Skip to content Skip to footer

کوپه جدید بی‌ام‌و: عضو مرموز خانواده‌ی Neue Klasse

 

 

این سومین خودروی Neue Klasse است که از ب ام‌و می‌بینیم، اما به نظر نمی‌رسد یک کانسپت باشد.

بی‌ام‌و با خودروهای برقی آینده‌نگر خود به سمت یک انقلاب طراحی در حرکت است. سال گذشته با معرفی سدان زاویه‌دار و زیبای BMW Vision Neue Klasse شاهد پیش نمایشی از این طراحی جدید بودیم. اوایل امسال نیز کانسپت شاسی‌بلند Vision Neue Klasse X به این جمع اضافه شد. حالا تصاویر جاسوسی از یک کوپه‌ی جدید منتشر شده است – اما این خودرو کمی متفاوت به نظر می‌رسد. این دیگر شبیه یک خودروی کانسپت نیست.

احتمالاً این تصاویر اولین نگاه ما به یک مدل واقعی از خانواده‌ی Neue Klasse باشد. با شباهت عجیب این خودرو به ب ام‌و M1 افسانه‌ای، کنجکاو شده‌ایم که مهندسان چه برنامه‌ای برای این فست‌بک براق دارند. آیا یک ابرخودرو است؟ یک خودروی اسپرت؟ یا شاید یک شاسی‌بلند؟ سوال‌های زیادی بی‌پاسخ مانده است.

 

 

گمانه‌زنی‌ها در مورد نام و طراحی

در حال حاضر، اسم خودرو صرفاً حدس و گمان است. با توجه به طراحی، زمزمه‌هایی شنیده‌ایم که این خودرو می‌تواند یک ابرخودروی دنباله‌روی افسانه‌ای بی‌ام‌و M1 باشد و این ارزیابی با توجه به شباهت‌های ظاهری تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد. همچنین با توجه به اینکه این خودرو برقی خواهد بود، احتمال یادآوری از بی‌ام‌و i8 نیز وجود دارد.

مدتی پیش علامت تجاری برای نام iM3 ثبت شده بود، هرچند که این خودرو قطعاً ویژگی‌های یک M3 را ندارد، اما این موضوع نشان می‌دهد که این کوپه – مانند سایر خودروهای Neue Klasse – احتمالاً نشان i را حمل خواهد کرد. شایعات دیگر به نام iX4 به عنوان جایگزین برای کراس‌اوور کوپه‌ی X4 که اخیراً تولید آن متوقف شده است، اشاره می‌کنند.

قابل ذکر است که آینه‌های جانبی این خودرو با آنچه در تصاویر جاسوسی دیده‌ایم، یکسان هستند. این نکته‌ی مهمی است که نشان می‌دهد با یک خودروی تولیدی طرف هستیم نه یک کانسپت. در مورد نبود دستگیره‌های در، منابع به ما می‌گویند که کنترل‌های الکترونیکی تعبیه شده در ستون در، وظیفه‌ی باز و بسته کردن درها را برعهده دارند. در مجموع، این خودرو ظاهری بسیار صاف و پهن با جزئیات کم دارد – که کاملاً در تضاد با زبان طراحی قطبی و بحث‌برانگیز بی‌ام‌و در حال حاضر است.

منبع خبر: motor1

تیم ترجمه و نگارش دل افکار