Skip to content Skip to footer

هیوندای بزودی اولین کراس‌اور برقی سه ردیفه خود را معرفی می‌کند

 

به احتمال زیاد این خودرو بر اساس همان پلتفرم E-GMP ساخته خواهد شد که در کیای EV9 سه ردیفه نیز به کار رفته است، به این معنی که باتری و قوای محرکه‌ی آن‌ها مشابه خواهند بود.

در حال حاضر مشخص نیست که این خودروی برقی خانوادگی هیوندای چه نامی خواهد داشت، اما Ioniq 7 یا Ioniq 9 گزینه‌های محتمل هستند.

از زمانی که چند سال پیش، کانسپت Ioniq 7 رونمایی شد، منتظر بودیم تا هیوندای نسخه‌ی تولیدی آن را معرفی کند. هرچند هنوز مشخص نیست که نسخه‌ی نهایی چقدر به خودروی کانسپت شباهت خواهد داشت (و اینکه چه نامی خواهد گرفت)، اما حالا می‌دانیم که اولین کراس‌اور برقی سه ردیفه هیوندای اواخر امسال رونمایی می‌شود.

 

 

Ioniq 7، 9 یا چیز دیگری؟

هیوندای علاوه بر اعلام زمان رونمایی، اطلاعات دیگری در مورد خودروی برقی خانوادگی آینده خود ارائه نکرده است. بدیهی است که ما مطمئن هستیم این خودرو بر روی همان پلتفرم E-GMP ساخته خواهد شد که زیربنای سایر مدل‌های برقی این شرکت و همچنین همتایان شرکتی مانند کیای EV9 سه ردیفه است. مدل Kia EV9 احتمالا پیش نمایشی از گزینه‌های باتری و قوای محرکه‌ی آن نیز باشد، به طوری که قدرتمندترین EV9 در حال حاضر تا ۳۷۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و از باتری به بزرگی ۹۹.۸ کیلووات ساعت بهره می‌برد.

 

 

همچنین کانسپت Ioniq 7 که در سال ۲۰۲۱ در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد، سرنخ‌هایی در مورد ظاهر نهایی مدل تولیدی ارائه می‌دهد، زیرا اکثر کانسپت‌های اخیر هیوندای به بدنه‌ی اصلی وفادار مانده‌اند. بعلاوه، طراحان ارشد هیوندای پیش از این به ما گفته‌اند که چه انتظاراتی باید از طراحی نهایی داشته باشیم. لیست چیزهایی که باید به مدل تولیدی منتقل شوند شامل چراغ‌های پیکسلی و نشان روی کاپوت صاف است، در حالی که درِ صندوق عقب شیشه‌ای و فضای داخلی به سبک سالن با چیز سنتی‌تری جایگزین خواهند شد.

نام نهایی خودروی برقی سه ردیفه هیوندای همچنان یک راز است. در حالی که به راحتی می توان حدس زد که Ioniq 7 نام آن خواهد بود، اما زمزمه هایی هم در مورد نام Ioniq 9 به گوش می رسد. شاید هم چیزدیگری باشد. به هر حال، هرچه به زمان رونمایی این خودرو نزدیک می شویم، اطلاعات بیشتری به دست خواهیم آورد.

 

تیم ترجمه و نگارش دل افکار