Skip to content Skip to footer

بوگاتی شیرون، ادای احترام به تایپ 55 سوپر اسپورت

 

مدل «55 One of One» شیرون، ادای احترامی به رنگ‌آمیزی دوگانه‌ی اصلی تایپ 55 با تم موردعلاقه‌ی اتوره بوگاتی یعنی مشکی و زرد است.

هیچ بوگاتی شیرون زشتی وجود ندارد – یا حداقل ما تا به حال ندیده‌ایم – و جدیدترین سفارش منحصر به فرد این برند هم از این قاعده مستثنی نیست. برعکس، آخرین ساخته‌ی بخش سفارشی‌سازی بوگاتی (Sur Mesure) با استفاده‌ی حداکثری از طرح رنگ دوگانه‌ی بوگاتی، یک سر و گردن بالاتر از سایرین قرار می‌گیرد.

این شیرون سوپر اسپرت سفارشی، با نام «55 One of One» ادای احترامی به گذشته‌ی درخشان بوگاتی است. همانطور که از نامش پیداست، این ساخته‌ی جدید، مدل تایپ 55 سوپر اسپرت طراحی شده توسط ژان بوگاتی را تکریم می‌کند.

این اولین پروژه‌ی بخش سفارشی‌سازی نیست که به مدل‌های قبلی بوگاتی ادای احترام می‌کند. مدل «57 One of One» که سال گذشته رونمایی شد، از روی بوگاتی نمادین Type 57 SC Atlantic الهام گرفته شده است.

 

 

در نگاه اول، شاید چیز زیادی باعث نشود که مدل 55 از سایر مدل‌های شیرون سوپراسپرت خاص‌تر به نظر برسد، اما با کمی بررسی عمیق‌تر، رازهای آن شروع به آشکار شدن می‌کنند.

طرح رنگ دوگانه‌ی مشکی و زرد به گونه‌ای رنگ‌آمیزی شده است که با اولین بوگاتی سوپراسپرت تاریخ، یعنی تایپ 55 که در سال ۱۹۳۱ توسط ژان بوگاتی طراحی شد، مطابقت داشته باشد. خط مشکی مرکزی روی شیرون به‌طور مستقیم با همان ظاهر در خودروی اصلی مطابقت دارد.

 

 

سفارشی‌سازی‌های بیشتر در سراسر بدنه‌ی 55 سوپر اسپرت پراکنده شده‌اند که نشان‌دهنده‌ی منحصر به فرد بودن آن است. شماره 55 را می‌توان در سراسر خودرو پیدا کرد – زیر بال عقب، روی گلگیرها رنگ‌آمیزی شده و روی قسمت داخلی درها دوخته شده است.

یاشا اشتراوب، رئیس بخش Sur Mesure می‌گوید: «در خودروی تاریخی اصلی، جایی که قطعاتی در نقطه‌ی خاصی به پایان می‌رسند، می‌توانید تا خط اتصال رنگ‌آمیزی کنید. اما با شیرون سوپر اسپرت، رنگ باید به‌صورت محو به صفر می‌رسید. این یک فرآیند طولانی و پیچیده بود، اما رویکرد درستی بود.» ما هم همینطور فکر می‌کنیم.