Skip to content Skip to footer

چارجر دیاتونا الکتریکی با قیمتی رقابتی

 

چارجر دیاتونا الکتریکی برای مدل R/T با ۴۹۶ اسب بخار از ۶۱۵۹۰ دلار و برای مدل Scat Pack با ۶۷۰ اسب بخار از ۷۵۱۸۵ دلار شروع می‌شود. دوج قیمت چارجر دیاتونا الکتریکی را که در مدل دو در برای سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود، اعلام کرده است. چارجر دیاتونا R/T از ۶۱۵۹۰ دلار شروع می‌شود که تقریباً ۱۴ هزار دلار بیشتر از R/T بنزینی ۲۰۲۳ است. چارجر دیاتونا Scat Pack قیمتی معادل ۷۵۱۸۵ دلار خواهد داشت که بیش از ۲۰ هزار دلار بالاتر از Scat Pack ۲۰۲۳ با موتور V8 است.

 

 

تنها دو روز پس از اینکه دوج صدای مصنوعی اگزوز جدید را روی چارجر دیاتونا EV مدل ۲۰۲۴ نشان داد، این خودروساز آمریکایی قیمت رسمی خودروی اسپرت برقی دو در را اعلام کرده است.

دوج چارجر دیاتونا R/T مدل ۲۰۲۴ با قیمت ۶۱۵۹۰ دلار عرضه می‌شود که تقریباً ۱۴ هزار دلار بیشتر از چارجر R/T بنزینی نسل قبلی ۲۰۲۳ است. با این حال، R/T الکتریکی عملکرد بسیار بیشتری کسب می‌کند. دوج می‌گوید چارجر دیاتونا R/T مدل ۲۰۲۴ به صورت استاندارد با ارتقاء Direct Connection Stage 1 عرضه می‌شود که حداکثر توان خروجی را به ۴۹۶ اسب بخار و ۴۰۴ پوند فوت گشتاور افزایش می‌دهد. موتور V8 چارجر R/T قدیمی ۳۷۰ اسب بخار تولید می‌کرد. دوج همچنین مشخص کرد که R/T روی چرخ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی با لاستیک‌های چهار فصل ۲۴۵/۵۵R۱۸ و متصل به یک سیستم تعلیق اسپرت سوار می‌شود.

 

چارجر دیاتونا اسکت پک الکتریکی: قدرت و قیمت بالاتر

مدل Scat Pack چارجر دیاتونا با قیمتی بیش از ۷۵ هزار دلار، نسبت به مدل بنزینی قبلی خود، افزایش قیمت چشمگیری داشته است. با این حال، این مدل الکتریکی قدرت خروجی بالاتری را ارائه می‌دهد. به صورت استاندارد، با ارتقاء Direct Connection Stage 2 همراه است که قدرت را به ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور را به ۶۲۷ پوند فوت می‌رساند. در مقایسه، مدل بنزینی Scat Pack دارای موتور V8 با ۴۸۵ اسب بخار است.

مدل Scat Pack همچنین به صورت استاندارد با پکیج Track عرضه می‌شود که شامل ترمزهای برمبو شش پیستونه جلو و چهار پیستونه عقب، اسپویلر عقب مشکی براق و کمک‌فنرهای تطبیقی دو سوپاپه است. این مدل از چرخ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی با لاستیک‌های پهن ۳۲۵/۳۵R-۲۰ استفاده می‌کند. دوج ادعا می‌کند که این مشخصات خودرو را قادر می‌سازد تا در ۳.۳ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد و در ۱۱.۵ ثانیه مسافت یک چهارم مایل را طی کند. در داخل، این پکیج صندلی‌های چرم و جیر با تنظیم برقی ۱۲ جهته با تنظیم کمر چهار جهته، صندلی‌های عقب گرم‌کن و سیستم ضبط داده و ویدیو را به همراه دارد.

بسته‌های سفارشی

دوج طیف وسیعی از بسته‌های سفارشی را برای چارجر دیاتونا ارائه می‌دهد. بسته Plus به قیمت ۴۹۹۵ دلار شامل خوشه ابزار دیجیتال ۱۶ اینچی، درب عقب برقی، پد شارژ بی‌سیم و چراغ‌های LED می‌شود. برای مدل R/T، بسته Blacktop به قیمت ۱۰۹۵ دلار می‌تواند چرخ‌ها و نشان‌های بیرونی را تیره کند. افزودنی Sun & Sound خودرو را به سقف شیشه ای کامل و سیستم صوتی ۱۸ بلندگوی آلپاین مجهز می‌کند، در حالی که مدل Scat Pack می‌تواند با بسته کربن و جیر که این مواد را در سراسر کابین پخش می‌کند، عرضه شود.

تولید چارجر دیاتونا چهار در در نیمه اول سال آینده آغاز می‌شود. مدل‌های چارجر Sixpack بنزینی در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ تولید خواهند شد و قیمت چارجر شش سیلندر احتمالا تا سال آینده اعلام نخواهد شد.

 

منبع: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار