Skip to content Skip to footer

اولین مگا اسپورت چهار نفره جهان با شیشه‌های سایبان‌دار

 

کمپانی Koenigsegg از Gemera، اولین مگا اسپورت چهار نفره جهان با پنجره‌های به شکل سایبان آفتاب‌گیر رونمایی کرد. Gemera ویژگی‌های یک مگا اسپورت موتور وسط دو نفره را از نظر مشخصات موتور با کاربری‌های راحت یک خودروی چهار نفره کامل ترکیب می‌کند، به اندازه‌ای جادار که بتوان چمدان‌های کوچک را برای سفر با همان خودرو در آن جای داد. این مگا اسپرت خود را به عنوان یک ابرخودرو توصیف می‌کند که به جای تنظیمات رایج دو نفره در سوپراسپرت‌ها، می‌تواند با چهار نفر به اشتراک گذاشته شود.

 

 

از نمای بیرونی، Koenigsegg Gemera دارای سیلوئتی کشیده، براق و مینیمالیستی است، در عین حال که همچنان زیبایی نمادین این برند خودرو را حفظ می‌کند. قبل از اینکه سرنشینان وارد شوند، درهای پروانه‌ای به آرامی به سمت بالا باز شده و فضای ورودی آن‌ها را باز می‌کنند. صندلی‌های اسپرت با فوم محافظ و چرم قهوه‌ای با تریم مشکی داخل خودرو ترکیب شده‌اند و صندلی‌های Koenigsegg Gemera به راحتی چهار فرد قد بلند به همراه فضایی اختصاصی برای چمدان‌های کوچک آن‌ها  در داخل جای می‌دهد. در صندوق عقب این خودرو، می‌توان حدود چهار چمدان کوچک دیگر جای داد که نشان‌دهنده فضای ذخیره‌سازی گسترده Gemera برای یک مگا اسپورت است.

 

 

توسعه موتورهای Koenigsegg Gemera

در طول توسعه Koenigsegg Gemera، گیربکس سرعت نور (LST) در مدل Jesko این برند معرفی شد که در آن راه‌اندازی فلایویل و کلاچ از موتور حذف می‌شود. همان سبک سپس در مگا اسپورت Gemera با گیربکس توربویلین سرعت نور (LSTT) بازسازی‌شده گنجانده شده است.

این یک سیستم رانندگی با توزیع گشتاور چهار چرخ است که می‌تواند توسط موتور الکتریکی 800 اسب بخاری Dark Matter یا TFG توربو دوقلو، یا ترکیبی از هر دو، تغذیه شود و حداکثر خروجی 1400 اسب بخار و 1850 نیوتن متر را به مگا اسپورت بدهد. با ترکیب LSTT با موتور الکتریکی Dark Matter، سیستم انتقال قدرت Gemera سبک‌تر، کوچک‌تر و سریع‌تر می‌شود.

 

 

پیشرانه الکتریکی Koenigsegg Gemera

با سیستم محرکه الکتریکی جدید و استفاده بهینه از محدوده دور موتور، شتاب و عملکرد Gemera نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته است. مطابق با این، Koenigsegg Gemera همچنین نسخه‌ای به نام HV8 (Hot V8) دریافت می‌کند. در ابتدا، قرار دادن پیکربندی V8 موتور وسط در Gemera به دلیل فضای داخلی جادار و اندازه جمع و جور آن غیرممکن به نظر می‌رسید.

با این حال، با چیدمان LSTT، Koenigsegg با تبدیل Jesko V8 به یک پیکربندی Hot V8، جایی که خروجی اگزوز در قسمت بالای مرکز قرار دارد، این کار را انجام دادند. با این موتور جدید HV8، Gemera اکنون 1500 اسب بخار قدرت را علاوه بر 800 اسب بخار ارائه شده توسط موتور الکتریکی Dark Matter ارائه می‌دهد. قدرت این مگا اسپرت مجموعاً به 2300 اسب بخار و 2750 نیوتن متر گشتاور می‌رسد و رکورد جدیدی را برای یک خودروی تولیدی ثبت می‌کند.