Skip to content Skip to footer

لامبورگینی اکسنتریکا V12

 
Eccentrica V12 کاملاً قابل رانندگی، به عنوان یک لامبورگینی دیابلو مدرن در هفته خودرو مونتری 2024 حضور می‌یابد

 

در مراسم The Quail، A Motorsports Gathering در هفته خودرو مونتری 2024، Eccentrica از هایپرکار V12 خود رونمایی می‌کند، که یک نسخه مدرن از لامبورگینی دیابلو کلاسیک است. این تولیدکننده رستماد با مقر در سان مارینو، قبلاً یک هایپرکار مشابه را با چاپ سه بعدی تیتانیوم ارائه داده بود، اما این بار، هایپرکار رستماد کاملاً قابل رانندگی است. از زیبایی‌شناسی گرفته تا موتور، Eccentrica لامبورگینی، جو و عصر دهه 90 را با شروع موتور V12 5.7 لیتری خود، به خوبی بازسازی کرده است.

 

 

این موتور از مدل اصلی دهه 1990 دیابلو گرفته شده است و تفاوت آن در این است که این رستماد restomod می‌تواند 550 اسب بخار و 600 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این بدان معنی است که خودرو می‌تواند با قدرت و سرعت تقویت‌شده، با سرعت بیشتری حرکت کند. موتور خودرو با یک گیربکس جدید، سفارشی‌سازی شده شش سرعته جفت شده است. این تنظیم جدید شامل نسبت‌های دنده به‌روز شده است، بنابراین خودرو می‌تواند بهتر و کارآمدتر عمل کند. فقط 19 مدل برای این نسخه در دسترس است که هر کدام می‌توانند توسط مالک سفارشی شوند. Eccentrica می‌گوید که اولین تحویل‌ها در تابستان 2025 آغاز خواهد شد.

 

 

هایپرکار رستماد با موتور V12 برای افزایش توان


بر خلاف لامبورگینی دیابلو اصلی که فرمان برقی نداشت، Eccentrica V12 رستماد دارای یک سیستم فرمان برقی ارتقا یافته است که کنترل آن را برای رانندگی مدرن آسان‌تر می‌کند. 

موتور دارای قطعات جدیدی مانند میل‌کامل (که دریچه‌های موتور را کنترل می‌کنند)، دریچه گاز الکترونیکی (که قدرت موتور را کنترل می‌کند) و یک چرخ فلای اصلاح شده (که به موتور کمک می‌کند روان‌تر کار کند) است. این به‌روزرسانی‌ها، 55 اسب بخار بیشتر نسبت به موتور اصلی به خودرو می‌دهند و آن را سریع‌تر و قدرتمندتر می‌کنند. اکنون می‌تواند به سرعت تخمینی 335 کیلومتر در ساعت (208 مایل در ساعت) برسد که 10 کیلومتر در ساعت (6 مایل در ساعت) سریع‌تر از دیابلو اصلی است.

 

 

به‌روزرسانی‌های فنی در Eccentrica V12 دیده می‌شوند. مواد کامپوزیتی به تقویت شاسی هایپرکار رستماد برای یک فریم قوی و سبک وزن کمک می‌کنند. خودرو همچنین دارای یک سیستم تعلیق دو بازویی است که می‌تواند پایداری هایپرکار را حفظ کند، به‌ویژه هنگام رانندگی سریع یا چرخش. همچنین برخی از کمک فنرهای پیشرفته، به نام دمپرهای فعال، که توسط شرکتی به نام TracTive ساخته شده‌اند، وجود دارند. راننده می‌تواند این کمک فنرها را در سه حالت مختلف تنظیم کند تا بتواند سفتی یا نرمی سواری را انتخاب کند. همچنین یک سیستم بالابر محور جلو وجود دارد که به خودرو کمک می‌کند از روی دست‌اندازها یا ورودی‌های شیب‌دار بدون خراشیدن کف عبور کند.

 

 

اولین تحویل Eccentrica V12 لامبورگینی دیابلو در سال 2025


Eccentrica V12 لامبورگینی دیابلو دارای یک سیستم اگزوز است. شرکت Capristo آن را برای تقویت صدای چرخش هنگام رانندگی با هایپرکار رستماد توسعه داده است. برای قدرت توقف، خودرو از یک سیستم ترمز پیشرفته از BREMBO استفاده می‌کند.

 

 

این شامل کالیپرهای ترمز با رنگ مات منحصر به فرد است، بخشی از ترمزها که روی چرخ‌ها فشار می‌آورند تا خودرو را متوقف کنند. لاستیک‌های Pirelli P Zero Trofeo R به خوبی در خودرو جای می‌گیرند و چسبندگی بهتری روی جاده، به‌ویژه در سرعت‌های بالاتر، ارائه می‌دهند. همچنین دارای چرخ‌های جدید سفارشی 19 اینچی ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم برای یک تجربه رانندگی سبک‌تر، بزرگ‌تر، محکم‌تر و کنترل‌شده‌تر است.

 

 

در داخل Eccentrica V12، کابین، سبک رترو-فوتوریستیک اصلی لامبورگینی دیابلو را حفظ می‌کند که به فضای داخلی یک ظاهر قدیمی اما با آخرین فناوری می‌دهد. این ارتقا همچنین در فرمان، ابزارهای داشبورد و سطوح کنترل دیده می‌شود و همچنین یک سیستم اطلاعات و سرگرمی دیجیتال جدید برای مرکز کنترل، موسیقی، ناوبری و موارد دیگر وجود دارد.

 

 

همچنین یک دوربین عقب روی آینه دید عقب نمایش داده می‌شود و هایپرکار رستماد با یک سیستم صوتی ساخته شده توسط Marantz برای یک تجربه صوتی سفارشی و پیشرفته همراه است. تاکنون، تحویل اولین Eccentrica V12 لامبورگینی دیابلو برای تابستان 2025 برنامه‌ریزی شده است.

 

تیم ترجمه و نگارش دل افکار