Skip to content Skip to footer

جشن ۶۰ سالگی استون مارتین

 

همه چیز به سال ۱۹۶۴، شان کانری و سیلوئت نمادین DB5 برمی‌گردد.

جیمز باند همیشه یکی از طرفداران استون مارتین بوده است، همانطور که توسط چرخ‌های او در تویوتا 2000GT و حتی یک BMW 750iL نشان داده شده است، اما این دو همیشه برای یکدیگر ساخته شده‌اند. حداقل این چیزی است که بعد از ۶۰ سال همکاری بین خودروساز کلاسیک بریتانیایی و فرانچایز جیمز باند احساس می‌شود. برای بزرگداشت این سالگرد، استون مارتین پرده از یک DB12 نسخه ویژه برمی‌دارد.

استون مارتین D12 گلدفینگر ادیشن ، که به طور رسمی شناخته می‌شود، توسط Q، سرویس سفارشی فوق لوکس استون مارتین، با تولید محدود ۶۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

 

 

این مدل مبتنی بر DB12 است که در  سال ۲۰۲۳ منتشر شد، هسته مکانیکی فینگر گلد ادیشن(Goldfinger Edition) تا حد زیادی از DB12 “استاندارد” تغییر نخواهد کرد، با ویژگی‌های ۶۷۱ اسب بخار و ۵۹۰ پوند-فوت از یک موتور ۴.۰ لیتری V-8 دو توربوشارژ.

با این حال، در جزئیات طراحی کوچک است که نسخه Goldfinger Edition واقعاً می‌درخشد.

 

مارکو ماتیاسی، مدیر جهانی برند و امور تجاری، می‌گوید: “رابطه بین آستون مارتین و فرانچایز جیمز باند چیزی است که همیشه گرامی داشته می‌شود.” “این فرصت شگفت‌انگیزی است که بتوانیم شش دهه از این همکاری را با یک نسخه ویژه خارق‌العاده و ادای احترام به اولین و شاید مشهورترین خودروی آستون مارتین باند، جشن بگیریم.”

 

 

نسخه مدرن خودروی گلدفینگر با رنگ نقره‌ای برچ مشابه با DB5 بی‌زمان از فیلم ۱۹۶۴ رنگ‌آمیزی خواهد شد. با این حال، حضور چرخ‌های ۲۱ اینچی مخصوص مدل روی DB12 Goldfinger Edition نشان می‌دهد که ما دیگر در قرن بیستم نیستیم.

دیگر ویژگی‌های ظاهری Goldfinger Edition شامل کالیپرهای ترمز مشکی، خطوط جانبی طلایی و نشان نقره‌ای درخشان استون مارتین است.

نگاهی به داخل کابین گلدفینگر ادیشن

 

صندلی‌های اسپرت چرمی به صورت استاندارد در مدل باند Bond ارائه می‌شوند، که با سبک فلوت کلاسیک DB5 دوخته شده و با الگوی سوراخ‌دار شاهزاده ولز تزئین شده‌اند. آستون مارتین می‌گوید این یک اشاره به طراحی کت و شلوار کلاسیک باند است و الگوی سلطنتی نیز در کارت‌های در و سقف ادامه دارد.

 

 

یک هشت قلب روی آفتاب‌گیر راننده گلدوزی شده است، که اشاره به کارت بازی دیده شده در صحنه آخرین استخر کنار استخر در میامی است. یک پلاک آستانه صیقل‌کاری شده با لوگوی ۶۰ سالگرد گلدفینگر، عناصر داخلی با روکش طلای ۱۸ عیار و یک انتخابگر دنده دارای شکاف الهام گرفته از دستگاه ردیاب، سفارشی‌سازی داخلی را تکمیل می‌کنند.

 

 

 

تحت بارش هدایا

استون مارتین می‌گوید آن ۶۰ مشتری که خوش شانس هستند و تخصیصی برای Goldfinger Edition دریافت می‌کنند، با هدایایی به اندازه خود خودرو منحصر به فرد خواهند شد.

این غنائم شامل یک کاور سفارشی خودرو و جعبه ارائه کلید لوکس، یک مدل سرعت فرم نقره‌ای برچ و یک بخش فیلم ۳۵ میلی‌متری از صحنه گذرگاه فورکا در گلدفینگر است. استون مارتین حتی مجلات خاص مدل را برای هر یک از مالکان خود تولید می‌کند. اما چگونه مالکان Goldfinger Edition همه این وسایل را حمل خواهند کرد؟

 

 

البته یک کیف دستی Globe-Trotter با الگوی سوراخ‌دار شاهزاده ولز، اگرچه شامپاین بولینجر vintage 2007 Magnum باید به طور جداگانه در کیف کابین Globe-Trotter Air حمل شود. زندگی سخت است دیگر 🙂

 

منبع مقاله: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار