهایی است که به طور کامل به خط تولید خودروهای برقی روی آورده‌اند.

این سه شرکت اعلام کردند که این تصمیم با در نظر گرفتن «درک عمیق از سبک زندگی متنوع مشتریان» و «نیازها و ترجیحات» آن‌ها اتخاذ شده است.

آنها بر این باورند که در دنیایی که به سرعت به سمت انرژی الکتریکی در حال حرکت است، همچنان برای موتورهای احتراقی آینده‌ای وجود دارد.

آن‌ها همچنین در راستای دستیابی به آلایندگی صفر، «انقلابی» در بسته‌بندی موتور ایجاد خواهند کرد.

به گفته آنها، موتورهای کوچک به معنای وسایل نقلیه کوچکتر و در نتیجه آیرودینامیک بهتر و بازده سوخت بالاتر خواهد بود و در عین حال با مقررات آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر مطابقت خواهد داشت.

این موتورها تنها بنزینی نخواهند بود، زیرا مزدا، سوبارو و تویوتا همچنین بر روی سوخت‌های جایگزین مانند سوخت‌های زیستی، سوخت‌های الکترونیکی مصنوعی و هیدروژن تمرکز خواهند کرد.

ماساهیرو مورو، رئیس‌جمهور و مدیرعامل مزدا گفت: «ما با ارتقای موتورهای احتراقی برای دوران الکتریکی‌سازی و گسترش امکانات چندمسیره برای دستیابی به آلایندگی صفر، همچنان به ارائه خودروهای هیجان‌انگیز به مشتریان ادامه خواهیم داد.»

آتسوشی اوساکی، رئیس‌جمهور و مدیرعامل سوبارو اشاره کرد که هدف دستیابی به آلایندگی صفر باید یک اولویت اصلی در ژاپن باشد و افزود: «ما در عین حال که به بهبود فناوری الکتریکی‌سازی ادامه می‌دهیم، موتورهای تخت (باکسر) افقی خود را نیز برای استفاده از سوخت‌های بدون کربن در آینده ارتقا خواهیم داد.»

کوجی ساتو، رئیس‌جمهور و مدیرعامل تویوتا گفت که این تصمیم به مشتریان «گزینه‌های متنوعی» برای دستیابی به آلایندگی صفر ارائه می‌دهد و برنامه‌های سه برند را به عنوان «رقابتی دوستانه» توصیف کرد.

ساتو گفت: «برای اینکه به مشتریان خود گزینه‌های متنوعی برای دستیابی به آلایندگی صفر ارائه دهیم، لازم است چالش تکامل موتورهایی را بپذیریم که با محیط انرژی آینده هماهنگ باشند.»

با وجود این اعلامیه، تویوتا همچنان به طور جدی از خودروهای برقی حمایت می‌کند. این شرکت قصد دارد تا سال 2030 حداقل 30 مدل برقی جدید را عرضه کند، با هدف فروش 3.5 میلیون خودروی برقی در سراسر جهان در هر سال.

 

 

ده مدل از این خودروها تا سال 2025 بخشی از خط تولید اروپایی این برند خواهند بود، از جمله کانسپت Urban Crossover که در اواخر سال 2023 رونمایی شد.

خودروهای کوچک‌تر مانند Aygo به دلیل گران بودن هزینه باتری، به نیروی الکتریکی روی نخواهند آورد.