Skip to content Skip to footer

جنسیس با کاهش تعهد به خودروهای برقی، اولین مدل‌ هیبریدی خود را عرضه می‌کند

 

جنسیس، برند لوکس هیوندای، با معرفی اولین مدل‌های هیبریدی خود، رویکرد خود را نسبت به خودروهای برقی تغییر می‌دهد.

 جنسیس قصد دارد «در اسرع وقت» مجموعه‌ای از مدل‌های هیبریدی را به خط تولید خود اضافه کند. هنوز مدل‌های خاصی ذکر نشده است، اما به احتمال زیاد شاسی‌بلندهای GV70 و GV80 اولین گزینه‌ها خواهند بود.

اگرچه عرضه خودروهای برقی به طور پیوسته در حال افزایش است، اما با سرعتی که خودروسازان در ابتدا پیش‌بینی می‌کردند، جایگزین خودروهای بنزینی نمی‌شوند. چندین شرکت مانند فورد و جیپ تا زمانی که خودروهای برقی برای تمام بخش‌های بازار کاربردی‌تر شوند، به سمت عرضه بیشتر مدل‌های هیبریدی روی آورده‌اند.

اکنون بخش لوکس هیوندای، جنسیس، اظهارات مشابهی داشته و طبق گزارش TopGear، قصد دارد اولین مدل هیبریدی خود را «در اسرع وقت» معرفی کند.

TopGear در فستیوال سرعت گودوود امسال با مایک سانگ، مدیر جهانی جنسیس، گفتگو کرد. سانگ توضیح داد: «پنج سال پیش ما پیش‌بینی می‌کردیم که دوران خودروهای برقی به سرعت فرا برسد و ما واقعاً می‌خواستیم رهبر و پیشرو در این زمینه باشیم.» جنسیس پیش‌تر قصد داشت از سال ۲۰۲۵ به بعد تنها خودروهای برقی عرضه کند، اما به نظر می‌رسد مطابق انتظار، سلایق مشتریان تغییر کرده است. به گفته‌ی سانگ، در حال حاضر مشتریان به نظر به مدل‌های هیبریدی بیشتر از خودروهای کاملاً برقی علاقه‌مند هستند.

 

 

 

در حالی که سونگ جزئیاتی در مورد اینکه کدام مدل‌ها از موتورهای محرک هیبریدی بهره‌مند خواهند شد ارائه نکرد، اما تأیید کرد که جنسیس “این فناوری را  تا حد ممکن در بسیاری ازمدل‌ها به کار خواهد گرفت.” مشخص نیست که این مدل‌ها هیبریدی معمولی یا هیبریدی قابل شارژ باشند، اما خوشبختانه شرکت مادر هیوندای موتور، مجموعه متنوعی از موتورهای محرک هیبریدی برای استفاده در اختیار دارد. حدس می‌زنیم که دو مدل پرفروش این برند، یعنی شاسی‌بلندهای GV70 و GV80، گزینه‌های اصلی باشند.

سونگ مجدداً تأکید کرد: «برق‌رسانی همچنان چشم‌انداز ماست.» جنسیس اولین خودروی برقی خود، GV60، را برای مدل ۲۰۲۳ عرضه کرد. این کراس‌اوور جمع‌وجو و شیک روی پلتفرمی مشابه هیوندای Ioniq 5 و کیا EV6 ساخته شده است. جنسیس به سرعت نسخه‌های برقی سدان G80 و شاسی‌بلند GV70 خود را نیز معرفی کرد. کانسپت Neolun که اوایل سال جاری رونمایی شد، پیش نمایشی از یک شاسی‌بلند حتی بزرگ‌تر را ارائه می‌دهد که انتظار می‌رود GV90 نامیده شود. در حالی که انتظار می‌رفت GV90 یک خودروی برقی باشد، اما احتمالاً با موتورهای محرک هیبریدی نیز عرضه شود.

 

تیم ترجمه و نگارش دل افکار